تبیان، دستیار زندگی
ه های جایزه بزرگ دو و میدانی آسیا عباس دورتر دورتر می شود عباس صمیمی روز چهارشنبه شگفتی ساز شد. او در اولین مرحله مسابقه های جایزه بزرگ دو و میدانی آسیا یك متر و 57 سانتیمتر ركورد پرتاب دیسك ایران را جا به جا كرد. نفر اول پ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ركورد شكنی صمیمی در اولین مرحله مسابقه های جایزه بزرگ دو و میدانی آسیا

عباس دورتر دورتر می شود

عباس صمیمی روز چهارشنبه شگفتی ساز شد. او در اولین مرحله مسابقه های جایزه بزرگ دو و میدانی آسیا یك متر و 57 سانتیمتر ركورد پرتاب دیسك ایران را جا به جا كرد.

نفر اول پرتاب دیسك ایران سال گذشته در همین مسابقه بعد از 29 سال، جلال كشمیری را كنار زد تا خود با ركورد 62 متر و 60 سانتیمتر هم ركورددار شود و هم اولین دو میدانی كار ایرانی باشد كه با سهمیه به المپیك می رود. نفر اول پرتاب دیسك ایران بعد از المپیكی شدن تمرینات خود را زیر نظر گوتور مربی بلا روسی اش از سر گرفت. او امسال برای دومین بار پا به مسابقه های جایزه بزرگ آسیا گذاشت. عباس در بانكوك ركورد 64 متر و 17 سانتیمتر را به دست آورد تا فاصله ركورد خود را با آسیا به 85 سانتیمتر برساند. اصلی ترین رقیب او در این مرحله تائوفوی چینی بود كه قهرمانی بازیهای آسیایی بوسان، قهرمانی آسیا 2003 و قهرمانی دانشجویان جهان را در كارنامه افتخارات خود ثبت كرده است. اما این بار عباس صمیمی بعد از چند سال او را پشت سر گذاشت. عباس صمیمی كه انتظار بیشتری از خود دارد درباره این مسابقه به ایسنا می گوید: «من با پرتاب 63 متر و 21 سانتیمتر خوب شروع كردم. اما این ركورد برایم راضی كننده نبود. تائوفو در سومین پرتاب، دیسك خود را 63 متر و 62 سانتیمتر انداخت تا از من جلو بزند اما در نهایت قهرمانی دور اول به من رسید.»

سایت فدارسیون جهان دو و میدانی در گزارشی درباره درخشش عباس صمیمی در این مسابقه ها می نویسد: «عباس صمیمی پرتابگر 27 ساله ایران با ركورد 64 متر و 17 سانتیمتر خود را به تائوفو، قهرمان آسیا نزدیك كرد. صمیمی كه در سال های اخیر همیشه بعد از پرتابگر چینی قرار داشت، بالاخره انتقام گرفت و یك ركورد ملی به نام خود ثبت كرد.»

ركورددار پرتاب دیسك ایران در پایان این مسابقه ها، كاپ بهترین ورزشكار را در این مرحله از آن خود كرد.

سجاد مرادی دومین نماینده ایران در المپیك 2004 آتن نیز در ماده 1500 متر در كنار رقبای آسیایی خود دوید. او در مرحله اول با زمان 3 دقیقه و 46 ثانیه بعد از دونده عربستانی از خط پایان گذشت تا مدال نقره را به گردن بیندازد. سجاد در این باره به ایسنا می گوید: «رقیب اصلی من، دونده عربستانی است. امیدوارم در دور دوم بهتر از او بدوم.» دو و میدانی كاران ایران فردا در دور دوم مسابقه های جایزه بزرگ آسیا در سری لانكا با رقبای خود مسابقه می دهند. مسابقه های جایزه بزرگ آسیا امسال سه دور و در سه كشور تایلند،  سری لانكا و فیلیپین برگزار می شود. سال گذشته عباس صمیمی، تنها نماینده ایران در هر 4 دوره مسابقه ها طلای پرتاب دیسك را گرفت.