تبیان، دستیار زندگی
به دنبال لغو دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم باشگاه چارلتون انگلیس، فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکایت ایران از انگلستان به فیفا

شکایت ایران از انگلستان به فیفا

به دنبال لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر تیم باشگاه چارلتون انگلیس، فدراسیون فوتبال ایران به فیفا شکایت می کند.

به نقل از مهر، براساس قراردادی که چندی پیش بین فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه چارلتون اتلتیک انگلیس منعقد شد، مقرر شد این دو تیم به هنگام برگزاری اردوی تدارکاتی تیم کشورمان در کمپ تمرینی ماربلا اسپانیا در دیداری دوستانه به مصاف یکدیگر بروند.

اما در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران خود را آماده برگزاری این دیدار می کرد، فدراسیون فوتبال انگلیس با ارسال نامه ای به فدراسیون فوتبال کشورمان اعلام کرده است بنا بر برخی دلایل سیاسی تیم چارلتون نمی تواند برابر تیم کشورمان به میدان برود.

با کارشکنی مسئولان فوتبال انگلیس و لغو دیدار با چارلتون، مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان قصد دارند با ارسال شکایتی به فیفا، دخالت سیاست در فوتبال را محکوم کنند.

فیفا و دست اندرکاران آن بارها تاکید کرده اند که سیاست هیچ جایی در فوتبال و ورزش ندارد اما این اقدام انگلیسی ها متناقض با اهداف و شعارهای فیفا به شمار می رود.

تیم ملی را برای جام جهانی آماده می کنم

شکایت ایران از انگلستان به فیفا

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ضمن مطلوب توصیف کردن امکانات کمپ تمرینی ماربلا اسپانیا، از آماده سازی ملی پوشان برای حضور در جام جهانی خبر داد.

علی دایی که با مهر گفتگو می کرد، با بیان این مطلب گفت: امکانات و شرایط تمرینی ایده آلی برای تیم ملی در کمپ ماربلا فراهم بوده و ملی پوشان روزانه دو تا سه جلسه تمرینات منظم را دنبال می کنند که صبح ها به تمرینات بدنسازی و بعد از ظهرها به کار با توپ و تمرینات تاکتیکی اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه به جز خلیلی، سایر ملی پوشان در آمادگی کامل قرار دارند و بازیکن مصدوم نداریم، افزود: خلیلی از ناحیه زانو دچار مصدومیت شده که در تمرین روز شنبه به توصیه پزشک تیم جدا از سایرین، تمرینات سبکی را انجام داد و تصور می کنم با شرایطی که دارد نباید فشار زیادی به پایش وارد کند تا به مرور به شرایط آمادگی برسد.

سرمربی تیم ملی درخصوص وضعیت دیدارهای تدارکاتی تیم ملی مقابل تیم های اسپانیایی اظهار داشت: هنوز هیچکدام از بازیهای تدارکاتی تیم ملی قطعی نیست چرا که هنوز تمرینات تیم های اسپانیایی آغاز نشده و مشخص نیست کدامیک از این تیم ها می توانند در زمان های مورد نظرما با تیم ملی ایران بازی کنند. البته مسئولان کمیته روابط بین الملل فدراسیون در تلاش هستند تا شرایط برگزاری چند بازی تدارکاتی مناسب را برای تیم ملی فراهم کنند.

وی با بیان اینکه اردوی اسپانیا ، بازیکنان تیم ملی را کاملا روی تمرینات آماده سازی متمرکزخواهد کرد، اظهار داشت: اردوی اروپایی تیم ملی قبل از بازیهای مقدماتی جام جهانی در افزایش هماهنگی و شناخت از بازیکنان بسیار تاثیرگذار است و می تواند تیم را برای یکدوره مسابقه سخت آماده کند و خوشبختانه تمام بازیکنان با انگیزه بالا در تمرینات حضور دارند چرا که می دانند آماده ترین ها در تیم ملی خواهند ماند.

دایی در پایان ابراز امیدواری کرد با برگزاری دیدارهای تدارکاتی، بازیکنان بتوانند در قالب برنامه های تاکتیکی شکل بگیرند و تیم ملی با انسجام تاکتیکی لازم درنخستین دیدار خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی مقابل عربستان حاضر شود.