تبیان، دستیار زندگی
رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و هیأت همراه با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آیت‌الله‌العظمی سبحانی

استانداردسازی در همه زمینه‌ها لازم است

سبحانی

رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و هیأت همراه با آیت‌الله سبحانی از مراجع عظام تقلید دیدار کردند.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله‌ سبحانی در این دیدار گفتند: در احکام حکومتی اسلام، کتابهای متعددی در زمینه امور حسبیه نوشته شده است که کار آن یک نوع دیده‌بانی نسبت به ناهنجاری‌های جامعه است.

ایشان امور حسبیه را جزیی از شئون حکومت اسلامی بیان کرده و افزودند: ما منتسب به دینی هستیم که 14 قرن قبل کلیات مسائل حسبیه را بیان کرده و در این میان حضرت علی (ع) شخصاً به بازار کوفه رفتند و به امور حسبیه رسیدگی می‌کردند.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه استاندارد در ایران، خاطرنشان کردند: سازمان استاندارد ایران تا حدودی توانسته است رضایت مردم را جلب و وجهه حکومت اسلامی را نیز در خارج حفظ کرده‌اند.

معظم‌له تصریح کردند: سازمان استاندارد باید با نظارت بیشتر جلوی تولید اجناس داخلی که با مارک خارجی عرضه می‌گردد را بگیرد.

آیت‌الله‌ سبحانی با اشاره به لزوم استانداردسازی در همه زمینه‌ها، گفتند: دایره کار سازمان استاندارد باید توسعه پیدا کند و در همه زمینه‌ها از جمله ساخت و ساز ساختمانها نظارت دقیق داشته باشد.

خاطرنشان می‌شود: در ابتدای این دیدار نظام‌الدین برزگری رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از فعالیت‌های این سازمان گزارشی را ارائه کرد.