تبیان، دستیار زندگی
رقابت های سه وزن 84، 96 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی صبح امروز برگزار شد که نمایندگان ایران در این اوزان از راهیابی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصدومیت هاشم زاده، حذف طهماسبی و رضایی

کشتی فرنگی، سامان طهماسبی

رقابت‌های سه وزن 84، 96 و 120 کیلوگرم کشتی فرنگی صبح امروز برگزار شد که نمایندگان ایران در این اوزان از راهیابی به مراحل پایانی بازمانده تا تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان بدون مدال به کار خود در بازی‌های المپیک پکن پایان داد.

به گزارش بخش ورزشی تبیان، سامان طهماسبی نماینده ایران در وزن 84 کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک، در دور نخست برابر الکساندر دراگان از اوکراین قرار گرفت و با نتایج 4 بر صفر، یک بر2 و 3 بر صفر این حریف را از پی رو برداشت.

طهماسبی در دور دوم که همان مرحله یک چهارم نهایی مسابقات بود، به مصاف نظمی آولوجا از ترکیه رفت که در دو تایم متوالی و با نتایج 2 بر2 و 3 بر صفر برابر این کشتی گیر ترک شکست خورد. وی در تایم اول با وجود اجرای بارانداز، با اشتباه خود به پل رفت تا 2 بر 2 بازنده شود. فرنگی کار کشورمان در تایم دوم هم فیتو شد تا 3 برصفر این تایم را هم واگذار کند. البته نظمی آولوجا در نیمه نهایی به زولتان فودور از مجارستان باخت تا ملی پوش 84 کیلوگرم ایران حذف شود.

کشتی فرنگی

در وزن 96 کیلوگرم، قاسم رضایی نفر سوم جهان برابر میندوگاس ازرسکیس نایب قهرمان جهان از لیتوانی قرار گرفت که در سه تایم یک بر یک، 2 بر یک و یک بر یک شکست خورد. در تایم های اول و سوم رضایی با بدشانسی مواجه شد و گوی شانس به سود حریف بود تا بدون اجرای هیچ فنی رضایی یک بر یک به دلیل از دست دادن امتیاز آخر بازنده شود. رضایی در این مسابقه یک بار کمرگیری کرد اما حریف لیتوانی بدون اجرای فن برنده مسابقه شد. ازرسکیس در مسابقه بعد خود به اصلان بک خوشتوف از روسیه 9 بر صفر باخت تا قاسم رضایی هم از دور رقابت ها حذف شود.

کشتی فرنگی

در وزن 120 کیلوگرم، مسعود هاشم زاده مقابل حسن باروئف دارنده سه طلای جهان و المپیک ناکام بود و در دوتایم و با نتایج 3 بر صفر و 6 بر سفر بازنده شد که در پایان این کشتی هاشم‌زاده لنگ لنگان تشک را ترک کرد.

نماینده ایران در سنگین وزن المپیک با توجه به صعود باروئف به فینال این وزن، جواز حضور در گروه بازنده ها را کسب کرد و برای رسیدن به مدال برنز در نخستین کشتی خود در گروه بازنده ها به مصاف کشتی گیری از لیتوانی رفت.

وی که در ابتدا اعلام کرده بود به علت مصدومیت در مسابقات شرکت نمی کند، ناگهان تغییر عقیده داد و میدان آمد که البته در سه تایم به میندوگاس ازرسکیس از لیتوانی (1-1، 1-1 و 1-2) باخت و از گردونه رقابت ها حذف شد.

این در حالی بود که امید زیادی به تیم ملی کشتی فرنگی ایران وجود داشت تا در این رقابت ها مدالی کسب کند ولی نمایندگان فرنگی ایران در المپیک ناموفق ظاهر شدند تا طلسم 36 سال بدون مدال ماندن کشتی فرنگی در المپیک همچنان پا برجا بماند.