تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل «خانه سینما»‌ گفت: هیأت مدیره و مدیرعامل سابق «خانه سینما» مسیر كاملا درستی را پیش‌رو داشتند و علی‌الاصول ما باید همان مسیر را پیگیری كنیم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر عامل جدید خانه سینما

محمدمهدی عسگرپور

مدیرعامل «خانه سینما»‌ گفت: هیأت مدیره و مدیرعامل سابق «خانه سینما» مسیر كاملا درستی را پیش‌رو داشتند و علی‌الاصول ما باید همان مسیر را پیگیری كنیم.

«محمدمهدی عسگرپور» مدیرعامل جدید «خانه سینما» در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس، با اشاره به برنامه‌های مدیریتی خود در جامعه اصناف سینمایی ایران، گفت: جلسات هیأت مدیره به صورت متناوب تشكیل خواهد شد و در این جلسات اهداف و برنامه‌های خانه سینما را با هم مرور خواهیم كرد و چون هیأت مدیره سابق خانه سینما مسیر بسیار خوب و درستی را طی كرده، علی‌الاصول ما باید همان مسیر را پیگیری كنیم كه به صورت طبیعی از دوباره‌كاری‌ها جلوگیری شود و بتوانیم بعضی از كارهای ناتمام دوره قبل را به سرانجام برسانیم.

دستیابی به استقلال كافی، بسیاری از مشكلات را حل می‌كند

وی با بیان این نكته كه حفظ استقلال و تقویت این ویژگی در «خانه سینما» نكته بسیار مهمی در دوره مدیریت وی است، گفت: تقویت استقلال خانه سینما در دستور كار تمام هیأت ‌مدیره‌های دوره‌های پیشین نیز بوده است كه مشخصا این اتفاق در دوره پیشین بارزتر رخ داد و بیشترین تلاش در این حوزه صورت گرفت كه موفقیت‌های بزرگی نیز كسب كرده است.

عسگرپور در ادامه به فارس گفت: به نظرم اگر به صورت جدی به این موضوع پرداخته شود به تبع آن، شاید بتوان ادعا كرد بسیاری از مشكلات دیگری كه در ارتباط با مجموعه‌های صنوف وجود دارد، رفع شود.

مدیرعامل خانه سینما همچنین گفت: در ریشه‌یابی‌هایی كه انجام دادم، خیلی از مشكلاتی كه گاه با آنها در خانه سینما مواجه می‌شویم، در نهایت شاید به این موضوع برگردد كه خانه سینما استقلال كافی ندارد. البته من نمی‌گویم استقلال كامل چرا كه آن در یك وضعیت آرمانی خواهد بود كه ساز و كارش باید فراهم شود و اتمسفر لازم برای تحقق آن در كشور به وجود بیاید.

مدیر عامل خانه سینما با بیان این مطلب كه هر زمان استقلال كافی در خانه سینما به وجود آمده و یا به آن نزدیك شده، بسیاری از مشكلات صنوف به تبع آن اعضای خانه سینما رو به بهبودی رفته است، گفت: باید به این موضوع به صورت جدی پرداخت چرا كه كاملا زمینه‌های آن نیز مهیا است.

وی افزود: خانه سینما در ابعاد مختلف به بلوغ نسبی رسیده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد بحث دستیابی به استقلال كافی در خانه سینما (كه در شرایط فعلی قابل اجرا است) خیلی موضوعیت دارد چون خیلی از مشكلات به وسیله آن حل می‌شود.

كار منطقی و معقول این است كه خط مشی هیأت‌مدیره قبلی را ادامه دهیم

«عسگرپور» درباره مدیریت «رضا میركریمی» و هیأت مدیره سابق خانه سینما گفت: هیأت مدیره و مدیر عامل سابق خانه سینما مسیر كاملا درستی را پیش رو داشتند و زمینه‌های بسیار خوبی را هم ایجاد كردند به‌طوری كه بخش عمده‌ای از اهالی سینما به این قضیه معترف‌ هستند و به همین دلیل، برخی از دوستان دو سال گذشته را یكی از بهترین دوره‌های خانه سینما قلمداد می‌كنند.

وی با ذكر این نكته كه به نظر من هم دوره پیشین، از بدو تاسیس خانه سینما تاكنون، بهترین دوره مدیریت در خانه سینما بوده است، گفت: به‌همین دلیل منطقی و معقول است كه می‌گویم ما باید همان خط مشی را ادامه دهیم و بعضی از نقائص و ظرفیت‌هایی را كه به وجود‌ آمده و از آن استفاده كاملی نشده، كامل كنیم.

كلیت برپایی «جشن سینما»‌ مثل گذشته خواهد بود

مدیرعامل جدید «خانه سینما» در ادامه به فارس درباره برگزاری دوازدهمین جشن سینمای ایران، گفت: به نظرم قضاوت درباره جشن خانه سینما بسیار زود است چرا كه هیأت مدیره جدید، بیش از یك هفته نیست كه این مسئولیت را بر عهده گرفته است اما از آنجایی كه در یكی از دوره‌ها دبیر جشن خانه سینما بودم، می‌توانم بگویم در سه چهار سال گذشته خانه سینما توانسته است در برگزاری جشن سینمای ایران روند خوبی را از حیث داوری و مباحث اجرایی پیدا كند و ما به صورت طبیعی بتوانیم از تجربه‌های پیشین استفاده كنیم.

وی ادامه داد: در دوره‌های قبل‌تر، نحوه داوری در این جشن با اما و اگرهای فراوانی همراه بوده است. البته این موضوع در اغلب جشنواره‌ها و مسابقات نیز پیش می‌آید كه در آن عده‌ای ناراضی هستند و عده‌ای راضی، ولی آن چیزی كه وجود دارد این است كه در دو سه سال گذشته و اتفاقا از همان دوره‌ای كه این مسئولیت را به عهده داشتم، هیأت مدیره وقت، تصمیمات خوبی درباره جشن و چگونگی داوری آن گرفت كه بحث آكادمی داوری هم در همان زمان مطرح و پیگیری شد كه در دو سال گذشته نیز بعضی از نواقص این طرح برطرف شد.

عسگرپور گفت: به همین دلیل است كه ما باید كلیت كار را به شكل سابق داشته باشیم اما در مورد ملاحظات دیگری كه این جشن دارد مثل روز برگزاری و مسائل دیگر، باید در هیأت اجرایی تصمیم‌گیری شود.

ساخت سریال و مدیریت بر خانه سینما

«محمد مهدی عسگر‌پور» درباره زمان استقرارش در خانه سینما اظهار داشت: در جلسه سه‌شنبه شب هیأت مدیره، مسئولیت مدیرعاملی خانه سینما بر دوش من گذاشته شد و طبیعتا من باید از همان زمان در خانه سینما مستقر می‌شدم ولی در شرایط فعلی بحث درگیری من با سریالی كه در اواسط تولیدش هستم، وجود دارد كه خوشبختانه بخش‌های مربوط به خرمشهر و آبادان آن تمام شده و الان من دیگر در تهران مستقر هستم و در بین كار، هرچقدر فرصت به وجود بیاید، من در خدمت خانه سینما خواهم بود.