تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون كشتی گفت: از این كه كشتی ورزش ملی ماست و دیگر كشورها به آن اهمیت می‌دهند بسیار خوشحالم....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبعیض بین‌ فوتبال و كشتی

تبعیض بین‌ فوتبال و كشتی

رئیس فدراسیون كشتی گفت: از این كه كشتی ورزش ملی ماست و دیگر كشورها به آن اهمیت می‌دهند بسیار خوشحالم اما از این كه چرا در ایران تا این حد عقب مانده ‌است، ناراحتم.

به نقل از ایسنا، یزدانی‌خرم در مراسم بازدید "علی‌آبادی" از اردوی تیم ‌های ملی كشتی گفت: این حضور را به فال نیك می‌گیریم و باید بگویم كه پدر ورزش به دیدار فرزندان خود آمده است.

یزدانی‌خرم، كشتی را ورزش ملی ایران دانست و گفت: از این كه كشتی ورزش ملی ایران است و دیگر كشورها به آن اهمیت می‌دهند بسیار خوشحالم و ناراحت از این كه چرا ایران تا این حد عقب مانده ‌است. درحالی كه مهمترین عامل یعنی جوانان با استعداد را در كشور داریم و شعور و فهم كشتی را درك می‌كنیم ولی امكانات لازم وجود ندارد و باید برای پیشبرد اهداف خود به ابزار علمی مجهز شویم.

وی در ادامه به كمبود مكان برای تمرین اشاره كرد و گفت: در رده‌های سنی مختلف 60 نفر آزادكار و 60 نفر فرنگی كار داریم ولی متأسفانه مكانی برای تمرین وجود ندارد.

رییس فدراسیون كشتی به میزان جایزه المپیكی‌ها اشاره كرد و گفت: چهار سال قبل جوایز المپیك 100میلیون تومان بود كه می‌توانستیم با آن 1800 سكه طلا بخریم این درحالی است كه با 100 میلیون تومان امسال می‌توان 500 سكه گرفت. امیدوارم مساعدت‌های لازم جهت قدردانی از ورزشكارانی كه 4 سال برای المپیكی شدن زحمت می‌كشند، به عمل آید.

"محمدعلی صنعت‌كاران" مدیر تیم‌های ملی نیز در ادامه از حضور علی‌آبادی و هیات همراه تشكر كرد و گفت: تنها حامی ورزشكاران در حال حاضر حضور این چنینی شخصیت های مهم كشور است.

وی به قهرمانی در آسیا اشاره كرد و گفت: علی‌رغم كسب 15 مدال در بازی‌های آسیایی، هیچ گونه قدردانی از كشتی‌گیران نشد.

همچنین در پایان گفتگوی ورزشكاران با علی‌آبادی فرح وشی با ابراز ناراحتی از تبعیض بین ورزشكاران رشته‌های مختلف خصوصا فوتبال و سایر رشته‌ها گفت: ورزشكاران نیاز به روحیه دارند و شما دولتمردان باید این روحیه را به آن‌ها بدهید.

مربی تیم كشتی آزاد افزود: چرا یك بازیكن فوتبال باید درآمد بالایی داشته باشد و رسانه‌ها بیشتر به آنها بپردازند درحالی كه برای فوتبال 30 نفر حضور دارند و فقط شاید یك مدال دریافت شود و آن هم در آسیا؛ ولی یك كشتی‌گیر با كمترین امكانات از نظر مادی چندین سال زحمت می‌كشد و با یك اعزام چندین مدال و افتخار برای كشور به ارمغان می‌آورد.

رئیس سازمان ورزش درخصوص اعتراض فرح وشی در مورد میزان قراردادهای ورزشكاران گفت: به عنوان یك مسئول قول می‌دهم هرچه قدر در توان‌مان باشد كوتاهی نكنیم چون شما و ورزشكاران جوان آینده‌های كشور هستید.