تبیان، دستیار زندگی
مدیر کمیته فیلم کوتاه نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی با اشاره به حضور بیش از صد و پنجاه فیلم کوتاه در این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان و سازمان صدا و سیما ، از پخش آثار برگزیده از شبکه تهران خبر داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با همکاری انجمن سینمای جوان و سازمان صدا و سیما صورت گرفت:

حضور بیش از صد و پنجاه فیلم کوتاه در جشنواره بین المللی آخرین منجی و پخش آثار برگزیده از شبکه تهران

حضور بیش از صد و پنجاه فیلم کوتاه در جشنواره بین المللی آخرین منجی و پخش آثار برگزیده از شبکه تهران

مدیر کمیته فیلم کوتاه نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی با اشاره به حضور بیش از صد و پنجاه فیلم کوتاه در این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان و سازمان صدا و سیما ، از پخش آثار برگزیده از شبکه تهران خبر داد.

ناصر باکیده؛ رئیس انجمن سینمای جوان و مدیر کمیته فیلم کوتاه نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، حضور نیروهای جوان، با انگیزه و با تجربه را از ویژگی های خاص این جشنواره دانست و گفت: قرار دادن بخش های مختلف در جشنواره آخرین منجی امکان شرکت علاقه مندان در همه حوزه های علمی، فرهنگی، هنری و ارایه آثار مهدوی در رشته های گوناگون را ممکن ساخته، و در این میان بخش فیلم کوتاه دریچه ای را به سوی علاقه مندان حوزه فیلم کوتاه با موضوع مهدویت و انتظار گشوده است.

وی با اشاره به استقبال هنرمندان از بخش فیلم کوتاه جشنواره اظهار داشت: با توجه به موضوعی بودن این جشنواره آثار قابل توجهی به این کمیته ارسال شده است که با دقت نظر هیئت انتخاب و ارزیابی، از سه فیلم کوتاه برگزیده در همایش اختتامیه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی تجلیل خواهد شد.

وی افزود: هیئت داوری و انتخاب فیلم نامه جشنواره آخرین منجی متشکل از کارشناسان سیما و حوزه فیلم کوتاه است و در پایان آثار برگزیده مشمول حمایت انجمن سینمای جوان شده، امکانات تولید و ساخت فیلم نامه ها در اختیار صاحبان آثار برتر قرار خواهد گرفت.

باکیده تصریح کرد: کمیته فیلم نامه و فیلم کوتاه، شامل فیلم های کوتاه مستند، داستانی، پویانمایی و فیلم نامه نویسی با موضوعات منجی در ادیان، نقش حضرت ولی عصر (عج) در اداره امور نظام هستی و توجه خاص ایشان به شیعیان، جوان و فرهنگ انتظار، تصویر جامعه مهدوی، نقش انقلاب اسلامی در ترویج تفکر مهدوی و کلیه موضوعات مهدوی است که با مذاکره صورت گرفته با مسئولین سازمان صدا و سیما ، فیلم های کوتاه برگزیده از شبکه های مختلف رسانه ملی پخش می شود.

وی در ادامه استفاده از هنر فیلم نامه نویسی و فیلم سازی را برای تبلیغ و ترویج مبانی مهدویت بسیار موثر دانست و خاطر نشان کرد: بهره گیری فیلم سازان از منابع غنی در حوزه دینی و فرهنگی می تواند در نشر معارف مذهبی و مهدوی در جامعه تاثیرگذار باشد و با توجه به مشغله های انبوه بشر در سراسر جهان، مخاطبان می توانند با اختصاص وقتی بسیار کم برای مشاهده فیلم ها ، بهره های معنوی بسیاری ببرند.

روابط عمومی موسسه تبیان