تبیان، دستیار زندگی
امروز هم قبل از ساعت آغاز رسمی مسابقات همه چیز آماده است, مجری جلسه در جایگاه خود قرار گرفته، محمد رضا پور زرگری هم که به عنوان قاری آغاز کننده مسابقات امروز، در جایگاه مستقر است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش روز های دوم و سوم مسابقات بین المللی قران کریم

گزارش روز های دوم و سوم مسابقات بین المللی قران کریم

امروز هم قبل از ساعت آغاز رسمی مسابقات همه چیز آماده است, مجری جلسه در جایگاه خود قرار گرفته، محمد رضا پور زرگری هم که به عنوان قاری آغاز کننده مسابقات امروز، در جایگاه مستقر است. راس ساعت 17 عصر، روز دوم مسابقات آغاز می شود و کلام وحی بر زبان قاری ایرانی جاری می شود پور زرگری 38 ساله بخشهایی از سه سوره از کلام الله مجید را قرائت می کند و در برخی اوقات جمعیت ساکت سالن را به ((احسنت احسنت)) وادار می کند.

بعد از پایان تلاوت زرگری، عباس سلیمی قاری بین المللی و چهره نام آشنای قرآنی که سالهاست در مسابقات مختلف به اجراء می پردازد. با معرفی داوران و اجازه از آنها از اولین شرکت کننده دعوت می کند تا در جایگاه حضور یابد.

بدر ناصر احمد المنصوری از کویت و بعد از آن یک به یک محمد جاسم عیسی جاسم القصار از کویت، عیسی خورشیدی از جمهوری اسلامی ایران، ادریس حسین ازغنا، محمد محمود موسی یونس از لیبی، محمد جاوید محبی از استرالیا، مولد عمر عبد اله از تانزانیا، یونس اف ذاکر از ازبکستان، ابراهیم بکتاش از بوسنی و هرزگوین، حاجی حاجی اف از گرجستان، بشر مسعود آدم از غنا، علی عطا الزیادی از دانمارک، احسان کوثری نیا از جمهوری اسلامی ایران، انس عیسی احمد العمادی از بحرین، سعد الدین سوباشیج از کرواسی، عبدالرشید یوسف از مالاوی، عثمان ارن از رومانی، قدیر کورال از ترکیه، ازهردارما از اندونزی، صالح بخیت محمد آدم از سودان، علی حسن صالح از لبنان به رقابت پرداختند.

گزارش روز های دوم و سوم مسابقات بین المللی قران کریم

روز دوم حضور رسانه های گروهی هم برای مصاحبه با شرکت کنندگان افزایش یافته، رادیویی و تلویزیونی و مکتوب، و خارجی ها در اولویت اول مصاحبه اند الجزایر، برزیل، اندونزی، روسیه، هندوستان و... البته نباید نادیده گرفت که بروبچه های شبکه قرآن هم در حال ضبط برنامه با چهره های ایرانی هستند.

امروز روز دوم است، هر چه به شب نزدیکتر می شویم حضور مردم هم بیشتر می شود و ظرفیت سالن مسابقات تکمیل. در این میان حضور بانوان هم چشمگیر است. برخی ها هم خانوادگی به محل مسابقات می آیند.

بعد از گذشت دو ساعت از مسابقات حدود 15 دقیقه ای مانده به اذان مغرب برای تنوع در مسابقات، یک مقاله قرآنی قرائت می شود.

احسان کوثری نیا دانشجوی دکترای مکانیک از دانشگاه امیر کبیر است. مقاله اش را که با موضوع( معجزه علمی قرآن کریم، محاسبه سرعت نور) به همراه زهرا اخوان صفایی نگاشته است، قرائت می کند.

گزارش روز های دوم و سوم مسابقات بین المللی قران کریم

با بلند شدن طنین اذان مسابقات تعطیل می شود و مجری جلسه ادامه مسابقات را در ساعت 45/20 اعلام می کند.

بعد از نماز مسابقات دوباره آغاز می شود و سالن هم شلوغ تر. قاریان هم بر مبنای همان مثال(( مستمع صاحب سخن را بر سر ذوق آورد)) قرائت های بهتری اجرا می کنند بعد از چند قرائت نوبت گروه مدیحه سرایی یاسین میرسد. آنها بچه ها بابلسر هستند و از سال 75 فعالیت خود را آغاز کرده اند. همگی دانشجو هستند در رشته های عمران و حقوق و ادبیات تا کامپیوتر و الکترونیک. آخرین مقامشان هم کسب مقام اول مسابقات تواشیح و هم خوانی سازمان اوقاف امور خیریه کشور در سال 86 است. همان طور که من سوابقشان را می گیرم، آنها هم شروع می کنند، زیبا می خوانند ترکیبی از فارسی و عربی، موضوع مدیحه سرائی شان را هم اگر ندانی با بیت معروف حافظ می توانی حدس بزنی.

ستاره ای بدرخشید و ماه مجلس شد   دل رمیده ما را انیس و مونس شد

نگار من که به مکتب نرفت و خط ننوشت     به غمزه مسئله آموز صد مدرس شد

در ادامه مسابقات قرآنی طی مصاحبه ای با اکرمی نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم اظهار داشت: جامعه ما انعکاس دهنده ی روشن معارف قرآنی است.

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مجلس هشتم نسبت به قرآن و عترت حساس است، لذا در تمام جنبه های قرآنی هر مقدار میسر باشد در تلاش خواهد بود.

تصاویر روز دوم و سوم مسابقات بین المللی قرآنی در مشهد

روابط عمومی تبیان دفتر مشهد