تبیان، دستیار زندگی
مدیر حوزه علمیه قم در دیدار مدیر کل ارشاد اسلامی استان قم، بر تعامل سازنده بین مسؤولان و بزرگان حوزه تأکید کرد و گفت: عملکرد دولت نهم در عرصه های فرهنگی بهتر از سایر دوره ها است و این جای تقدیر دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدير حوزه علميه قم:

مسؤولان فرهنگي تعامل خود را با حوزه هاي علميه بيشتر کنند

مقتدایی

مدير حوزه علميه قم در ديدار مدير کل ارشاد اسلامي استان قم، بر تعامل سازنده بين مسؤولان و بزرگان حوزه تأکيد کرد و گفت: عملکرد دولت نهم در عرصه هاي فرهنگي بهتر از ساير دوره ها است و اين جاي تقدير دارد.

به گزارش خبرگزاري رسا، آيت‌الله مرتضي مقتدايي، 22 تيرماه، در ديدار حسين استاد، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، گفت: حوزه هاي علميه و مراجع تقليد انتظارات بسياري از اين اداره کل دارند و انتقادها و اشکال هايي که گاهي مطرح مي کنند، مي تواند با تعامل سازنده هر چه زودتر مرتفع شود.

وي با اشاره به حساسيت فرهنگي و سياسي شهر قم خاطر نشان کرد: مسؤولان فرهنگي شهر قم بايد ارتباط خود را با حوزه هاي علميه بيشتر کنند.

استاد سطح عالي حوزه علميه قم با بيان اين که عملکرد وزارت ارشاد از سال هاي قبل بهتر شده است، اظهار داشت: خوشبختانه در دولت نهم به امور فرهنگي توجه بيشتري نسبت به دوره هاي قبل مي شود که جاي تقدير دارد.

آيت الله مقتدايي با انتقاد از اعزام گروه هاي موسيقي به خارج از کشور تأکيد کرد: در عرصه موسيقي نيز اشکال هاي فراواني مطرح است که بايد با جلوگيري از انتشار موسيقي هاي غيرمجاز از آسيب هاي آن جلوگيري شود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح کرد: براي جلوگيري از چاپ و نشر کتاب هاي ناهنجار، بايد نظارت و کنترل مسؤولان افزايش يافته و نياز کتابخانه ها از کتاب هاي مناسب و مفيد برطرف شود.

مدير حوزه علميه قم در ادامه خواستار افزايش اعتبارات فرهنگي در کشور شد و ابراز داشت: اين افزايش اعتبار بايد در جامعه نمود داشته باشد و مردم آن را در جامعه حس کنند.

در ابتداي اين ديدار نيز حسين استاد آقا، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم، گزارشي از برنامه‌ها و فعاليت هاي اين اداره كل ارائه كرد.