تبیان، دستیار زندگی
می كند! جمله به جمله صحبت های علی پروین خواندنی است. وقتی مرد پرافتخار و صاحب اعتبار فوتبال ایران حرفی بزند، می تواند تفاسیر گوناگونی به همراه داشته باشد و دقیقاً به همین خاطر است پروین در فوتبال ما منحصر به فرد است. دیروز ف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برانكو با 3 بازی دیگر صعود می كند!

جمله به جمله صحبت های علی پروین خواندنی است. وقتی مرد پرافتخار و صاحب اعتبار فوتبال ایران حرفی بزند، می تواند تفاسیر گوناگونی به همراه داشته باشد و دقیقاً به همین خاطر است پروین در فوتبال ما منحصر به فرد است. دیروز فرصتی دست داد تا به بهانه ناكامی تیم ملی و پرسپولیس و... دقایقی كنارش بنشینیم. ماحصل این گفتگوی خواندنی و خودمانی پیش روی شماست:

از جام حذفی شروع كنیم موافقید علی آقا؟

همانطور كه از اسمش پیداست جام حذفی، جام شگفتی هاست.

شگفتی رقم خورد و پرسپولی هم حذف شد!

با این شرایطی كه پرسپولیس داشت من هیچ امیدی نداشتم زیرا حذف كردن استقلال اهواز در شهرش تقریباً غیرممكن بود و پیش بینی می كردم پرسپولیس ببازد و حذف شود زیرا روحیه این تیم خراب بود و دست وینگو هم بسته بود!

نظرتان راجع به بازگشت گروه 7 به پرسپولیس چیست؟

در مجموع با نظر وینگو موافق هستم زیرا اگر آنها اخراج شدند نباید به پرسپولیس بازمی گشتند تا این بازیها تمام می شد و بعداً پیگیر كارهایشان می شدند. واقعیت این است بازگشت گروه هفت نه برای خودشان سودی داشت و نه برای پرسپولیس.

در مجموع عملكرد وینگو را چطور ارزیابی می كنید؟

او هر كاری كه می توانست انجام داد اما شرایط بسیار سخت بود و هر مربی دیگری جای وینگو بود حتی شاید بدتر از اینها نتیجه می گرفت.

با این حساب پس چرا وینگو را حفظ نمی كنید؟

خسته شدیم از این همه مربی بلوك شرق، حالا می رویم بلوك غرب تا تنوع شود، مگر بد است؟!

حالا چرا می خواهید از آلمان مربی بیاورید؟

فوتبال آلمان با ثبات و دارای پشتوانه خوبی است. آلمان با سابقه خوبی كه در فوتبال جهان دارد می تواند برای فوتبال ایران ثمربخش باشد.

با پاگلزدورف چطور ارتباط برقرار كردید؟

آقای فاضلی از دوستان خوب من است و از او خواستم چند مربی صاحب نام و معتبر خارجی معرفی كند كه او هم گفت" پاگلزدورف" به نظر شما مربی سابق هامبورگ آدم كوچكی است؟!

قرار بود به آلمان بروید اما این سفر لغو شد، چرا؟

بله قرار بود به اتفاق آقای كاشانی به آلمان برویم اما ترجیح دادیم برایش دعوت نامه بفرستیم. اگر اشتباه نكنیم یك بار خبر ورزشی هم عكسش را با كلاه چاپ كرد.

اتفاقاً تا حدودی شبیه خودتان بود!

خنده... آره راست می گویید!

حالا كه رسماً به عنوان مدیرفنی كارتان را با پرسپولیس شروع كرده اید لطفاً بگویید تكلیف بازیكنان چه می شود؟

بعضی می گویند پروین بیاید بعضی ها اخراج می شوند اما من به آقایان قول دادم و شبكه های تلویزیونی هم خبر دادند كه مدیرفنی پرسپولیس شده ام ولی علیرغم تمامی این حرفها من اول باید تكلیف خود را بدانم در ابتدا بچه ها را جمع كنم و با آنها صحبت كنم تا ببینم چقدر طلب دارند؟

در مجموع برای پرسپولیس چه برنامه ای دارید؟

باید پرسپولیس را جوان كنیم. البته الان دست و پایمان بسته است و نمی توانیم روی هر بازیكنی انگشت بگذاریم زیرا بلافاصله هم خودش 100 میلیون می خواهد و هم باشگاهش این مبلغ را برای خودش طلب می كند.

با این حساب با چه انگیزه ای به پرسپولیس بازگشتید؟

من به خانه خودم برگشتم. البته بعضی ها به اشتباه می گویند پرسپولیس مال پروین است اما من به خانه ام برمی گردم تا حاشیه ها را كم كنم.

لابد بازی ایران مقابل اردن را دیدید؟

بله اما هنوز هم می گویم ایران صعود می كند. قانون نانوشته فوتبال این است كه ما حمله می كنیم و گل نمی زنیم اما آنها در محدود حملات خود گلزنی می كنند و تیم پیروز میدان می شوند. البته من نمی دانم اما فكر می كنم بچه ها راحت نبودند و احتمالاً خستگی باعث افت آنها شد. البته فراموش نكنید ملی پوشان در یك سال گذشته به خاطر ترافیك بازیهای ملی و باشگاهی فرصت استراحت كردن نداشتند.

به نظر شما باید برانكو را عوض كنیم؟

برانكو برای تیم ملی بد كار نكرد و باید حمایت شود. ما سه بازی دیگر داریم و می توانیم با پیروزی به مرحله بعدی صعود كنیم.