تبیان، دستیار زندگی
دارنده شش مدال كشتی آزاد جهان و المپیك گفت: غیبت طلایی در المپیك تبعاتی را برای تیم ملی كشتی آزاد در پی دارد..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طلایی باید به المپیك اعزام می‌شد

طلایی باید به المپیك اعزام می‌شد

دارنده شش مدال كشتی آزاد جهان و المپیك گفت: غیبت طلایی در المپیك تبعاتی را برای تیم كشتی آزاد در پی دارد.

علیرضا حیدری در رابطه با حذف محمد طلایی از جمع مربیان اعزامی كشتی آزاد به المپیك در گفتگو با ایسنا اظهار كرد: نمی‌دانم انتخابات مربیان بر چه اساسی بوده است اما، معادله‌ها از قبل رقم خورده است. من برای همه مربیان احترام قائلم اما، طلایی را باید به المپیك می‌بردند چرا كه آینده كشتی متعلق به اوست.

وی ادامه داد: طلایی تازه كشتی را كنار گذاشته و از لحاظ سنی به كشتی‌گیران نزدیك‌تر است، در حالی كه سایرین به خاطر سن بالا شاید نتوانند آن ارتباط لازم را با كشتی‌گیر برقرار كنند. وی شرایط روحی كشتی‌گیران را به خوبی درك کرده و در مواقع مختلف نظیر وزن كم كردن می‌تواند بهتر از بقیه كمك كند كه حذف نام وی از المپیك تبعاتی را برای تیم دارد.

حیدری تصریح كرد: طلایی مربی متدین، با اخلاق و از لحاظ فنی در سطح بالاست و حداقل به اعتبار گذشته وی و همچنین كسب تجربه برای سالهای آینده باید از وی استفاده می‌شد.

سرمربی پیشین تیم كشتی آزاد در رابطه با ورود و خروج افراد گفت: متاسفانه در فدراسیون اتفاقات طوری رخ می‌دهند كه ورود یك نفر باعث خروج نفر قبلی می‌شود که این نحوه عزل و نصب‌ها قشنگ نیست. احترام زیادی برای فرح وشی قائلم و حضورش در كنار تیم ملی را لازم می دانم اما، نحوه ورودش اشتباه بود زیرا جای طلایی تنگ شده است.

صنعت كاران: به طلایی حق می‌دهم ناراحت باشد

طلایی باید به المپیك اعزام می‌شد

نایب رییس فدراسیون کشتی کشورمان گفت: به محمد طلایی حق می‌دهم كه ناراحت باشد.

محمدعلی صنعت‌كاران در گفتگو با ایسنا در رابطه با حذف طلایی از جمع مربیان اعزامی كشتی آزاد به المپیك، افزود: فكر نمی‌كردم طلایی را از المپیك خط بزنند و حق دارد كه ناراحت باشد. به هر حال چندین ماه است كه با تیم كار كرده است.

وی ادامه داد: منتظر بازگشت رییس فدراسیون از مشهد هستم تا با وی صحبت كنم. من سعی خود را خواهم كرد تا طلایی به المپیك اعزام شود، هر كاری از دستم برآید انجام می‌دهم.

صنعت كاران همچنین در پاسخ به این سوال كه معیار انتخاب مربیان برای المپیك چه بوده است، گفت: در هر حال بازگو كردن برخی مسایل در این زمان و در آستانه المپیك نمی‌تواند خوب باشد.

طلایی: باید با من شفاف برخورد می‌شد

طلایی باید به المپیك اعزام می‌شد

مربی تیم ملی كشتی آزاد كه بیشتر بار فنی تیم در ماه‌های اخیر بر دوش وی بود، از جمع مربیان اعزامی به المپیك خط خورد تا در كشتی آزاد معزی‌پور به عنوان سرمربی و فرح وشی و دنگسركی در سمت مربی به المپیك اعزام شوند.

محمد طلایی كه دیگر به اردوی تیم ملی نرفته تا به نوعی اعتراض خود را با این كناره‌گیری اعلام كند، در گفتگو با ایسنا اظهار كرد: در زمان مسابقات قهرمانی آسیا هم این مسائل پیش آ‌مد اما به خاطر مملكتم و كشتی‌گیران ایستادم تا تیم به مرحله‌ای برسد كه جمع شود. گفتم شاید به خود آیند و حرفی نزدم اما متاسفانه با من رو راست و شفاف نبودند.

وی ادامه داد: این حق را داشتم از معزی‌پور كه روز اول به من گفت كمك كن انتظار حمایت داشته باشم اما چون نمی خواهد موقعیتش را از دست دهد، حرفی نمی‌زند. انتظار داشتم وی محكم بایستد و از مربی‌اش دفاع كند و اما، چنین چیزی رخ نداد. شاید هم انتظارم بی‌مورد است اما بدهكار كسی نبوده و‌ آنها از لحاظ وجدانی بدهكارم هستند.

مربی تیم ملی كشتی آزاد به اضافه شدن فرح وشی به كادر فنی اشاره و تصریح کرد: فرح وشی از روزی كه كنار تیم ملی قرار گرفت، گفت چشم داشتی ندارد و فقط برای كمك آمده اما عملا چیز دیگری از وی دیدیم در حالی كه باید به حرفش عمل می‌كرد. در این میان هیچ‌گونه ناراحتی از دنگسركی ندارم چرا كه وی هم مانند من از روز اول كار كرد اما فرح وشی این مسائل را به روی خودش نیاورد.

طلایی باید به المپیك اعزام می‌شد

قهرمان سال 97 جهان تصریح كرد: به هر حال من طلایی هستم و برای خود آبرو و اعتبار دارم. من هم دوست و فامیل و آشنا دارم و نباید این گونه با من برخورد شود. وقتی كه صددرصد احتیاجی به من نیست برای چه باید ادامه دهم.

وی در مورد مسئولان فدراسیون اظهار داشت: از صنعت‌كاران به عنوان بزرگ كشتی و یزدانی خرم تشكر می‌كنم كه برای تلاش كردند تا كنار تیم باشم. یزدانی خرم از خانواده كشتی نیست ولی می‌فهمد كه زحمت كشیده‌ام و حتی گفت با هزینه خودم تو را اعزام می‌كنم كه این موضوع برایم ارزش بالایی دارد و همین گفتن این حرف مانند حضورم در المپیك است. پس از مسابقات جوانان جهان هم به من گفت اگر مشكلی داری بر طرف كنم این در حالی بود كه در این سالها هیچ‌كس به من چنین حرفی نزده بود . به همین دلیل است كه او را قبول دارم.

طلایی در پایان گفت: از داداشی كه خط خورد تا امیری و ابراهیمی همه از من راضی‌اند چون واقعیت را به آنها می‌گفتم و بازی‌شان ندادم. باید با من نیز شفاف برخورد می‌شد و از اول می‌گفتند كمك كن ولی به المپیك نمی‌روی كه در آن زمان تصمیم می‌گرفتم چه كار كنم. در حال حاضر به اردوی تیم ملی نیز نرفته‌ام و اگر تا به حال بوده‌ام به خاطر عشق به موفقیت كشتی ایران و بچه‌ها بوده است.