تبیان، دستیار زندگی
رئیس سازمان ملی جوانان درخصوص افزایش ازدواج های اینترنتی هشدار داد و گفت: نظرسنجی ها نشان می دهد آسیب های ازدواج های اینترنتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ازدواج به سبک اینترنتی!!

قلب

رئیس سازمان ملی جوانان درخصوص افزایش ازدواج های اینترنتی هشدار داد و گفت:  نظرسنجی ها نشان می دهد آسیب های ازدواج های اینترنتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند. علی اکبری رئیس سازمان ملی جوانان در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفتگو با خبرنگاران در پاسخ به سئوالی در خصوص گسترش ازداوج های اینترنتی، با بیان اینکه تشکیل خانواده نیاز به شناخت زیادی از دو طرف دارد، اظهار داشت:

شناسایی هایی که از طریق ارتباط های اینترنتی میان افراد صورت می گیرد، بیشتر مورد سوء استفاده انسان های شیاد است و خانواده ها به ویژه جوان ها باید به آن توجه بیشتری کنند.

وی به خانواده ها در خصوص ازدواج های اینترنتی هشدار داد و خواستار مراقبت بیشتر والدین نسبت به فرزندان خود در این زمینه شد.معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه هم در این خصوص هشدار داد و گفت: ازدواج های اینترنتی در کشور رو به افزایش است.

شهلا کاظمی پور گفت: آمار ازدواج های اینترنتی در حد نگران کننده ای نیست ولی به مرور زمان امکان افزایش این مسئله وجود دارد. در حال حاضر می توان گفت از هر 100 مورد ازدواج 2 ازدواج اینترنتی رخ می دهد اما می تواند در آینده افزایش یابد. وی ادامه داد: آمار دقیقی درباره ی ازدواج های اینترنتی وجود ندارد و معمولا کمتر پیش آمده که افراد شیوه ی ازدواج خود را بگویند.

وی گفت: پرسشنامه ای تهیه شده که در این زمینه می تواند کمک خوبی باشد ضمن  این که این پرسشنامه تا چند ماه آینده منتشر می شود و با توجه به اطلاعات ذکر شده در پرسشنامه ها می توان به ارائه نظرات علمی پرداخت. معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه تصریح کرد: آمار موجود نشان می دهد که طلاق در کشور در حال افزایش است و میزان آن بالا رفته است. کاظمی پور به دلایل مختلفی که در این زمینه وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل افزایش طلاقشیوه همسر گزینی است که از خانواده،  همسایه و همکاران به سمت آشنایی های خیابانی و لحظه ای و ازدواج های اینترنتی که نوع جدیدی محسوب می شود، سوق پیدا کرده  است.

در آشنایی های اینترنتی بعید است که افراد بتوانند شناخت پیدا  کنند و معمولا در ابتدا با یکدیگر آشنا می شوند و قول و قرارها گذاشته می شود و بعد از آن برای پیدا کردن شناخت بر یکدیگر اقدام می کنند.

در حالی که در گذشته حضور خانواده ها و یا معرف ها پررنگ بود و معمولا افرادی که دختر یا پسری را معرفی می کردند سعی داشتند تا خانواده ها نیز یکدیگر را کاملا بشناسند. به اعتقاد کاظمی پور ازدواج های اینترنتی یکی از صور ازدواج ها و آشنایی های لحظه ای هستند. در آشنایی های لحظه ای چهره  و رفتار ممکن است مد نظر قرار گیرد اما در ازدواج های اینترنتی این امکان نیز وجود ندارد و غیابی است و فرد شخصیت خود را  هر گونه که تمایل داشته باشد به دیگری عرضه می کند.

معاون پژوهشی مرکز مطالعات و پژوهش های جمعیتی آسیا و اقیانوسیه در ادامه با اشاره به نحوه این آشنایی های اینترنتی در خارج از کشور  بیان کرد: در خارج از کشور فرهنگ متفاوتی وجود دارد و افراد نمی توانند از طریق اینترنت خود را معرفی کنند بلکه سازما ن هایی هستند که شخصیت فرد را با انجام تست های روان شناسی مورد ارزیابی قرار می دهند و پس از آن اطلاعات فرد بر روی سایت قرار می گیرد و بایدتوجه داشته باشیم که اینترنت وسیله ثانوی است نه اولیه.وی ادامه داد: در خارج از کشور سازمان هایی هستند که در این راستا حرکت می کنند اما در کشور ما از طریق چت صورت می گیرد واین بسیار مشکل زاست .

منبع : جام جم

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.