تبیان، دستیار زندگی
محمد علیرضایی به علت بیماری از حضور در رقابت شنای 100 متر قورباغه مردان بازی‌های المپیك پكن باز داشت اما همه....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همصدایی علیرضایی با مردم فلسطین

محمد علیرضایی

محمد علیرضایی به علت بیماری از حضور در رقابت شنای 100 متر قورباغه مردان بازی‌های المپیك پكن باز داشت اما همه می دانند وی به علت همگروه شدن با شناگر رژیم اشغالگر قدس و جلوگیری از محرومیت مادام العمر، با بهانه قراردادن بیماری خود، از شرکت در این رقابت خودداری کرد.

به نقل از ایسنا، علیرضایی قرار بود عصر روز گذشته در گروه چهارم مقدماتی 100 متر قورباغه با حریفانش رقابت كند، اما در این مسابقه حاضر نشد. مسئولان كاروان ایران، ایران علت حاضر نشدن علیرضایی را بیماری خواندند و اعلام كردند كه علیرضایی به دلیل بیماری نتوانست در رقابت حاضر شود و همراه با سرمربی تیم ملی راهی بیمارستان شده است.

محمد علیرضایی

طبق گفته مسئولان فدراسیون شنا، شدت بیماری علیرضایی به حدی بود که او ابتدا به درمانگاه استخر و سپس با آمبولانس به بیمارستانی در شهر پکن منتقل شد.

البته قطعا حضور نیافتن علیرضایی در این مسابقه به علت بیماری نبوده، بلکه به خاطر آن بوده است که در گروه وی شناگری از رژیم اشغالگر قدس قرار داشت و اگر وی می خواست به صورت رسمی اعلام کند در این دیدار شرکت نمی کند، طبق قوانین جدید رقابت های جهانی و المپیک، مادام العمر از حضور در میادین ورزشی محروم می شد.

این شناگر جوان در بیستم تیرماه گذشته و در جریان مسابقات ورودی المپیک در شهر "دوبرونیِک" کرواسی موفق شد با تلاش بی وقفه خود به عنوان نخستین شناگر تاریخ ایران با زمان 98/02/1 دقیقه جواز حضور در مسابقات 100 متر قورباغه المپیک را به دست آورد اما به خاطر حمایت از مردم مظلوم فلسطین در این رقابت های مهم شرکت نکرد.

یزدی: عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی برای مسلمانان افتخار است

محمد علیرضایی

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: توجه ورزشکاران ایران به جنبه معنویت در ورزش عامل موفقیتشان هست.

به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله یزدی در دیدار رئیس فدراسیون تکواندو و اعضای تیم تکواندوی اعزامی به المپیک افزود:‌ اینکه ورزشکاران به دعا، توسل و نام ائمه (ع) توجه دارند یک ارزش است و قطعاً‌ همین مسائل در کنار برنامه‌ریزی‌ها و تمریناتشان در کسب پیروزی و موفقیتشان موثر است.

وی به اقدام شایسته ورزشکاران در عدم رویارویی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این اقدام ورزشکاران ایرانی برای مسلمانان افتخار است و یک نوع امتیاز محسوب می‌شود و طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب این ورزشکاران همیشه پیروز میدان هستند.

یزدی در پایان به اهمیت ورزش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: اسلام به ورزش کردن توجه ویژه‌ای دارد و سفارشات فراوانی نیز در این مورد بیان شده است.