تبیان، دستیار زندگی
بیشتر وقتها احساس سلامت و تندرستی می کنیم. اما بعضی از روزها هم ناراحت و ناخوش ما برای مثال: دچار سردرد، دل درد و گلودرد می شویم یا اینکه فقط احساس خستگی هستیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیا می دانید بیماری چیست؟

بیماری چیست؟

بیشتر وقتها احساس سلامت و تندرستی می کنیم. اما بعضی از روزها هم ناراحت و ناخوش هستیم.

برای مثال: دچار سردرد، دل درد و گلودرد می شویم یا اینکه فقط احساس خستگی و سستی می کنیم.

در بعضی موارد داروها در بهبود بیماری ما موثر واقع می شوند، اما بعضی وقتها دارو فقط می تواند نشانه های بیماری را از بین ببرد و ما را کمی آرام نماید.

این ناراحتیها خود به خود از بین می روند، اما گاهی شدیدتر شده و یا اینکه به همراه یک درد و ناراحتی دیگر ظاهر می شوند.

اگر آب ریزش بینی داریم، اگر گوشمان درد می کند یا اینکه روی پوستمان دانه زده است، نشانه این است که ما احتمالاً بیمار هستیم.

بیماری چیست؟

بدین ترتیب است که هر بیمای نشانه های مخصوص خود را دارد. این نشانه ها اغلب به ما کمک می کنند تا بیماری را تشخیص دهیم. پس از تشخیص، می توانیم بیماری را در مراحل مختلف آن مهار کنیم و از طول مدت بیماری آگاه شویم.

اگر آب ریزش بینی داریم، اگر گوشمان درد می کند یا اینکه روی پوستمان دانه زده است، نشانه این است که ما احتمالاً بیمار هستیم

هر بیماری نشانه های خود را دارد. فقط پزشکان و متخصصان می دانند که عامل بیماری چیست و برای مقابله با بیماری باید فقط به پزشک مراجعه کنیم.

بیماری چیست؟

بدن ما در برابر هر بیماری دفاع خاص خودش را دارد که در اغلب مواقع بسیار هم موثر است. اما در مواقعی که دفاع بدن ضعیف باشد، باید به داروها روی آورد. در بعضی موارد داروها در بهبود بیماری ما موثر واقع می شوند، اما بعضی وقتها دارو فقط می تواند نشانه های بیماری را از بین ببرد و ما را کمی آرام نماید. در این مواقع باید صبر کرد تا بهبودی، خود به خود صورت گیرد.

برگرفته از:  365 پرسش و پاسخ علمی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.