تبیان، دستیار زندگی
1383 اکران سربازهای جمعه و شرکت در جشنواره «توت اکران» ایسنا- فیلم «سربازهای جمعه» ساخته ی مسعود کیمیایی، به جشنواره بین المللی فیلم«توت اکران» سوئیس می رود. «سربازهای جمعه» علاوه بر نمایش در این جشنواره ی بین المللی فیلم، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 تیرماه 1383

اکران سربازهای جمعه و شرکت در جشنواره «توت اکران»

ایسنا- فیلم «سربازهای جمعه» ساخته ی مسعود کیمیایی، به جشنواره بین المللی فیلم«توت اکران» سوئیس می رود.

«سربازهای جمعه» علاوه بر نمایش در این جشنواره ی بین المللی فیلم، که در شهر ژنو و از 29 اکتبر تا 7 نوامبر برگزار خواهد شد، برای شرکت در بازار فیلم جشنواره ی «توت اکران» نیز انتخاب شده است.

مصطفی شایسته درباره‌ی زمان اكران داخلی آخرین ساخته‌ی مسعود كیمیایی گفت: این فیلم از 31 تیرماه در گروه سینمایی قدس و ایران و سینمای آزاد تهران به نمایش درمی‌آید.وی همچنین با اشاره به اینكه برنامه‌های خاصی برای نحوه‌ی نمایش گسترده‌ی این فیلم در نظر گرفته شده اعلام كرد كه همزمان با تهران، این فیلم در بسیاری از شهرهای كشور نیز به نمایش عمومی درخواهد آمد.

«سربازهای جمعه» كه در بخش مسابقه سینمایی ایران بیست و دومین جشنواره فیلم فجر حضور داشت بر اساس فیلم نوشتی از خود این فیلمساز ساخته شده است.در این فیلم، محمدرضا فروتن، بهرام رادان، پولاد كیمیایی و پژمان بازغی، نقش سربازهایی را دارند كه به همراه بهزاد جوانبخش (در نقش گروهبان) حوادث این فیلم را رقم می‌زنند و اندیشه فولادوند، مریلا زارعی، بیژن امكانیان، سعید پیردوست و كیانوش گرامی به همراه سیاوش شاملو، ایفاگر دیگر نقش‌های فیلم “سربازهای جمعه” هستند كه به تهیه كنندگی هدایت فیلم ساخته شده است. مسعود كیمیایی در آغاز فیلمبرداری این فیلم گفته بود: سربازهای جمعه را بعد از چند سال دوری می‌سازم هیچ چیز فرق نكرده، همان اسطوره‌های حاشیه نشین كه در كنار هم و با هم كه تنها هستند جامعه‌ای كه نیازی به اسطوره ندارد و برای نداشتن آن دلیل دارد و دلیلش را اجرا می‌كند.