تبیان، دستیار زندگی
كشور استقلال به فینال راه یافت تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی مقابل تیم سایپا به دیدار نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاههای كشور راه یافت. دراین مسابقه كه در ورزشگاه آزادی و به قضاوت محسن قهرمانی در حضور بیش از پانزده هزار ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابتهای جام حذفی فوتبال باشگاههای كشور

استقلال به فینال راه یافت

تیم فوتبال استقلال تهران با پیروزی مقابل تیم سایپا به دیدار نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاههای كشور راه یافت.

دراین مسابقه كه در ورزشگاه آزادی و به قضاوت محسن قهرمانی در حضور بیش از پانزده هزار تماشاگر برگزار شد تیم سایپا بسیار با انگیزه ظاهر شد و بارها تا آستانه فروپاشی دروازه حریف نامدار خود پیش رفت اما به خاطر بی دقتی بازیكنان خود نتوانست به گلی دست یابد.

مهدی امیر آبادی و مسعود شجاعی از چهره های شاخص تیم سایپا دراین نیمه بودند كه توانستند در یك نوبت با همكاری یكدیگر و ضربه محكم شجاعی تیردروازه استقلال را به لرزه در آورند.

در مقابل استقلال بویژه در خط دفاعی دور از انتظار ظاهر شد و تنها یكبار با شوت سنگین محمد فكری دروازه حریف را تهدید كردتا نیمه نخست با نتیجه مساوی خاتمه یابد.

در دیگر دیدار این مرحله نیز دو تیم همشهری سپاهان و ذوب آهن در ورزشگاه نقش جهان اصفهان و در حضور بیش از 8 هزار تماشاگرو به قضاوت هدایت ممبینی به میدان رفتند كه در پایان نیمه نخست تیم سپاهان با تك گل دقیقه 8 رسول خطیبی از حریف خود پیش افتاد.

در نیمه دوم این مسابقه دو تیم برای پیروزی كار را آغاز كردند كه در این میان سایپا زودتر به گل رسید. در دقیقه 47 برروی ضربه كرنر امیر هوشنگ شریفی علیرضا منصوریان هافبك استقلال به اشتباه با ضربه سر دروازه خودی را گشود تا سایپا با یك گل از حریف پیش بیفتد.

اما این پایان كار نبود و در دقیقه 73 برروی سانترداوود سید عباسی و ضربه سر فرزاد مجیدی یدالله اكبری ضربه تمام كننده را به ثمر رساند تا بازی به تساوی كشیده شود.

سه دقیقه بعد علیرضا نیكبخت واحدی با ضربه سر دومین گل استقلال را وارد دروازه سایپا كرد تا آبی پوشان تهرانی راهی دیدارنهایی شوند.

در دیگر دیدار این مرحله ،تیم فوتبال سپاهان اصفهان با پیروزی مقابل ذوب آهن به دیدار نهایی رقابتهای جام جذفی راه یافت.

دو تیم همشهری سپاهان و ذوب آهن در حالی در نیمه دوم به مصاف هم رفتند كه تادقیقه 91 تیم سپاهان از حریف پیش بود و دراین هنگام امانوئل ایزوكام مهاجم غنایی ذوب آهن در پی اشتباه سوسكو دروازبان سپاهان موفق شد گل تساوی را به ثمر برساند.

تلاش دو تیم در وقت اضافه نیز ثمری نداشت تا اینكه در ضربات پنالتی این تیم سپاهان بود كه بهتر عمل كرد و موفق شد هر 5 ضربه خود را به گل تبدیل نماید و ذوب آهن تنها توانست چهار ضربه خود را به تور دروازه برساند تا در نهایت سپاهان با پیروزی 6 بر 5  برای حضور در دیدار نهایی رقابتهای جام حذفی باشگاههای كشورمقابل استقلال قرار گیرد.