تبیان، دستیار زندگی
در تبیان به زمین نشست -  هاشمیان :  هر وقت تصمیم به بازگشت داشتم اول سایت تبیان را مطلع می كنم. - پیراهن وحید هاشمیان هدیه ای نا قابل برای سایت تبیان . - از اینكه مردم فكر می كنند من برای تیم ملی كلاس می گذارم واقع...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هلیكوپتر ایرانی  بایرن مونیخ در تبیان به زمین نشست


-  هاشمیان :  هر وقت تصمیم به بازگشت داشتم اول سایت تبیان را مطلع می كنم.

-پیراهن وحید هاشمیان هدیه ای نا قابل برای سایت تبیان .

-

از اینكه مردم فكر می كنند من برای تیم ملی كلاس می گذارم واقعا ناراحتم .-وحید هاشمیان : سایت شخصی ام به زودی با دو زبان آلمانی و فارسی راه اندازی می شود.

-

هاشمیان : سایت شما مجموعه ای كامل است كه علاوه بر نیازهای شرعی پاسخگوی سایر نیازهای جوانان است .-امضای یادگاری وحید هاشمیان بر روی پیراهن اهدایی  شماره 16 بوخوم .

-

وحید هاشمیان : سردار آجرلو امكانات خوبی را برای باشگاه پاس فراهم آورده است .-هاشمیان : فعلا اصلا قصد ازدواج ندارم .

-

با وجود رقبای سر سختی چون ماكای و پیزارو تمام تلاش خود را خواهم كرد و از رقابت با آنها برای پیشرفت نمی ترسم .-فیلیكس ماگات  زمانی هم كه در اشتوتگارت بود خواستار من بود و ما هم زمان  به بایرن آمدیم .

-در اولین فرصت با كاربران تبیان چت خواهم كرد .


قسمتی از صحبت های  وحید هاشمیان در تبیان ( فیلم )

حوالی ساعت 11 صبح دوشنبه بخش ورزشی تبیان مهمان سر زده ای داشت كه حسابی غافلگیر شدیم.

چند روز پیش وقتی قسمت نظرات بخش ورزشی را مرور می كردیم و سوالات و ابراز علاقه های دوستداران ورزش را نسبت به وحید هاشمیان مشاهده كردیم، تصمیم گرفتیم تا این مهاجم ارزشمند ایرانی را برای دومین بار به تبیان دعوت كنیم. وقتی مدیر بخش ورزشی تبیان با موبایل وحید در تهران تماس گرفت همانند سایر روزنامه های ورزشی با جواب ناامیدكننده این شماره واگذار شده روبرو شد.

اما یك روز بعد و در حالی كه چند روز از بازگشت وحید به ایران نگذشته بود لژیونر ایرانی بایرن مونیخ طی تماسی با مدیر بخش ورزشی تبیان حضور خود در ایران را اعلام كرد و گفت: چند روز بیشتر در ایران نیستم و فقط برای دیدن خانواده ام آمده ام و به همین خاطر تلفن خود را واگذار كرده ام تا راحت تر باشم . اما پس از دعوت ما از وحید وی قول داد در اولین فرصت بار دیگر به تبیان بیاید و این همان 11 صبح دوشنبه ای بود كه پسر دوست داشتنی فوتبال و مهاجم اسبق بوخوم با چهره ای صادق و بی ریا و ظاهری آراسته و متین سر زده وارد اتاق بخش ورزشی تبیان شد.

پیراهن وحید هاشمیان هدیه ای نفیس برای سایت تبیان


وحید هاشمیان در بدو ورود خود با هدیه ای ارزشمند ما را خوشحال كرد . وی گفت :  این هم هدیه ناقابلی از طرف من برای كاربران و بازدیدكنندگان محترم سایت تبیان . وحید پیراهن شماره 16  و آبی رنگ بوخوم  را كه پیراهن اورجینال و به نام خود او بود به عنوان یادگاری به  بخش ورزشی تبیان هدیه داد .

در این لحظات تقریباً بعضی از بچه ها و همكارانمان در تبیان متوجه حضور وحید هاشمیان در بخش ورزشی شده بودند و در حال خوش آمد گویی و گرفتن عكس و امضای یادگاری با او بودند.

