تبیان، دستیار زندگی
اه 1383 انتقاد سینماگران از عملکرد چند سال گذشته ایسنا- همزمان با انتخابات جدید هیأت مدیره خانه سینما و در یک حرکت غیرقابل پیش بینی، تعداد زیادی از سینماگران نسبت به عملکرد چند سال گذشته خانه سینما عکس العمل منفی نشان دادند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی وهنری 7 تیرماه 1383

انتقاد سینماگران از عملکرد چند سال گذشته

ایسنا- همزمان با انتخابات جدید هیأت مدیره خانه سینما و در یک حرکت غیرقابل پیش بینی، تعداد زیادی از سینماگران نسبت به عملکرد چند سال گذشته خانه سینما عکس العمل منفی نشان دادند.

اولین واکنش نسبتاً تند به این خانه صنفی، سال گذشته با اعتراضات احمد نجفی آغاز شد، امسال با صحبت های ابراهیم مختاری و امیر عابدی ادامه یافت و روز چهارشنبه که اعضای هیأت مدیره جدید خانه سینما معرفی شدند، اعتراضات جدی تر شد.براساس این گزارش، محمدعلی کشاورز، بازیگر پیشکسوت سینما با ذکر این نکته که در خانه سینما، ارتباطات و باند بازی جای ضابطه را گرفته است، گفت: متاسفانه هیات مدیره خانه سینما و در رأس آن ابوالحسن داودی نه تنها اندک نقش مثبتی ایفا نکردند، بلکه خانه سینما را به خانه تهیه کنندگان سینما تبدیل کرده اند و مسائل فرهنگی هیچ جایی در خانه سینما ندارد. وی افزود: خانه سینما با اهدافی تشکیل شد که در رأس آنها حفاظت از حقوق مادی و معنوی هنرمندان بود اما این گونه نشد و اینها هیچ گونه کمکی به سینماگران نکردند.ابوالقاسم طالبی که این روزها مشغول کارگردانی فیلم «جنگ کودکانه» است نیز با ذکر این نکته که بهترین راه موجود برای خانه سینما تعامل با تشکل های دیگر است ، یادآور شد تجربه نشان داده است که انحصاـرطلبی و یک جانبه نگری با شکست مواجه می شود. حسن یکتاپناه که با ساخت فیلم «جمعه» جایزه دوربین طلایی کن در سال 2000 را از آن خود کرد هم در اعتراض به عملکرد خانه سینما گفت: خانه سینما در جهت احقاق حقوق اعضا نه تنها موفق نبوده بلکه مانع فعالیت های بسیاری از فیلم سازان نیز شده است.