تبیان، دستیار زندگی
گردشگران و توریسم های فضایی قرار است سال آینده سفرهای کوتاه مدت خود به فضا را با سفینه ای موسوم به "اسپیس شیپ 2" آغاز کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گامی جدید در سفرهای توریستی فضایی

اسپیس شیپ2

گردشگران و توریسم های فضایی قرار است سال آینده سفرهای کوتاه مدت خود به فضا را با سفینه ای موسوم به "اسپیس شیپ 2" آغاز کنند.

" ریچارد برانسون" انگلیسی مدیر شرکت "ویرجین گالکتیک" که سفرهای گردشگری به فضا را عرضه می کند، قرار است 28 ژوئیه ( 7 مرداد) سال جاری فضا نورد و سفینه " اسپیس شیپ 2" را در صحرای موهاوی در جنوب شرقی کالیفرنیا معرفی کند.

بنا بر اعلام "ماریون علی آبادی " مدیر دفتر سازماندهی و فروش پروازهای فضایی در مونیخ آلمان، تمام مشتریان این پروازها نیز برای شرکت در مراسم معرفی این سفینه دعوت شده اند.

موشک موسوم به " وایت نایت 2"، قرار است ابتدا سفینه " اسپیس شیپ 2" را تا ارتفاع بیش از 15 هزار متر بالا برده تا این سفینه پرواز خود را آغاز کند.

" اسپیس شیپ 2" حدود یک ساعت پس از شروع پرواز خود را جدا کرده و سپس موتور موشک آن، برای ادامه پرواز روشن می شود.

مسافران فضایی پس از دو دقیقه به فاصله 110 کیلومتری زمین می رسند و خلاء در فضا را تجربه می کنند و می توانند کره زمین را نظاره کنند. هزینه این پرواز فضایی بسیار کوتاه برای هر فرد، 200 هزار دلار است.

ماریون علی آبادی همچنین افزود، این پرواز دو مرحله ای به مراتب مطمئن تر و باامن تر از پرواز تنها با یک موشک از زمین است. موشک "وایت نایت 2" می تواند بدون اینکه جو زمین را ترک کند، پروازهایی برای ایجاد خلا نیز انجام دهد. این سفینه دو بدنه دارد وابتدا قرار بود فضانوردان با آن پرواز کنند.

مدیر دفتر سازماندهی و فروش پروازهای فضایی در مونیخ گفت، تاکنون پنج نفر در آلمان برای سفر به فضا با شرکت ویرجین گالکتیک ثبت نام کرده اند و من مطمئن هستم که سفینه جدید مشتریان و علاقمندان دیگری را نیز جذب خواهد کرد.

" سونیا روهده" 31 ساله احتمالا اولین زن آلمانی است که قصد دارد به فضا سفر کند. روهده آزمایشات مورد نیاز برای این سفر فضایی را در ژانویه سال جاری با موفقیت انجام داده است.

منبع:آویا