تبیان، دستیار زندگی
داوری نو‌تركیب "پگیلیتد اینترفرون" با نام تجاری "پگافرون" در ایران تولید شد و برای درمان قطعی بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم، وارد بازار شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

داروی ایرانی پگافرون برای بیماران مبتلا به هپاتیت C

داروی نو‌تركیب "پگیلیتد اینترفرون" با نام تجاری "پگافرون" در ایران تولید شد و برای درمان قطعی بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم، وارد بازار شد.

داروی هپاتیت سی،پگافرون

محمد رضا فاضلی رئیس كمیته بیوتكنولوژی دارویی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با فارس با اعلام این مطلب افزود: دارو دقیقا مشابه داروی خارجی است كه قبلا با نام تجاری پگاسیس در بازار ایران وجود داشت، اما به علت قیمت بسیار بالای آن، همه بیماران مبتلا به هپاتیت، امكان استفاده از آن را نداشتند.

وی گفت: مراحل تولید این دارو در مركز رشد فرآروده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشكی تهران از 2 سال پیش انجام شده است و از چند ماه پیش آزمایش‌های كارآزمایی بالینی این داروی نوتركیب(بیوتكنولوژیك) بر روی تعدادی از بیماران به صورت مجانی انجام شد و نشان داد كه این دارو كاملا مشابه داروی اصلی است.

رئیس مركز رشد فرآروده‌های دارویی مركز علوم پزشكی دانشگاه تهران اضافه كرد: این دارو اكنون مجوز نهایی ورود به بازار را از وزارت بهداشت اخذ كرده است و توسط یك شركت خصوصی به تولید انبوه رسیده است و كاملا می‌تواند نیاز همه بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم را در كشور تأمین كند.

فاضلی گفت: قیمت هر آمپول پگافرون در بازار حدود 100 هزار تومان است و امكان پوشش بیمه‌ای آن هم وجود دارد. داروی مشابه خارجی آن ابتدا به قیمت هر آمپول 270 هزار تومان در بازار ایران توزیع می‌شد كه با تولید این دارو در كشور، اكنون قیمت هر آمپول خارجی به 130 هزار تومان كاهش یافته است.

وی ادامه داد: این دارو به صورت عمومی در تمام داروخانه‌های كشور توزیع نمی‌شود، بلكه از طریق تعدادی از داروخانه‌های خاص، داروخانه‌های بیمارستانی و شبانه‌روزی توزیع خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

* مطالب مرتبط:

- هپاتیت C 

- کشف داروی ایدز توسط محققان ایرانی

 - موفقیت ایران در درمان ضایعات نخاعی

 - استقلال ایران در بیوتكنولوژی دارویی

 - ایران داروی ضد سرطان ساخت

 - ایران رگ مصنوعی ساخت

 - تولید داروی زخم پای دیابتی در ایران

 - ابداع روش جدید درمان چین و چروك صورت در ایران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.