تبیان، دستیار زندگی
مكت نشین نشد خوب شد صادقی گریه كرد! خیلی ها معتقدند استقلال در بازی با پاسارگاد خیلی شانس آورد كه بازنده نشد وگرنه آنها هم مثل پرسپولیس باید خیلی زود با جام حذفی خداحافظی می كردند. البته امیرقلعه نوعی مثل همیشه انتقادات درست ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قلعه نوعی: نوازی به خاطر قرارداد نیمكت نشین نشد

خوب شد صادقی گریه كرد!

خیلی ها معتقدند استقلال در بازی با پاسارگاد خیلی شانس آورد كه بازنده نشد وگرنه آنها هم مثل پرسپولیس باید خیلی زود با جام حذفی خداحافظی می كردند. البته امیرقلعه نوعی مثل همیشه انتقادات درست را پذیرفت، كه این بسیار امیدوار كننده است. این شما و این هم گفتگوی 90 با سرمربی استقلال.

همین اول بگوییم كه از بازی استقلال و پاسارگاد خیلی انتقاد داریم؟

خب. چكار كنم؟ شما حدود6،7 ماه از من و استقلال انتقاد كردید. الان هم این انتقادات روی آن قبلی ها،(با خنده) هر سؤالی دارید در خدمتم.

كار به حایی رسید كه حالا باید برای این پیروزی به شما تبریك بگوییم.

بحث تبریك گفتن و این جور مسائل نیست. هر مرحله ای از مسابقات جام حذفی سختی ها و مشكلات خاص خودش را دارد. همه می دانند مسابقات جام حذفی در همه جای دنیا مشكل است. بنابراین پشت سرگذاشتن هر مرحله از این مسابقات برای خودش تبریك جداگانه ای دارد!

انگار از پاسارگاد هیچ شناختی نداشتید، البته گفته بودید بازی این تیم با صنعت مهرگام را دیده ام ولی دنی اولرون هر كار دلش خواست با دفاع استقلال كرد.

خدا گوه است در بازی با صنعت مهرگام این دو بازیكن نیجریه ای پاسارگاد اصلاً بازی نكردند. در آن بازی فورواردهای پاسارگاد بازیكنان دیگری بودند. اصلاً این خارجی ها نبودند.

به هر حال استقلال خیلی ضعیف ظاهر شد؟

برعكس، من چنین نظری ندارم. اگر دقت كنید روی دو اشتباه فردی از حریف گل خوردیم. در برنامه 90 همه دیدند حداقل 8،9 موقعیت صددرصد گل داشتیم كه متاسفانه استفاده نكردیم.

از طرف دیگر هم گل اول و هم گل دوم حریف خیلی معمولی زده شد! البته فورواردشان در هر دو صحنه خیلی دونده و جنگنده ظاهر شد.

اما استقلال در خط دفاعی خیلی ناهماهنگ بود.

درسته، اما این موضوع بیشتر به دلیل اشتباهات فردی بود كه از بازیكنان سر زد.

در كل از بازیكنان رضایت دارم به دلیل اینكه این بازی در شرایط خاصی برگزار شد، از دو ملی پوش استقلال هم راضی هستم.

آیا بهتر نبود از خرمگاهی كه تازه از مصدومیت رها شده استفاده نمی كردید؟

شما بگویید از چه بازیكنی استفاده می كردیم؟ فكری را عقب می آوردیم در بخش های دیگر زمین به مشكل می خوردیم. البته حتی ممكن بود خرمگاه دوباره مصدوم شود ولی باور كنید چاره ای نداشتیم. امیرحسین صادقی هم دچار دندان درد شده بود نمی توانستیم او را به طور كامل به میدان بفرستیم. اگر هم از او استفاده كردیم فقط به دلیل اجبار بود. به طور كلی با این شرایط می ساختیم و كاری هم به غیر از آن نمی توانستیم انجام دهیم.

یعنی در كل از عملكرد بازیكنانتان ر اضی هستید؟

تیم به طور كلی خوب كار كرد و بچه ها تا آنجایی كه در توان داشتند دویدند و جنگیدند اما از آخرین بازی كه در جام حذفی انجام دادیم حدود یك ماه می گذرد. از طرف دیگر بی انگیزگی و فاصله ایجاد شده و همینطور كسالت و... همه این مسائل لطمات زیادی به تیم می زند. نگاه كنید امكانات صددرصد هم كه در اختیار نداریم. ما یك زمین از خودمان نداریم كه هر طور دلمان خواست روی آن مانور دهیم. نمی توانیم به اردوی مناسبی برویم. البته اگر زمین مرغوبكار آماده شود خیلی از این مشكلاتمان حل می شود، آنوقت دیگر بازیكنان وسط چمن یا داخل ماشین لخت نمی شوند و لباسشان را عوض نمی كنند! حداقل آنوقت رختكنی هست و اتاق ماساژ می شود در اتاق فیلم بازی را آنالیز كرد. در كل شأن استقلال هم با این شرایط پایین می آید. البته همه این مشكلات همانطور كه گفتم به مرور زمان قابل حل است.

چرا این هم حرص و جوش می خوردید؟

آخر نمی دانید چقدر به بچه ها گفتم پاسارگاد را دست كم نگیرید. اینطور حریفان چیزی ندارند از دست بدهند. همه دیدند چطور مقابل استقلال بازی می كردند. البته آنها در اوج مسابقات بودند و نمایش خوبی از خود ارائه دادند.

به نظر می رسید بازیكنان استقلال عصبی هستند، چرا؟

اصلاً اینطور نیست. اتفاقاً بازیكنان ما خیلی آسوده و راحت بازی می كردند. با این حال این اتفاقات و درگیری ها در فوتبال همیشه وجود دارد.

می گویند اگر می باختید، باخت را به گردن تیم ملی می انداختید؟

كی این كار را كردم كه حالا بار دوم باشد؟ هر وقت بازنده شدیم خودم همه چیز را به گردن گرفتم و در مصاحبه های مطبوعاتی هم شركت كردم. هر بار هم برنده شدیم یكی از اعضای كادر فنی در مصاحبه حاضر شده است. از طرف دیگر معتقدم شرایط ملی پوشان استقلال شرایط جداگانه ای است، ضمن این كه روزنامه 90 مگر انتقاد نمی كرد چرا بدون ملی پوشان با پاسارگاد بازی نمی كنید؟

صادقی خیلی راحت اخراج شد و گریه هم كرد.

نگاه كنید دو روز قبل او دندانش را كشیده بود و تا صبح بازی هم درد داشته است. بعد هم با اجبار به بازی گرفته شد. البته قبول دارم كار بچه گانه ای انجام داد و اخراج شد اما جای شكرش باقی است وقتی اخراج شد گریه كرد و تعصبش را نشان داد. این كه نخندیده خیلی خوب است! مطمئن باشید در این زمینه با او حرف می زنم.

چرا نوازی را بازی ندادید؟ آیا به خاطر این كه از استقلال رفتنی است روی نیمكت نشست؟

فرزاد در پیستون راست خیلی خوب كار كرد و من از او راضی ام. در رفت و برگشتها دوندگی زیادی داشت ولی در مورد نوازی اصلاً این حرفها نیست. مگر خرمگاه، سیدعباسی، فاطمی و... كه قراردادشان به پایان رسیده روی نیمكت نشستند. اگر اینطور باشد همه را باید بیرون می گذاشتم( با خنده).