تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : 250 گرم ماكارونی 2 عدد تخم مرغ سه چهارم فنجان پنیر پارمزان 2 قاشق غذا خوری پودر نان مواد لازم برای سس گوشت : 2 قاشق غذا خوری روغن زیتون 2 عدد پیاز متوسط 750 گرم گوشت چرخ كرده 425 گرم گوجه فرنگی یك سوم فنجان آب گو...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاستیتسو ( یك غذای یونانی)

مواد لازم :

250 گرمماكارونی
2 عددتخم مرغ
سه چهارم فنجانپنیر پارمزان
2 قاشق غذا خوریپودر نان

مواد لازم برای سس گوشت :

2 قاشق غذا خوریروغن زیتون
2 عددپیاز متوسط
750 گرمگوشت چرخ كرده
425 گرمگوجه فرنگی
یك سوم فنجانآب گوجه فرنگی
یك دوم فنجانآب
یك عددتخم مرغ زده شده
نصف قاشق چایخوریدارچین

طرز تهیه سس گوشت :

روغن زیتون را گرم كرده ، پیاز و گوشت چرخ كرده را در آن تفت می دهیم ، تا زمانی كه گوشت سرخ شده و تغییر رنگ دهد . سپس گوجه فرنگی ، آب گوجه فرنگی و دارچین را به آن اضافه كرده و برای مدتی آن را بدون درپوش حرارت می دهیم تا غلیظ شود . سپس آن را از روی حرارت بر می داریم . زمانی كه سرد شد، یك عدد تخم مرغ زده شده را به آن می افزاییم .

مواد لازم برایtopping :

90 گرمكره
نصف فنجانآرد
5/3 فنجانشیر
یك فنجانپنیر پارمزان
2 عددزرده تخم مرغ

طرز تهیهtopping:

كره را در یك ظرف ریخته ، روی حرارت می گذاریم . بعد از اینكه كره آب شد ، آرد را به آن اضافه می كنیم و حرارت می دهیم تا وقتی كه روی آن حباب ایجاد شود . سپس از روی حرارت برداشته و به تدریج  شیر را به آن می افزاییم . مجدداً آن را روی حرارت قرار می دهیم تا بجوشد و غلیظ شود . بعد از آن پنیر را و دو عدد زرده تخم مرغ را به آن افزوده و خوب مخلوط می كنیم . مواد را كنار می گذاریم تا خنك شود.

طرز تهیه پاستیتسو :

ماكارونی را به همراه آب جوش در یك ظرف می ریزیم . ظرف را روی حرارت می گذاریم تا ماكارونی پخته و نرم شود . سپس آن را آبكش می كنیم . ماكارونی را در ظرف دیگری با دو عدد تخم مرغ و پنیر مخلوط كرده و در یك ظرف نچسب می ریزیم.

سپس سس گوشتی را كه تهیه كرده بودیم ، روی سطح مخلوط ماكارونی قرار داده و بعد از آن با موادtopping  روی سطح گوشت را می پوشانیم . سپس پودر نان را روی تمامی ریخته و بدون درپوش

برای مدت تقریبا یك ساعت داخل فر قرار می دهیم تا زمانی كه روی سطح آن قهوه ای رنگ شود .

غذا آماده خوردن است كه بعد از سرد شدن می توان آن را سرو كرد .

 نكات تغذیه ای :

این غذا به علت دارا بودن ماكارونی، تخم مرغ ، پنیر، كره و گوشت دارای ارزش انرژی زایی بالایی است و یك غذای مناسب برای ورزشكاران، كودكان و نوجوانان در حال رشد، افراد لاغر و دچار كمبود وزن می باشد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.