هاشمیان: از اینكه بعضی از  مردم فكر می كنند من برای تیم ملی كلاس می گذارم واقعا ناراحتم


هاشمیان در ابتدا  گفت : از اینكه بعضی مردم ایران و طرفداران تیم ملی فكر می كنند من برای تیم ملی كلاس می گذارم  و كم فروشی می كنم واقعاً ناراحتم، هر چند كه اكثر آنها از طرف بعضی از مطبوعات تحریك می شوند البته عده بسیاری هم هستند كه جزو طرفداران واقعی فوتبال هستند و هنگامی كه مرا در كوچه و خیابان می بینند محبت و لطف خود را به من می رسانند و می گویند ما تو را دوست داریم و می دانیم كه در حق تو ظلم و كوتاهی شده است. وحید در همین حال بود كه ما به او نظرات دوستدارانش در بخش ورزشی تبیان را نشان دادیم و دید كه طرفدارانش از مخالفانش بیشتر هستند.


سایت شخصی ام به زودی با دو زبان آلمانی و فارسی راه اندازی می شود


در ادامه وحید گفت:  كار راه اندازی سایت من در آلمان توسط یكی از دوستانم رو به اتمام است و به زودی سایت اختصاصی ام  را افتتاح می كنم اما در این كار از سایت خوب شما هم استفاده و كمك خواهم گرفت و تصمیم دارم در این سایت كه به دو زبان فارسی و آلمانی است علاوه بر اطلاعات ورزشی و اخبار مربوط به خودم از قسمتهای جذاب و مفیدی چون كتابخانه تبیان ، بخشهای مذهبی، اجتماعی، ادبی و هنری و ورزشی شما( تبیان) استفاه كنم .هاشمیان گفت: من در آلمان با توجه به بالا بودن سرعت اینترنت و با استفاده از خطA-DSL هر روز سعی می كنم به سایت شما سر بزنم. مگر اینكه در اردو و سفر باشم.

هاشمیان در بخش فنی تبیان از نزدیك با فعالییت های این قسمت آشنا شد و در مورد برنامه های فنی سایت اختتصاصی اش با همكاران ما تبادل نظر پرداخت .


هاشمیان : سایت شما مجموعه ای كامل است كه علاوه بر نیازهای شرعی پاسخگوی سایر نیازهای جوانان است


وحید با اشاره به چند بخش و قسمت از سایت تبیان مثل سخنان شیوا و مطالب روان شناسی، بخش اجتماعی سایت را ستود و گفت :  تصمیم دارم اگر شما موافقت كنید از بعضی از مطالب جالب در سایت خودم استفاده كنم تا دوستانی كه به سایت اینترنتی من مراجعه می كنند از آنها استفاده  ببرند.

در همین حین قائم مقام سایت  و مدیران قسمتهای اجتماعی و  ادبی و هنری تبیان در خصوص فعالیتهای خود و مطالب بخشهای موردنظر توضیحاتی ارائه كردند كه در این بین قسمت ایران گردی، سینمای ایران ، موسیقی و نخبگان مورد توجه هاشمیان قرار گرفت .  پس از كمی جستجو در سایت، حاضرین بنا به دعوت مدیرعامل محترم مؤسسه و معاونت اطلاع رسانی و سردبیر سایت در دفتر مدیریت مورد پذیرایی قرار گرفته و به گفتگو نشستند.

در این جمع صمیمانه و دوستانه ابتدا مدیریت مؤسسه ضمن خوش آمد گویی به هاشمیان خواستار موفقیت وحید در بایرن مونیخ شد و ابراز امیدواری كرد تا این مهاجم ایرانی با درخشش در بایرن مونیخ بار دیگر به تیم ملی بازگردد.

در این میان ابتدا هاشمیان ضمن تشكر و تجلیل از مدیریت و دست اندركاران مؤسسه، سایت تبیان را جزو سایتهای مورد علاقه خود خواند و گفت: به نظر من سایت تبیان بر خلاف نما و ظاهر كاملاً مذهبی اش مجموعه بسیار كاملی است و برای بازدید كنند گان هدیه ای است كامل و جامع كه می توانند علاوه بر مسائل شرعی به سایر نیازهای خود از جمله مسائل ورزشی، اجتماعی و ادبی هنری و غیره دسترسی پیدا كند و باید بگویم تبیان جزو بهترین سایت های ایرانی است.

