تبیان، دستیار زندگی
امروز که این مطلب را می‌خوانید تا کنکور 88 حدود 11ماه وقت باقی مانده است. لابد با خودتان فکر می‌کنید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

11ماه وقت دارم...

کتاب

امروز که این مطلب را می‌خوانید تا کنکور 88 حدود 11ماه وقت باقی مانده است. لابد با خودتان فکر می‌کنید. تا 11ماه دیگه کلی وقت باقیست...

11 ماه یعنی 330 روز به یادماندنی !!! اگر من فقط روزی 5 ساعت درس بخوانم حدود 1650 ساعت درس خوانده‌‌ام که می‌توانم در این مدت چندین بار کتاب‌هایم را مرور کنم و تست بزنم.

ولی فراموش نکنید که تمام بچه‌هایی که امسال در کنکور شرکت  کردند. سال پیش به همین چیزهایی فکر می‌کردند که امروز از ذهن شما می‌گذرد و الان هم آرزو می‌کنند که کاش زودتر شروع کرده بودند!!! ای کاش چند هفته یا چند روز بیشتر وقت داشتند !!! بله فقط چند روز ...

فکر می‌کنید چه تعداد از داوطلبان کنکور اینگونه هستند؟ الان برای خودتان ارزش زیادی قائل هستید و به هیچ وجه حاضر نیستید که به کم قناعت کنید. پس چه اتفاقی رخ می‌دهد که یک سال بعد در چنین زمانی. حاضر هستید هر رشته و در هر جایی، قبول شوید؟! واقعا چرا؟

کم‌کم نوبت به شما می‌رسد. هزار تا برنامه دارید، امید وارید که بتوانید پاسخ محبت‌های پدر و مادرتان را بدهید و تصمیم دارید توی فامیل و دوست و آشنا. خودی نشان بدهید و به همه ثابت کنید که ... می‌توانید بهترین باشید. بهترین رشته  و بهترین دانشگاه قبول شوید و...

کتاب های درسی

در نهایت باید امسال حتما قبول شوید

اینکه شما در فلان مدرسه درس می‌خوانید و یا فلان استاد به شما درس می‌دهد. به هیچ‌وجه نمی‌تواند اطمینان یا تضمینی برای قبول شما در کنکور باشد.

خیلی‌ها را می‌شناسیم که معدل بالایی دارند و در بهترین مدارس درس می‌خوانند ولی قبول هم نمی‌شوند. مهم‌ این است که زمان کافی دارید به شرط آنکه از این زمان درست استفاده کنید و درست انتخاب نمایید.

یادمان باشد که درس خواندن. چارچوب مشخصی دارد و قبولی. فرمولی معین. فراموش نکنید؛ برنامه‌ر یزی و مشاوره. از انتخاب مدرسه و آموزشگاه و... مهم‌تر است. از کسانی که امسال کنکور دادند. بپرسید تا مطمئن شوید بزرگترین مشکل آنها برنامه‌ریزی و کمبود وقت بوده است .

آن دسته از افرادی که در کنکور موفق نمی‌شوند. مشکل سواد ندارند. بلکه به دلیل استرس و نداشتن اعتماد به نفس نمی‌توانند همه‌ی آنچه را که می‌دانند در روز امتحان ارائه کنند. برای رفع علت این نگرانی و اضطراب، بهترین زمان، سال سوم و تابستانی است که می‌شود قسمتی اعظم از بار کنکور را برداشت و ادامه‌ی راه را مطمئن و با قدم‌های پرقدرت طی کرد.

توصیه می‌کنیم درس‌های امسال‌تان را خوب بخوانید و اشکالا ت خود را بر طرف کنید، از بعضی درس‌ها خلاصه نویسی کرده و نکات مهم را جمع‌آوری نمایید و از همین امروز به دنبال یک مشاوره و برنامه‌ریزی مدون باشید تا بتوانید مدرسه، استاد، دانشگاه و سیستم آموزشی خود را (حضوری یا غیرحضوری) خود، انتخاب کنید. زیرا زمان منتظر کسی نمی‌ماند.

برای رفع نگرانی و اضطراب، بهترین زمان، سال سوم و تابستانی است که می‌شود قسمتی اعظم از بار کنکور را برداشت و ادامه‌ی راه را مطمئن و با قدم‌های پرقدرت طی کرد.

منبع: مجله قاصدک

برای  مشاوره تحصیلی کنکور اینجا را کلیک کنید

مقالات مرتبط

آرام آرام تا آرامش

زمان را تنظیم کنید

تمرکز را بالا ببرید

کنکوری ها بخوانند

نفس عمیق بکشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.