تبیان، دستیار زندگی
د ماه 1383 شهردار تهران، پشت دوربین كارگردان مشهور ایران در چند روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، شهردار تهران، در صحنه فیلمبرداری فیلم تازه مجید مجیدی حضور یافت و با عوامل این فیلم سینمایی گفت‌ وگو كرد. به گزارش بازتاب، طی چند روز...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 27 خرداد ماه 1383

شهردار تهران، پشت دوربین كارگردان مشهور ایران

در چند روز گذشته محمود احمدی‌نژاد، شهردار تهران، در صحنه فیلمبرداری فیلم تازه مجید مجیدی حضور یافت و با عوامل این فیلم سینمایی گفت‌ وگو كرد.

به گزارش بازتاب، طی چند روز گذشته كه مجید مجیدی سرگرم تصویربرداری فیلم سینمایی جدیدش با نام «بازگشت» است، به هنگام فیلمبرداری، با جلوگیری مأموران سد معبر شهرداری تهران روبرو شده بود و ادامه كار عوامل این فیلم با مشكل مواجه شد، چنانكه مجیدی قصد داشت در گفت‌وگو با رسانه‌ها، به انتقاد شدید از شهرداری بپردازد.

گزارش مذكور می افزاید: به دنبال این رخداد، برخی نزدیكان شهردار تهران، مشكل كارگردان مشهور ایرانی را به اطلاع  وی می رسانند و سپس حوالی ساعت 23 شنبه شب، احمدی نژاد به همراه علی اكبراشعری، مشاور فرهنگی شهردار، در محل فیلمبرداری، واقع در پونك حاضر شده و مورد استقبال عوامل فیلم كه در حال آماده سازی لوكیشن فیلم بودند قرار گرفت.

سپس احمدی‌نژاد با مجید مجیدی، كارگردان و پرویز پرستویی،‌ بازیگر اول فیلم«مارمولك» ـ كه نقش اول فیلم «بازگشت» را نیز بازی می‌كند ـ در مورد مباحث فرهنگی به گفت‌وگو پرداخت.

وی در این دیدار همچنین قول تذكر به مسئولان سدمعبر شهرداری و پیگیری مشكل عوامل فیلم را به مجیدی داد.

گفتنی است، فیلمبرداری فیلم «بازگشت» از بهمن ماه آغاز شده است. مجیدی كه پس از فیلم سینمایی «باران» در سال 1379 فیلم دیگری نساخته است، برای نخستین بار از بازیگران حرفه‌ای در فیلم خود استفاده كرده است. فیلم «بازگشت» كه مضمونی اجتماعی دارد، درباره مردی است كه پس از سال‌ها بینایی خود را به دست می‌آورد اما در آخر ترجیح می‌دهد كه كور باشد و زشتی‌های دنیای پیرامونش را نبیند.