تبیان، دستیار زندگی
عضو شورای معاونین سازمان صدا و سیما از چاپ آثار برگزیده ادبی جشنواره بین المللی آخرین منجی خبر داد و گفت: جام جم از پیشکوستان عرصه شعر و ادب مهدوی پس از برگزاری جشنواره در مراسم ویژه ای تجلیل خواهد کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جام جم از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب مهدوی تجلیل می کند

جام جم از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب مهدوی تجلیل می کند

عضو شورای معاونین سازمان صدا و سیما از چاپ آثار برگزیده ادبی جشنواره بین المللی آخرین منجی خبر داد و گفت: جام جم از پیشکوستان عرصه شعر و ادب مهدوی پس از برگزاری جشنواره در مراسم ویژه ای تجلیل خواهد کرد.

بیژن مقدم؛ عضو شورای معاونین سازمان صدا و سیما، و مدیر مسئول روزنامه جام جم، این روزنامه را متولی اصلی بخش ادبی جشنواره بین المللی آخرین منجی معرفی کرد، و گفت: سفارش آثار ارزشمند، داوری آثار رسیده، و اهدای جوایز به 15 نفر از برگزیدگان بخش ادبی جشنواره بین المللی آخرین منجی از مهمترین فعالیت های این روزنامه در جریان برگزاری جشنواره است.

وی شرکت در جلسات سیاستگذاری و برنامه ریزی جشنواره بین المللی آخرین منجی، و همکاری  در امر اطلاع رسانی و تبلیغات این جشنواره را از دیگر فعالیت های جام جم در جهت برگزاری هر چه با شکوه تر نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی خواند و گفت: جام جم علاوه بر انجام اطلاع رسانی در خصوص جشنواره با انتشار مصاحبه ها، گزارش ها، و ویژه نامه هایی در حوزه مهدویت تلاش دارد تا در زمینه گسترش فرهنگ و ادب انتظار وظیفه ی رسانه ای خویش را به خوبی انجام دهد.

مدیر مسئول جام جم در ادامه با اشاره به نحوه داوری آثار گفت: تا کنون 5000 اثر در سه بخش شعر، قطعه ادبی، و داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که در مرحله اول توسط تیمی سه نفره از لحاظ محتوا و ساختار مورد بررسی و باز بینی قرار می گیرد، که در این مرحله لازم است داستان، شعر و قطعات ادبی قالب اصلی خود را داشته باشند و از نظر محتوایی با احادیث و مستندات مهدوی منطبق بوده و دچار خرافه نباشند.

مقدم افزود: مرحله دوم، مرحله داوری نهایی است که با توجه به حجم آثار رسیده، برای هر بخش سه داور انتخاب شده، و از میان آثار تایید شده در مرحله اول ، بهترین ها برگزیده می شوند. در این مرحله عمق محتوا، خیال پردازی، نوآوری، تصویر سازی و زبان قوی از عناصر مورد توجه در داوری است که البته منظور از خیال پردازی، دور شدن از واقعیت نیست، بلکه مقصود آن است که متن، منطبق با واقعیت شاعرانه مطرح شود.

عضو شورای ریاست نخستین جشنواره بین المللی آخرین منجی، در ادامه دعوت از پیشکسوتان عرصه ادب برای ارایه آثار مهدوی را دیگر فعالیت های جام جم خواند، و تصریح کرد: آثار مهدوی پیشکسوتان داستان و شعر در میان آثار غیر حرفه ای داوری نمی شوند، بلکه به پاس حضور اساتید این عرصه در کنار جوانان از آنها در بخش جداگانه ای تجلیل می شود.

مقدم با تاکید بر این موضوع که مهدویت آموزه ای بین الادیانی است، تصریح کرد: اگر در میان صاحبان آثار ارسال شده، فرد غیر مسلمانی حضور داشته باشد از سوی روزنامه جام جم مورد تجلیل واقع خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به چاپ آثار ارزشمند ادبی پس از برگزاری نخستین جشنواره آخرین منجی در جام جم، خاطر نشان کرد: آثار ارزشمند ارسال شده پس از پایان جشنواره به تدریج در روزنامه به چاپ می رسد.

مدیر مسئول جام جم افزود: اگر میزان آثار ارزشمند ارسال شده ظرفیت چاپ و انتشار در قالب  کتاب را داشته باشد، با حمایت روزنامه جام جم چاپ و منتشر خواهد شد.

روابط عمومی موسسه تبیان