تبیان، دستیار زندگی
383 سرانجام با تشكیل بنیاد فردوسی موافقت شد شورای فرهنگ عمومی استان خراسان، اساسنامه تشكیل بنیاد فردوسی را پس از گذشت ماه از طرح آن به تصویب رساند. دكتر محمدجعفر یاحقی، استاد ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو هیأت مؤسس ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 4تیرماه 1383

سرانجام با تشكیل بنیاد فردوسی موافقت شد

شورای فرهنگ عمومی استان خراسان، اساسنامه تشكیل بنیادفردوسی را پس از گذشت ماه از طرح آن به تصویب رساند.

دكتر محمدجعفر یاحقی، استاد ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد و عضو هیأت مؤسس این بنیاد گفت: از پیشنهاد راه اندازی این بنیاد 13 ماه می گذرد و امیدواریم با تأسیس این بنیاد بتوانیم یاد فردوسی را این گونه گرامی بداریم. وی گفت: فردوسی در طول حیاتش مظلوم بود و در حال حاضر نیز به آرامگاهش كم توجهی می شود. دكتر یاحقی افزود: مردم شهر توس در سالروز بزرگداشت این حكیم، به دلیل نداشتن امكانات اولیه زندگی در آرامگاه فردوسی تجمع كردند، در حالی كه این شهر قابلیت های گردشگری بسیاری دارد و می تواند یك مركز ملی و بین المللی باشد.

وی در ادامه گفت: حتی در روستای باژ كه زادگاه فردوسی است، پیش از این دارای یك نشان از تولد وی بود كه این تابلو امروز از بین رفته است.در این نشست، استاندار خراسان بر شكل گیری بنیاد فردوسی به عنوان یك تشكل غیردولتی فرهنگی تأكید كرد و گفت: برای آغاز فعالیت های این بنیاد، استانداری خراسان 200 میلیون ریال كمك خواهد كرد. وی با اشاره به گفتگوی خود با رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری افزود: پس از انتصاب مرعشی، گفتگوهایی با وی درباره توس صورت گرفت كه این گفتگوها با سفر وی به خراسان نتیجه خواهد داد.