تبیان، دستیار زندگی
بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی قرآن کریم راس ساعت 21روز سه شنبه مورخه 8/5/87 مصادف با شب مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)در سالن قدس آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) آغاز گردید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری و بین المللی قرآن کریم راس ساعت 21روز سه شنبه  مورخه 8/5/87 مصادف با شب مبعث پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص)در سالن قدس آستان قدس رضوی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) آغاز گردید.

پس از سرود جمهوری اسلامی و احترام نمادین به کشورهای حاضر در مسابقات قرآن کریم و حمل پرچم های آنها و اجرای تواشیح در مدح حضرت رسول(ص) سالن حال و هوای دیگری به خود گرفت.

افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

سپس از سوی مجری برنامه نسبت به مسئولین و میهمانان و اساتید ارجمند از جمله فقیه عالیقدر جناب آیت الله خزعلی  حافظ و مفسر قرآن کریم- جناب آقای دکتر لاریجانی ریاست مجلس شورای اسلامی- صفار هرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی-  حجه الاسلام و المسلمین مصلحی نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان اوقاف و خیریه-محمدی زاده استاندار خراسان رضوی-  آقای دکتر احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و قاریان محترم و حضار محترم خوشامد گویی صورت گرفت

سپس با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری بین المللی آقای حسین فردی مسابقات رسما آغاز گردید

همچنین این اولین دوره مسابقات قرآن کریم است که بوسیله ریاست مجلس شورای اسلامی آقای دکتر لاریجانی افتتاح می گردد.

افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

سپس جناب حجه الاسلام و المسلمین مصلحی ریاست سازمان اوقاف و خیریه ضمن خوشامد گویی و خیر مقدم به حضار و تبریک و تهنیت به مناسبت عید مبعث حضرت محمد(ص) و میهمانانی که به دعوت سازمان اوقاف و خیریه شرف    حضور داشتند به عمل آمد.

سپس ایشان به ارائه گزارش در مورد بیست و پنجمین مسابقات قرآن کریم پرداخته و اذعان داشتند از 78 کشور برای شرکت در مسابقات دعوت شده و این دعوت را 60 کشور اجابت کرده و حضور دارند. این مسابقات در سه گروه حفظ- قرائت و فراخوان مقاله که در باب انجام فعالیتهای پژوهشی و تحقیقی در مورد قرآن است انجام می گردد که تعداد قاریان قرآن و حافظان که در مسابقات شرکت کرده اند از کشورهای مختلف  107نفر هستند و 187 مقاله ارائه شده که 30 مقاله از کشورهای مختلف اسلامی و اروپایی هست .

افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

داوران خارجی این مسابقات 5 نفر از کشورهای عراق، لبنان، سوریه، فیلیپین و اردن هستند و داوران ایرانی هم 5 نفر هستند. هیات نظارت بر مسابقات 3 نفر هستند که کار نظارت بر مسابقات را دنبال می کنند.

امسال این افتخار را داریم که برای اولین بار در طی 24 سال گذشته که به راهنمایی های مقام معظم رهبری این مسابقات شکل گرفته در خارج از مرکزیت حکومت و پایتخت و در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا (ع) انجام میگیرد

ایشان اظهار امیدواری کردند که در جهت گسترش فرهنگ قرآنی بتوانند کاری انجام دهند وی عنوان نمود که در سه استان خراسان رضوی- شمالی و جنوبی در طول دوره مسابقات طرح های جنبی دارند که می توان به عنوان نمونه به محفل انس با قرآن اشاره نمود.

افتتاح بیست پنجمین مسابقات بین المللی قران کریم در مشهد مقدس

سپس آقای دکتر لاریجانی به ارائه مطالبی در خصوص اتحاد مسلمانان با یکدیگر در جهت خنثی نمودن دشمنان بیان نمودند که مورد تایید همگان قرار گرفت .

قابل ذکر است این مراسم تا ساعت 24 به طول انجامید.

تصاویر مراسم افتتاحیه بیست و پنجمین مسابقات بین المللی قرآنی در مشهد

روابط عمومی دفتر تبیان مشهد