تبیان، دستیار زندگی
مهمترین بحث نشست اضطراری هیئت رئیسه جودو آسیا، موضوع كاتا و برنامه‌ریزی ویژه در این بخش بود. ..
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جودو و شانس 3 مدال در المپیك

جودو و شانس 3 مدال در المپیك

مهمترین بحث نشست اضطراری هیئت رئیسه جودو آسیا، موضوع كاتا و برنامه‌ریزی ویژه در این بخش بود.

عضو هیئت رئیسه اتحادیه جودو آسیا در گفتگو با ایسناضمن بیان خبر فوق گفت: سال آینده رقابت‌های جهانی كاتای جودو برگزار خواهد شد. در این رابطه مدتی قبل اتحادیه جودو آسیا فردی به نام "كوماتا" كه از اساتید "كودوكان" است را به عنوان مسئول كاتای آسیا معرفی كرد كه در مجموع وی تنها یك سمینار كاتا در ژاپن برگزار و عملكرد وی انتظارات اتحادیه جودو آسیا را برآورده نكرد.

وی افزود: اتحادیه جودو آسیا تصمیم گرفت تا به لحاظ اهمیت كاتا و ضرورت برنامه‌ریزی ویژه برای این بخش، مسئولیت كاتا را به كمیته آموزش محول كند و از این پس در این بخش نیز به طور خاص برنامه‌ریزی خواهیم كرد.

رئیس كمیته آموزش اتحادیه جودو آسیا درخصوص سطح فنی مسابقات جودو قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا اظهار داشت: رشد جودو در این رده سنی چشمگیر بود و مسابقات این دوره در سطح كیفی بالایی برگزار شد. در واقع اگر بخواهیم مقایسه‌ای با نخستین دوره مسابقات نوجوانان در هند داشته باشیم، سطح فنی مسابقات یمن بسیار عالی بود و ورزشكاران نیز دیگر ورزشكاران پیشین نیستند. نحوه توزیع مدال‌ها خود گویای همه چیز است و كشورهایی مانند هند، سوریه، عربستان به مراتب رشد كرده‌اند. ژاپن و كره نیز به عنوان قدرت‌های سنتی جودو آسیا جهش خوبی داشتند.

وی درباره برنامه‌ریزی انجام شده برای توسعه بیشتر جهانی جودو تصریح كرد: امروز به ندرت كشورهایی در جهان دیده می‌شوند كه در آنها جودو وجود نداشته باشد، جزایر كوچكی در آفریقا شناسایی شده‌ كه برای آنها برنامه‌ریزی كرده‌ایم. در آسیا نیز كشورهایی مانند بنگلادش، سریلانكا و پاكستان با وجود حضور جودو در این كشورها اما هنوز جودوی پیشرفته‌ای ندارند گرچه جودوی آنها روند روبه رشد را نشان داده است. برای كمك به آنها برنامه‌ ویژه‌ای داریم، قرار است تا در حاشیه مسابقات جهانی جودو جوانان در تایلند، اجلاس ویژه ای با هدف بررسی راه کارهای توسعه جهانی جودو برگزار شود.

رئیس پیشین فدراسیون جودو در پایان، درباره پیش بینی خود از عملكرد تیم ملی در بازی‌های المپیك پکن گفت: در جریان جزئیات عملكردی و اردوهای تیم ملی نیستم ولی ملی‌پوشان ایران قابلیت مطرح شدن در دنیا را دارند و به همین دلیل از سه شانس كسب مدال در المپیك برخورداریم.