تبیان، دستیار زندگی
معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی قابل وصول است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت:

محقق شدن ظهور حضرت ولی عصر (عج) در گرو پذیرش حضور ایشان است

محقق شدن ظهور حضرت ولی عصر (عج) در گرو پذیرش حضور ایشان

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت، گردآوری اطلاعات و آثار مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایجی دانست که در صورت برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی قابل وصول است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدصابر جعفری؛ معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه زندگی و آینده ما منوط به شناخت حضرت ولی عصر (عج) است، بر لزوم شناخت امام زمان (عج) و پرداخت به مباحث مهدوی تاکید کرد و گفت: زندگی انسان اگر بدون شناخت امام عصر (عج) باشد، فاقد شناخت درست و صحیح وحی است. چرا که امام زمان (عج) مفسر و مبین راهکارهای عملی شدن وحی در جامعه است.

وی تصریح کرد: انتظار ظهور امامی که عدل و خوبی را با خود به ارمغان می آورد، امید بخش است و جامعه را به حرکت و تلاش وا می دارد.

وی افزود: کسانی که به مهدویت اعتقاد دارند، همواره خود را در محضر امام زمان (عج) حاضر می بینند و این امر موجب خودسازی فردی و اجتماعی شده، و جامعه منتظر و فرد منتظر هر دو در پی همسو کردن خود با جامعه مهدوی و امام عصر (عج) هستند.

معاون پژوهشی مرکز تخصصی مهدویت با تاکید بر لزوم شناخت آسیب ها و تحریف های موجود در عرصه مهدویت گفت: تحریف های موجود در این زمینه باید شناسایی شده، و برای رفع آن برنامه ریزی مدونی صورت گیرد. جعفری افزود: از آنجا که در عصر کنونی مسئله جهانی سازی و جهانی شدن مطرح است، اگر بخواهیم به سمت جامعه ای مهدوی حرکت کنیم باید جامعه اطراف خود را برای پذیرش حضور حضرت آماده کنیم، چرا که محقق شدن ظهور حضرت ولی عصر (عج) در گرو پذیرش حضور ایشان و فرهنگ مهدوی است.

وی آماده سازی جامعه به سوی پذیرش آخرین منجی بشریت را از جمله وظایف نهادهای متولی مهدویت و جشنواره بین المللی آخرین منجی دانست، و اظهار داشت: جشنواره بین المللی آخرین منجی نباید تنها هدفش برگزاری یک برنامه مختصر و دوره ای باشد، بلکه باید با برنامه ریزی و تعیین اهداف کوتاه مدت و بلندمدت در راستای آماده سازی جامعه برای ظهور حضرت حجت گام بردارد.

عضو هیات علمی جشنواره بین المللی آخرین منجی، جمع آوری آثار ، اطلاعات و افکار مهدوی، پوشش رسانه ای و اطلاع رسانی فعالیت های مهدوی را از جمله دستاوردها و نتایج مثبتی دانست که در صورت برنامه ریزی صحیح از سوی مسئولان برگزاری نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی قابل وصول است.

معاون پژوهشی مرکز تخصی مهدویت افزود: برنامه های جشنواره آخرین منجی باید با برنامه ریزی پیش برود و برای اینکه فعالیت های این جشنواره در جامعه تاثیرگذار باشد، باید از افراد و کارشناسان مهدوی در این برنامه ریزی ها بیشتر استفاده شود.

وی تدوین آثار و ثمرات علمی جشنواره را پس از برگزاری همایش آخرین منجی، از جمله راهکارهای افزایش تاثیرات فعالیت های نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی در جامعه دانست و اظهار امیدواری کرد این جشنواره بتواند به صورت سالانه برگزار شود.

روابط عمومی موسسه تبیان