تبیان، دستیار زندگی
بر خلاف سال ها پیش که موهای فر مد بود، چند سالی است که هر چقدر موهای صاف تر و یک دست تری داشته باشید، برای رفتن به یک مهمانی زنانه مشکل کمتری دارید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای استفاده از اتوی مو

اتوی مو

بر خلاف سال ها پیش که موهای فر مد بود، چند سالی است که هر چقدر موهای صاف تر و یک دست تری داشته باشید، برای رفتن به یک مهمانی زنانه مشکل کمتری دارید. ولی بسیاری از محصولات جدید، کار خانم هایی را که موهای فر و مجعد دارند، راحت کرده است. دو نمونه از محصولاتی که می توان با آن ها در خانه موهایی صاف را برای خود فراهم کرد: اتوی مو و سشوار است. اگر شما هم از گروه خانم هایی هستید که هر روز اتوی مو دست تان است، یک لحظه صبر کنید، دست نگه دارید و توصیه های ما را درباره ی استفاده ی صحیح از اتوی مو بخوانید.

اگر موهایتان مش یا رنگ شده است

موهای طبیعی در برابر حرارت اتوی مو مقاومت بیشتری دارند، ولی اگر شما موهایتان را رنگ، فر، مش یا های‌لایت کرده‌اید، باید در استفاده از اتوی مو دقت بیشتری به خرج دهید.

درباره ی موهایی که به نوعی تحت تاثیر مواد شیمیایی قوی که در آرایشگاه‌ها برای تغییر رنگ مو استفاده می‌شوند، قرار گرفته‌اند و به نوعی آسیب دیده‌اند، حرارت اتوی مو ممکن است سبب آسیب بیشتر و حتی خشک شدن و ریزش این موها شود. بنابراین اگر موهایتان را مش، فر و دکلره کرده‌اید، تا حد امکان از اتوی مو استفاده نکنید.

اگر هم مجبور شدید از اتوی مو برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید، آن را خیلی کم استفاده کنید. همچنین درجه اتوی مو را روی حرارت‌های پایین‌تر تنظیم کنید.

استفاده از اتوی مو روی موهای مصنوعی

این روزها بعضی از خانم‌ها در لابه‌لای موهایشان، موهای اکستنشن(مصنوعی) را اضافه کرد‌ه‌اند و از کلاه گیس‌ها برای پر پشت‌تر نشان دادن موهایشان استفاده می‌کنند.

اتو کردن این موهای مصنوعی دقت بسیار بیشتری نیاز دارد، برای این که اگر شما این موها را با همان درجه حرارت اتوی مو که موهای طبیعی را با آن اتو می‌کنید، صاف کنید و یا با همان دفعات آن ها را صاف کنید، امکان سوختن و آسیب دیدن این موها وجود خواهد داشت. برای این که این موها آسیب نبینند و سالم باقی بمانند، حرارت اتوی مو را هنگامی که آن را روی این دسته از موها می‌کشید، کاهش دهید و از طرف دیگر، دفعات کمتری این موها را لای چنگک‌های سرامیکی اتوی مو قرار دهید.

مو

این توصیه‌ها را جدی بگیرید

1- موهای تمیز را اتو کنید:

بهتر است هنگامی که موهایتان را به تازگی شسته‌اید و تمیز کرده‌اید، از اتوی مو برای حالت دادن و صاف کردن موهایتان استفاده کنید. وقتی موهایتان چرب است و چند روزی است حمام نرفته‌اید، اگر از اتوی مو استفاده کنید، این چربی‌ها و آلودگی با حرارت اتو به خورد موهایتان می‌روند و موهایتان آسیب می‌بینند.

2- سشوار بکشید:

پس از صاف و یک دست کردن موهایتان با اتوی مو، روی آن ها سشوار بکشید. ولی به جای استفاده از باد داغ سشوار، از باد سرد آن استفاده کنید. این کار موهای شما را براق‌تر می‌کند و در عین حال چون از باد گرم سشوار استفاده نکرده‌اید، باز هم به نفع سلامت موهایتان کار کرده‌اید.

3- پیش از‌ آن شانه کنید:

برای این که حرارت اتوی مو کمتر روی موهایتان باقی بماند، پیش از اتو کردن موهایتان، آن ها را شانه کنید. حتما قبول دارید که اتو کردن و صاف کردن موهای شانه شده بسیار راحت‌تر از موهای نامرتب و درهم است. شما در این صورت می‌توانید دفعات کمتری اتوی مو را روی موهایتان بکشید.

4- شب بهتر از صبح:

بهتر است شب به حمام بروید و موهایتان را بشویید و تمیز کنید و سپس آنها را با اتو صاف کنید و به رختخواب بروید، چون این کار موجب می‌شود صبح موهای مرتب تر و زیباتری داشته باشید. اگر با موهای خیس و نامرتب بخوابید، صبح روز بعد باید مدت بیشتری را برای صاف کردن موهایتان با اتوی مو صرف کنید و به طور مسلم، موهایتان حرارت بیشتری خواهند دید.

5- از ژل استفاده کنید:

برای این که موهایتان بهتر حالت بگیرند، هر بخشی از آن را که می‌خواهید اتو بکشید، ژل بزنید، این کار موجب می‌شود موهایتان بهتر حالت بگیرند و زیبا و براق نیز به نظر بیایند.

روش صحیح استفاده از اتوی مو

اگر شما از این روش‌ برای اتو کردن موهایتان استفاده کنید، علاوه بر این که موهایی صاف و براق خواهید داشت، موهایتان سالم نیز می‌مانند:

1- پس از شستن موهایتان و خارج شدن از حمام، موهایتان را با حوله‌ای خوب خشک کنید.

3- سپس با یک شانه و با کمک دستان‌تان موهایتان را شانه کنید و آن ها را صاف کرده و یا به صورت حلقه‌‌حلقه شکل دهید.

3- از اتوی مو برای صاف کردن موهایتان استفاده کنید. فراموش نکنید شما نباید بیش از پنج دقیقه اتوی مو را روی موهایتان نگه دارید.

دکتر گلرخ ثریا

*مطالب مرتبط:

مکمل ویتامین و املاح برای جلوگیری از ریزش مو

چگونه و با چی سرم را بشویم؟

چطور موهای بلند را باید شست؟

ریزش موی سر در آقایان

ریزش موی سر در خانم ها

برای داشتن موهایی زیبا چه كاری انجام دهیم؟

فر کردن مو در خانه یا آرایشگاه؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.