تبیان، دستیار زندگی
طی مطالعات مختلف روش جلوگیری از عرق كردن بیش از حد در كف دست ها، پیدا شد. با تزریق مقدار معینی سم بوتولینوم در هر كف دست، برای 4 تا 12 ماه عرق كردن كف دست در این بیماران متوقف شد. قسمت هایی از بدن كه بیشتر عرق می كنند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عرق كردن بیش از حد

طی مطالعات مختلف روش جلوگیری از عرق كردن بیش از حد در كف دست ها، پیدا شد. با تزریق مقدار معینی سم بوتولینوم در هر كف دست، برای 4 تا 12 ماه عرق كردن كف دست در این بیماران متوقف شد.

قسمت هایی از بدن كه بیشتر عرق می كنند زیر بغل و اطراف سینه هاهستند.

افرادی كه بیش از حد عرق می كنند، می توانند (1)Drysol را به زیر بغل خود بمالند كه در این صورت برای مدت یك هفته عرق نخواهند كرد.

بسیاری از مواد ضد عرق حاوی آلومینیم هستند. آلومینیم سومین ماده ای است كه در سطح زمین به مقدار زیاد وجود دارد و بدون خطر است.

دیده شد در مغز افرادی كه به علت بیماری آلزایمر فوت كرده بودند، مقادیر زیادی آلومینیم وجود دارد ، اما در مجموع بافت های آسیب دیده دارای آلومینیوم بالایی هستند. پس افزایش آلومینیم در مغز این افراد به علت آسیب بافت ها بوده است نه علت ایجاد بیماری.

بعضی افراد وقتی می خواهند در جمعی صحبت كنند، عصبی شده و به شدت عرق می كنند. خوردن قرص20 میلی گرمی (2)inderal نیم ساعت قبل از سخنرانی می تواند از عرق كردن شما جلوگیری كند.

همچنین می توانید از وسیله ای بنام Drionic استفاده كنید كه این وسیله دارای یك صفحه كاغذی مرطوب مخصوص است كه می توانید كف دست یا پای خود را به روی آن بمالید یا آن را به زیر بغل خود بمالید كه تا 6 هفته از عرق كردن شما جلوگیری می كند ( مطابق تصویر بالا ).

(3)Scopolamine نیز می تواند از عرق كردن جلوگیری كند، ولی می تواند باعث سرگیجه شود، بنابراین بایستی به مقدار خیلی كم مصرف شود.

قرص 15 میلی گرمیPropanthelin نیز برای چند ساعت مانع از عرق كردن می شود ولی آن نیز می تواند باعث سرگیجه شود.

عرق كردن بیش از حد می تواند به دلیل عفونت، استرس، كاهش هورمون های جنسی باشد یا اینكه مسئله ای طبیعی باشد.

وقتی دمای بدن شما بالا می رود، جریان خون گرم به مغز شما رفته و باعث می شود خون بیشتری به سمت پوست شما جریان یافته و عرق كنید. وقتی ورزش می كنید یا اگر عفونتی داشته باشید، دمای بدن شما به طور طبیعی افزایش می یابد.

اما اگر مقدار هورمون های بدنتان كاهش پیدا كند، بدون افزایش دمای بدن، عرق خواهید كرد. مثلاً هورمون استروژن در خانم های یائسه به مقدار زیادی كاهش می یابد و باعث عرق كردن آنها می شود كه اصطلاحاً آن را " گُرگرفتگی" می گویند. در مردان نیز همین مكانیسم عمل وجود دارد بدین صورت كه وقتی برای درمان سرطان پروستات، هورمون های جنسی را در بدنشان كاهش می دهند، باعث افزایش عرق كردن آنها می شود.

پی نوشت :

(1) محلول 20 درصد كلرید آلومینیم در الكل

(2) همان پروپرانولول خوراكی است كه برای درمان فشار خون، آنژین صدری و لرزش بدن تجویز می شود.

(3) ماده ای است كه از گیاهان بدست می آید و بعنوان داروی آرام بخش مصرف می شود.

نیره ولدخانی - کارشناس تغذیه تبیان

منبع: www.Drmirkin.com

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.