در ادامه هاشمیان در پاسخ به سؤالات شاید تكراری مبنی بر دلایل عدم حضورش در تیم ملی با اعتماد به جمع حاضر به بیان بعضی از مشكلات و نامهربانی ها پرداخت كه بنا به  درخواست خود وحید و اهمیت موضوع به امانت در نزد شنوند گان به جای ماند.


امضای یادگاری وحید هاشمیان بر روی پیراهن اهدایی  شماره 16 بوخوم

سپس وحید هاشمیان پیراهن شماره 16 خود را امضاء كرد و با گرفتن عكس یادگاری آن را تقدیم مدیرعامل تبیان جناب آقای دكتر طالب پور كرد .

وحید هاشمیان روی پیراهن اهدایی نوشت : تقدیم به سایت تبیان .


مهاجم ایرانی بایرن مونیخ : با وجود رقبای سر سختی چون ماكای و پیزارو تمام تلاش خود را خواهم كرد

برای پیشرفت از رقابت نباید ترسید

فیلیكس ماگات در زمانی هم كه در اشتوتگارت بود من را برای بازی می خواست و من با او به بایرن آمدم


سپس وحید به سختی ها و مشقت هایی كه در فوتبال آلمان متحمل شده اشاره كرد و گفت: در آلمان و در هامبورگ بعد از اینكه چند بار به تیم ملی آمدم و برگشتم و اسیر بازیكنان سهمیه ای سرخ آبی شدم و در یك سفر مصدومیت بدی گریبانگیرم شد كه باعث شد موقعیت و شرایط نامناسبی را برایم در آلمان بوجود آورد و مجبور شدم با توجه به نظم و دیسیپلین خاص آلمانها تمرینات و سختی های بسیاری را متحمل شوم، تا به مرز آمادگی برسم یعنی دوباره از صفر شروع كردم.

هاشمیان در قسمتی از سخنانش افزود: از دوشنبه دو هفته دیگر(8 تیرماه) اولین تمرینات خود را با بایرن آغاز می كنم و احتمالاً شماره 9 را بگیرم.

فیلیكس ماگات در زمانی هم كه در اشتوتگارت بود من را برای بازی می خواست و من با او به بایرن آمدم . وی  بازی قدرتی و درگیرانه را می پسندد و به همین خاطر در اشتوتگارت هم خواهان من بود .

قصد دارم تمام تلاشم را بكنم تا موفق شوم و معتقدم نباید برای پیشرفت از رقابت ترسید هر چند رقیبانی چون ماكای و پیزارو دارم.

وحید در خصوص بازگشتش به تیم ملی در مقابل دیداربا آلمان گفت: الان اصلاً به تیم ملی فكر نمی كنم و اگر قرار شد بیایم برای یك بازی نمی آیم و هر وقت تصمیم به بازگشت داشتم اول شما و سایت خوبتان را مطلع می كنم.


وحید هاشمیان : سردار آجرلو امكانات خوبی را برای باشگاه پاس فراهم آورده است


هاشمیان در ادامه اشاره كرد من فقط در این سفرم به ایپنا و تبیان آمدم چرا كه در آنجا احساس راحتی می كنم و باید بگویم بسیار خوشحال شدم كه امكانات تیم سابقم یعنی پاس در حد خوبی است و مدیرعامل آن یعنی آقای آجرلو را فردی دلسوز و خوب دیدم و امیدوارم مؤفق باشد چرا كه ما در قدیم روی زمین خاكی تمرین می كردیم و الان با مدیریت ایشان باشگاه پاس موقعیت خوبی كسب كرده است. من بسیار خوشحالم كه تیمهای شهرستانی و تهرانی به غیر از استقلال و پرسپولیس خوش می درخشند و سطح رقابت آنها با هم نزدیك شده چرا باید هر سال سرخ یا آبی قهرمان ایران بشوند؟ یكبار هم پاس، سپاهان و فولاد و هرتیم دیگر. وقتی قائم مقام سردبیر سایت تبیان با  هاشمیان در خصوص چت صحبت كرد وحید گفت: من به لحاظ كمبود وقت اصلاً فرصت زیادی  برای اینكار ندارم اما با توجه به توضیحاتی كه دادید و شرایطی كه در چت تبیان وجود دارد صددرصد قول می دهم با هماهنگی شما بحث های تخصصی فوتبالی در چت با كاربران تبیان داشته باشم.

