تبیان، دستیار زندگی
گر چه درتولیدیک محصول خوب و عالی ، حاصلخیزی زمین معیار بسیار مهمی است و نمی توان از آن صرفنظر كرد ،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پدری برای آینده

کمی دورتر ها  را هم نگاه کنید

انتخابی برای اینده

« مش غضنفر هم مثل خیلی از كشاورزان دیگر فكر می كرد كشاورزی یعنی قرار دادن بذر درخاک»

گر چه درتولیدیک محصول خوب و عالی ، حاصلخیزی زمین معیار بسیار مهمی است و نمی توان از آن صرفنظر كرد ، اما  اینكه چه چیزی به عمل می آید بستگی زیادی دارد به اینكه چه نوع بذری كشت می شود و چه کسی کشت میکند یعنی هم بذر مهم است و هم زارع اهمیت دارد . بنابراین اگر زنان كشتزار هستند ، مردان بذر و زارع این كشتزار هستند و اگر مردان بایستی دقت كنند كه چه زمینی را برای كشت انتخاب می كنند زنان نیز بایستی دقت نمایند كه چه بذری و چه زارعی را برای كشت انتخاب می كنند .

زمین حاصلخیز هر بذری را پرورش می دهد ، و … مهم این است كه در این زمین چه كشت می شود .

مردان هم بذر و هم زارعان سرزمین زندگی هستند ، عنوان مرد بودن یا پدر بودن كفایت نمی كند . مرد هر دیدگاهی در زندگی داشته باشد ، به هر اندیشه ای معتقد باشد ، واجد هر صفت اخلاقی باشد ، به هر روش تربیتی معتقد باشد و… همان را برای زندگیش ، برای زنش و برای فرزندانش به كار می بندد . پس از تولد برای رشد و پرورش فرزندان ، احتیاج به یك پدر مهربان بیش از هر چیز دیگر احساس می شود .

بدترین حالت برای یك كشت ، هم زمین نامناسب است و هم زارع ناآگاه و بی مسئولیت ، پدر و مادر دو ركن ركین تربیت فرزندان هستند ، هر كدامشان در این وظیفه خود ، كوتاهی كنند تأثیر مستقیمی بر فرزندان می گذارند و زمانی كه هر دو در وضعیت ناهنجاری باشند مطمئناً فرزندان صالحی را نمی توانند بزرگ كنند .

«پدر معتادم كه در لاك خود فرو رفته است . برادرانم در ثروت و عیش و خوشگذرانی چنان غرق شده اند كه آبروی خواهرشان برای آنان ارزشی ندارد ، مادر دیوانه ام … من نیز بخاطر بی اعتمادی و طرد خانواده ام راه انحراف را پیش گرفتم و بازیچه دست هوسهای این و آن شدم و احساس می كنم كه دیگر برایم راه نجاتی نمانده است». (5)

دو قو

اگر زارع، علم زراعت نداشته باشد ، به كشته خویش اهمیتی ندهد ، نیازهای او را برآورده نسازد ، آنرا از تشنگی خلاص نكند ، با آفات و بیماریهایش مبارزه ننماید ، مطمئناً آن محصول به بار نخواهد نشست و از بین خواهد رفت ، پدر در خانواده هم نقش زارع در كشتزار را دارد. فرزندان او بذر اویند و خود زارع آنها ، و مادرشان محل رشد و پرورش فرزندان .

بذر نیز همچون كشتزار قابل شناخت است و علم و تجربه زارع نیز قابل تشخیص می باشد ، دیده بینا می خواهد و ژرف نگری بالا ، و این وظیفه و هنری است كه دختران به هنگام انتخاب همسر باید از خود نشان دهند .

گیاهان مختلفند ،  بعضی درختان عظیم الجثه و غیر مثمرند ، بعضی هم درختان میوه و پر محصولند ، هر كدام از آنها بذر خاص خودشان را دارند ، مردان نیز همینطورند ، برخی مردان همچون علفهای هرز ، هیچ سودی ندارند ، برخی هم مثل درختان غیر مثمر ، میوه ای نمی دهند اما سودهای دیگر دارند ، از سایه شان استفاده می كنند ، محیط را تلطیف میکنند،

اما گروهی دیگر مثل گلهای خوشبو یا درختان میوه یا محصولات زراعی ، محبوب همه اند ، همگی از آن ها خیر می بینند ، هم سایه بان هستند و هم میوه ده ، هم خوشبو هستند و هم زیبا ، دیگران دوست دارند با آنها باشند و از بودن با آنها لذت می برند .

مردان علاوه بر بذر زمین ، زارع آن نیز هستند و هنر زارع را می توان تشخیص داد به شرط آنكه بدانیم یك زارع خوب چگونه زارعی است . علم و آگاهی از تربیت فرزندان و یا كلاً خصوصیت رفتاری وی با دیگران نقش مهمی در چگونگی تربیت آینده فرزندان خواهد داشت و علاوه بر آن همت و تلاش زارع نیز اهمیت فراوان دارد . مردی كه  چیزی از پرورش فرزند نمی داند كه بخواهد به آنها عمل كند یا فردی مستبد و خود رأی كه به برخورد حاكمانه با زیردستان بیشتر عادت دارد و حوصله بازی كردن با کودک و برآورده نمودن نیازهایش را ندارد و … اینها هیچكدام نمی توانند فرزندانی سالم ، شاداب ، مفید و سربلند تحویل جامعه بدهند .

دختران بایستی به مسئله انتخاب همسر توجه داشته باشند همانقدر كه آنها در پرورش فكری و روحی فرزندان آینده شان سهیم اند ، همسرشان نیز در پرورش آنها نقش دارد ، خودتان را دلخوش به این نكته نكنید كه من همه گونه برای فرزندانم، مادری می كنم ، آنها را مؤدب و متین بار می آورم ، شاداب و سرحال ... بار می آورم و هزار و یك آرزوی دیگر ، اما بدانید همه اینها تا حد زیادی بستگی به این دارد كه فرزند شما چگونه پدری داشته باشند ، پدری كه همسر شما نیز خواهد بود .

برای خواندن مقاله مادری برای آینده کلیک کنید.

منبع: مدرسه علمیه نرجس                                                                                                  

مقالات مرتبط

معیار اصولی و متناسب برای ازدواج

یک دوم+ یک دوم=یک چهارم

ایده های اشتباه در ازدواج

شرایط همسر شایسته و اهمیت آن

همسر ایده آل من

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.