تبیان، دستیار زندگی
موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی را رونمایی کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با همکاری موسسه تبیان و شرکت مبنا

نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی رونمایی شد

نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی رونمایی شد

موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی را رونمایی کرد.

در مراسم رونمایی نرم‌افزار داده‌های مكانی ایرانی (رهنما) که همزمان با عرضه‌ی بازی‌های رایانه‌یی توسط موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان و همکاری شرکت مبنا برگزار شد، محمدرضا فرخ ـ ‌مدیرعامل موسسه‌ی تبیان ـ با بیان این كه تا پایان سال جاری موسسه10 بازی رایانه‌ای تهیه خواهد كرد، افزود: شبكه‌ اینترانت تبیان در 30 استان امكان دسترسی رایگان كاربران به سایت‌های فرهنگی و اسلامی را ایجاد می‌كند.

وی با بیان این كه كتابخانه‌ی دیجیتالی سایت تبیان با حدود 60 هزار عنوان كتاب و مقاله در دسترس علاقه‌مندان است، گفت: برای نمایشگاه قرآن در ماه مبارك رمضان سایت جامع قرآن در دل سایت تبیان ایجاد خواهد شد.

فرخ حضور در شبكه‌ تلفن همراه را از دیگر برنامه‌های موسسه‌ی تبیان برشمرد و اظهار كرد: در حال مذاكره با شركت‌ ایرانسل هستیم تا مشتركان این اپراتور بدون پرداخت هزینه از طریق تلفن همراه به سایت تبیان وصل شوند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده معنی آیه‌های مورد نظر خود را درخواست و دریافت كنند.

نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی رونمایی شد

در این مراسم بیژن ربانی‌منش ـ معاونت نرم‌افزاری موسسه تبیان ـ نیز گفت: چهار بازی نبرد بندر، مقاومت، مامور ویژه و والفجر 8 در حال حاضر از سوی موسسه تبیان در بازار است.

ربانی‌منش در ادامه مراسم در توضیح نحوه‌ی كاركرد نرم‌افزار خدمات داده‌ی مكانی (رهنما) گفت: در این نرم‌افزار که با همکاری شرکت مبنا تولید شده است، با وارد كردن نام مكان مورد نظر محل جست‌وجو و روی نقشه جانمایی می‌شود. وی تاكید كرد: در این نرم‌افزار پشتیبانی، به‌روزرسانی و استمرار اهمیت ویژه‌ای دارد و گویا كردن نقشه‌ها یكی از مهم‌ترین مباحث این نرم‌افزار است.

ایشان با بیان این كه نصب نرم‌افزار در تمام گوشی‌های دارای قابلیت نصب امكان‌پذیر است، مسیریابی را یكی از خصوصیات اصلی GIS عنوان و اظهار كرد: مسیریابی و پیشنهاد مسیر بهینه و كوتاه كه تنها با دادن مبدا و مقصد و البته با قابلیت پوشش خطا انجام می‌شود از خصوصیات این نرم‌افزار است.

نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی رونمایی شد

معاونت نرم افزار موسسه تبیان جست‌وجوی یك محل ثابت با 54 سرفصل و زیرمجموعه‌های آن‌ها را دیگر قابلیت این نرم‌افزار دانست و افزود: این ویژگی همچنین قادر است افراد را با ابراز تمایل فرد دیگر از موقعیت مكانی او با خطای 3 تا 10 متر مطلع كند.  معاون نرم‌افزار تبیان از نشان دادن اماكن توسط نرم‌افزار به بلوتوث تلفن همراه و بیان مسیر حركت به عنوان دیگر قابلیت نرم‌افزار رهنما نام برد. در انتها ایشان از مساعدت و تلاش شرکت مبنا در تهیه این نرم افزار تشکر و قدردانی کردند.

در این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی خاموشی - رییس سازمان تبلیعات اسلامی - نیز به ضرورت بومی سازی در حوزه‌ی بازی‌های رایانه‌یی اشاره و اظهار كرد: با همكاری بخش خصوصی و تعامل با بخش دولتی می‌توان بیش از 100 بازی در سال تولید و ارائه كرد.

نخستین نرم‌افزار خدمات داده‌ مكانی ایرانی رونمایی شد

وی ادامه داد: رسیدن به موفقیت فوق نیازمند تنوع، تكثر و همكاری بیش‌تر با بخش خصوصی و فن‌آوران این عرصه است و آن چنان كه درك صحیح از میزان عرضه و تقاضا منتج به كسب موفقیت خواهد شد.

دکتر خاموشی با طرح این سوال كه ما چگونه می‌توانیم بازی‌های خود را به بازار دیگر كشورها وارد كنیم تصریح كرد: در ابتدا كشورهای هدف باید تركیه، كشورهای آسیای میانه و حوزه خلیج فارس باشند كه باید در سال 1404 در فن‌آوری از آن‌ها برتر باشیم و بعد دیگر كشورهایی كه از ما مطالبه تاثیرپذیری فرهنگی دارند مورد نظر قرار گیرند؛ نباید بازار تولیدات داخلی منحصر به بازار داخلی باشد.

روابط عمومی موسسه تبیان