وحید در ادامه جلسه از مسئولان تبیان خواست تا تبلیغات بیشتری داشته باشند چرا كه می توانند جوانان و كاربران بیشتری جذب این سایت كنند.هاشمیان ضمن تمجید از كلیه بخشهای تبیان از جمله اجتماعی، هنری و كتابخانه ورزشی تبیان را بسیار مفید و جالب خواند و گفت: بخش ورزشی شما جنجالی نیست و مطالب متنوع و مفید زیاد در آن دیده می شود و من از مسئولان مؤسسه تبیان و كاركنان آن دوباره تشكر می كنم.


هاشمیان : فعلا اصلا قصد ازدواج ندارم


وقتی از وحید در خصوص زمان ازدواج وزندگی شخصی اش در آلمان سئوال كردیم وی گفت: فعلاً تصمیم ازدواج ندارم چون امكان و موقعیت آن فراهم نیست بلكه ما باید همیشه در سفر و اردوهای مختلف باشیم و نمی توانم همسرم را تنها بگذارم اگر هم در تهران زندگی كند باز مسائل و مشكلات خاص خودش را دارد. پس فعلاً می خواهم با تمرین و جدیت فوتبال را ادامه دهم تا ان شاءالله بعداً ببینم چه می شود؟

در آلمان دوستان ایرانی مقیم و خارجی زیادی دارم اما فقط بیشتر با مهدی مهدوی كیا تلفنی در تماس هستم و بخاطر دوری راه و كمبود وقت فرصت دیدن هم را نداریم اما با دوستان نزدیك و خوبی ایرانی ام سعی می كنم در صورت وقت دور هم در رستوران ایرانی و یا منزل آنها جمع شویم.

هاشمیان در خصوص پخش گلهایش در سایت اختصاصی اش تصریح كرد: در آلمان به دلیل رعایت قوانین كپی رایت و خرید برنامه های تلویزیونی توسط شبكه های مختلف و پولی كه باشگاهها از آن شبكه ها بعنوان اسپانسر دریافت می كنند این اجازه را به من نمی دهد تا گلهای خود را در سایت قرار دهم چرا كه به محض انجام این كار علاوه بر بستن سایت با جریمه سنگینی از سوی پلیس المان مواجه می شوم اما در ایران نمی دانم چه طوری و به چه حقی سایت پارس فوتبال گلهای من راCD می كند و می فروشد در حالیكه من باید در آلمان برای آنها كلی پول پرداخت كنم.

وحید هاشمیان در اخرین روز حضورش در ایران تعداد شش حلقه فیلم آموزشی فوتبال كه حاوی آخرین تمرینات روز دنیا و مدارس فوتبال است را به بخش ورزشی تبیان داد تا پس از ترجمه آنها قسمت هایی از آن فیلم ها را  به همراه متن های آموزشی بر روی سایت قرار دهیم .

هاشمیان در پایان بنا به درخواست مدیر بخش ورزشی تبیان از بین نفرات شركت كننده در پیش بینی قهرمان لیگ برتر 6 نفری را كه قهرمانی پاس را درست حدس زده بودند بعنوان برنده به قید قرعه انتخاب كرد كه به شرح ذیل می باشد.

اسامی نفرات برنده شده در قرعه كشی پیش بینی نتایج لیگ برتر كه توسط وحید هاشمیان انجام شد :

1)826 شاهین حسینی

2)1082 فخر السادات معصومی

3)165 امید رفیع

4)66 احسان توكلی

5)1529 مژگان بابایی

6)1330 محمد رفیعیان

خوشحالیم كه پس از تأخیر در اعلام اسامی برندگان همانطور كه وعده داده بودیم توانستیم این اسامی را توسط بازیكن سابق پاس وتیم ملی و مهاجم بایرن مونیخ اعلام كنیم .

از اینكه این گزارش و مصاحبه با تاخیر تقدیم حضورتان شد پوزش می طلبیم چرا كه خواست خود وحید بود تا این گزارش پس از رفتنش از ایران انتشار یابد . تا بعضی دوستان مطبوعاتی از عدم پاسخگویی وی ناراحت و متوقع نشوند چرا كه واقعا وقت وحید كم بود