تبیان، دستیار زندگی
بعد از ظهر روز دوشنبه محمد علی‌آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی با حضور در آكادمی ملی المپیك از....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شادی المپیكی‌ها از وعده‌ علی‌آبادی

شادی المپیكی‌ها از وعده‌ علی‌آبادی

بعد از ظهر روز دوشنبه محمد علی‌آبادی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی با حضور در آكادمی ملی المپیك از اردوهای تیم‌های ملی بوكس و تكواندو دیدار و با ملی‌پوشان اعزامی به المپیك گفتگو كرد.

به نقل از ایسنا، در این بازدید كیومرث هاشمی معاون سازمان تربیت بدنی، قراخانلو رئیس كمیته ملی المپیك، نصرالله سجادی رئیس كمیته تداركاتی بازی‌های المپیك نیز رئیس سازمان تربیت بدنی را همراهی می‌كردند.

علی‌آبادی در ابتدا از اردوهای تیم ملی بوكس كه در سالن اختصاصی این فدراسیون برگزار می‌شد، بازدید كرد که در جریان این بازدید ناطق نوری رئیس فدراسیون بوكس با اشاره به این‌كه در تاریخ بوكس ایران پیش از انقلاب عنوانی در المپیك حاصل نشده و پس از انقلاب در المپیك بارسلون هفت سهمیه المپیكی برای ایران به دست آمد، تصریح كرد: آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، صدا و سیما و همه نهادهای مرتبط باید به كمك بوكس بیایند تا بتوانیم در المپیك نیز به كسب مدال امیدوار باشیم و در حال حاضر تنها رقبای اصلی ما در آسیا قزاقستان و ازبكستان هستند.

علی‌آبادی نیز گفت: تا قبل از المپیك 2012 مجموعه كامل و مجهزی برای بوكس در تهران ساخته خواهد شد و امیدواریم تا در سایر استان‌ها نیز بتوانیم مكان‌های اختصاصی تمرین احداث كنیم.

قراخانلو خاطرنشان كرد: بوكسورها ورزشكارانی بسیار مهجوب هستند و حمایت‌های گسترده از این رشته باعث كسب مدال در المپیك خواهد شد. علاوه بر این بحث درآمدزایی و دغدغه زندگی نیز از جمله مشكلات ملی‌پوشان بوكس است.

شادی المپیكی‌ها از وعده‌ علی‌آبادی

رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان بازدید از اردوی بوكس تاكید كرد: قول می‌دهم هركدام از ملی‌پوشان بوكس كه موفق به كسب مدال در المپیك شوند و قصد ساخت مجموعه‌ای را داشته باشند زمین رایگان در اختیار آنها قرار داده و علاوه بر آن پنجاه درصد از مبلغ هزینه به عنوان وام و 30 درصد نیز به عنوان هزینه احداث از طرف سازمان پرداخت شود كه این پیشنهاد با استقبال بوكسورها و كادر فنی روبرو شد.

نفر نخست ورزش ایران و هیئت همراه در ادامه از اردوهای تیم ملی تكواندو دیدن كردند كه مهماندوست سرمربی تیم ملی گزارشی از تمرینات ملی‌پوشان از شش ماه گذشته تاكنون را ارایه كرد.

علی آبادی همچنین در جمع ملی‌پوشان تكواندو گفت: تكواندوكارها ورزشكارانی مهجوب و با اخلاق هستند و تاكنون نشده است تا مشكلی در ورزش تكواندو از طرف ورزشكاران به وجود آید. مطمئنم تكواندوكاران در المپیك كم‌فروشی نخواهد كرد و با تمامی توان برای كسب مدال المپیك خواهند كوشید.

وی یادآور شد: افتخار ما این است كه از بین قهرمانان تكواندو نماینده‌ای در شورای شهر تهران حضور دارد و اینك تكواندو حتی در روستاهای ایران نیز حضور داشته و مجموعه زیادی از ورزشكاران را به خود جذب كرده است.

رئیس سازمان تربیت بدنی در پایان بازدید از اردوی تكواندو در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر «پیش‌بینی تعداد مدال‌های كسب شده در المپیك پكن» گفت: ما از ورزشكاران خود بیش از توان آنها انتظار نخواهیم داشت و مطمئنیم كه آنها تمامی توانشان را برای بزرگی و عظمت ایران صرف خواهند كرد. مدت‌ها قبل پیش‌بینی ما راه یافتن حدود 55 ورزشكار به المپیك بود كه این پیش‌بینی تحقق یافته ضمن این‌كه هنوز هم به كسب سهمیه در یكی دو رشته دیگر امیدواریم.