تبیان، دستیار زندگی
د ماه 1383 جكی چان: با فیلم ‌٨٠ روز دور دنیا ثابت كردم اكشن، خشونت نیست جكی چان كه در گذشته معتقد بود تنها با صدمه دیدن مردم فیلم‌هایش ساخته می‌شود، این بار در فیلم « 80 روز دور دنیا» هیچ صدمه‌یی به بازیگرها وارد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار ادبی و هنری 26 خرداد ماه 1383

جكی چان: با فیلم ‌٨٠ روز دور دنیا ثابت كردم اكشن، خشونت نیست

جكی چان كه در گذشته معتقد بود تنها با صدمه دیدن مردم فیلم‌هایش ساخته می‌شود، این بار در فیلم « 80 روز دور دنیا» هیچ صدمه‌یی به بازیگرها وارد نكرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه‌ی استار تریبیون، جكی چان كه از روز چهارشنبه‌ی گذشته آخرین فیلم‌اش در سینماهای آمریكا اكران شده است، گفت: من همیشه می‌خواستم به دوربین یك اكشن واقعی را نشان دهم، بنابراین واقعا به بازیگرها صدمه می‌زدم. زمانی كه به كسی لگد می‌زدم، این لگد واقعی بود.

وی افزود: اما زمانی كه به فیلم‌های پر از خشونتم نگاه می‌كردم، از خودم می‌پرسیدم كه آیا به بچه‌هایم اجازه خواهم داد این فیلم‌ها را نگاه كنند. جواب این سوال نه بود؛ بنابراین چگونه می‌توانم اجازه دهم كه سایر بچه‌ها این فیلم‌ها را ببینند.

جی چان در ادامه گفت: بنابراین موضعم را آرام و آرام‌تر كردم؛ از بچه‌ها یاد گرفتم چگونه عمل كنم. منتقدان و دوستانم همیشه به من می‌گفتند كه فیلم‌هایم خوب است؛ اما خشونتشان بسیار زیاد است. همین امر من را واداشت عملكردم را تغییر دهم.

با وجودی كه در فیلم «80 روز دور دنیا» صحنه‌های اكشن زیادی وجود دارد؛ اما چان گفت: درگیری‌ها در این فیلم متفاوت از سایر درگیری‌هاست.

وی افزود: در این فیلم می‌توانید عملكرد من را هم چون یك رقص ببینید. من می‌خواستم به مردم نشان دهم و به خودم ثابت كنم كه صحنه‌ی اكشن یك صحنه‌ی خشونت‌زا نیست؛ بلكه اكشن تنها یك تمرین است.

آن چه كه جان را برای بازی در این فیلم ترغیب كرد، مخاطبان رده‌ی نوجوانش بود.

وی در این باره گفت: ساختن یك فیلم برای كودكان بسیار اهمیت دارد. این فیلم‌ها برایم بسیار سرگرم كننده‌اند.

چان گفت: زمانی كه تهیه كننده به من گفت، جكی ما تو را انتخاب كرده‌ایم، گفتم: من حاضرم. سپس گفتم صبر كنید؛ شما می‌خواهید من نقش « فیلی خاگ» را بازی كنم؟ این امر غیرممكن است تهیه كننده در پاسخ این حرف گفت: اگر شما این فیلم‌نامه را دوست دارید ما آن را برای شما بازنویسی می‌كنیم.

به هر حال چان در این نقش ظاهر شد.

وی گفت: این فیلم یك فیلم واقعا خانواگی‌ است و من بدان افتخار می‌كنم.