تبیان، دستیار زندگی
‌نخستین جشنواره تابستانی پاییخت با توجه به محورهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی كه از 15 تیرماه در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آغاز شده بود، عصرروز گذشته 22 تیرماه به كار خود پایان داد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین جشنواره تابستانی پایتخت به كار خود پایان داد

نخستین جشنواره تابستانی پاییخت به كار خود پایان داد

‌نخستین جشنواره تابستانی پاییخت با توجه به محورهای فرهنگی، مذهبی و تفریحی كه از 15 تیرماه در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان آغاز شده بود، عصرروز گذشته 22 تیرماه به كار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه جشنواره تابستانی پایتخت عصر روز گذشته 22تیرماه با حضور سید «هادی ایازی» مشاور عالی شهردار تهران، «احمد نوریان» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، «محمد مشاری» دبیر جشنواره و مدیركل فرهنگی شهرداری تهران و جمعی از معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداری در كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم «مشاری» دبیر این جشنواره به ارائه گزارشی از دستاوردهای این جشنواره در بخش‌های مختلف مذهبی، فرهنگی و تفریحی در قالب نمایشگاه، كارگاه، نشست و میزگردهای علمی، فرهنگی و دینی پرداخت.

وی همچنین مبحث اوقات فراغت را از دغدغه‌های مهم شهرداری عنوان كرد و گفت: این جشنواره برای نخستین‌بار با شعار «اوقات فراغت فرصتی برای خودشناسی» به‌منظور ساماندهی اوقات فراغت با هدف استفاده بهینه از این اوقات برگزار شد كه البته تداوم این فعالیت در صدر برنامه‌های شهرداری قرار خواهد گرفت.

مشاری تلاش همه مسئولان شهری را در تدوام این مسیر مؤثر دانست و تصریح كرد: بر اساس نتایج نظرسنجی از شركت‌كنندگان در این جشنواره، 65 درصد از بازدیدكنندگان این جشنواره بانوان بودند، همچنین دانش‌آموزان با آمار 40 درصدی بیشترین مخاطبان این جشنواره تابستانی بودند.

در ادامه این مراسم «احمد نوریان» رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران به سخنرانی پرداخت، وی برگزاری نخستین جشنواره تابستانی پایتخت را فرصتی برای معرفی و شناسایی فعالیت‌های اوقات فراغت شهرداری برای شهروندان عنوان كرد و گفت: در نشست‌های تخصصی این جشنواره موضوع گذران اوقات فراغت صحیح بر اساس الگوهای فرهنگی از جمله محورهایی بود كه به‌طور جامع مورد بررسی قرار گرفت.

نوریان از انتشار كتابی در اواسط مردادماه سال جاری مبنی بر دستاوردهای كسب شده از این جشنواره خبر داد و افزود: برپایی این جشنواره فرصت مناسبی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف‌ فعالیت‌های اوقات فراغت بود تا در صورت ناموفق بودن آنان این فعالیت‌ها دیگر ادامه نیابد.

اجرای تواشیح و پخش كلیپ تصویری و اهدای جوایز به برگزیدگان از دیگر بخش‌های مراسم اختتامیه بود.

همچنین دو معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه 6 و 10 شهرداری تهران و «محمدتقی راهنمایی» استاد دانشگاه از جمله افرادی بودند كه از آنان به‌طور ویژه تجلیل شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم از مسئولین غرفه تبیان نیز به خاطر حضور چشمگیر و فعال در این جشنواره با اهداء لوح یادبود قدردانی گردید.

تصاویر مراسم اختتامیه جشنواره تابستانی پایتخت

روابط عمومی موسسه تبیان