تبیان، دستیار زندگی
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تاکید کرد آفریقای جنوبی با خطر از دست دادن میزبانی جام جهانی 2010 روبه‌روست....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

میزبان جدید برای جام جهانی

میزبان جدید برای جام جهانی

رئیس فدراسیون جهانی فوتبال تاکید کرد آفریقای جنوبی با خطر از دست دادن میزبانی جام جهانی 2010 روبروست.

به نقل از ایسنا، سب بلاتر از احتمال واگذاری میزبانی جام جهانی آتی به سه كشور به طور همزمان خبر داد و گفت: «با سه كشور صحبت كرده‌ام.»

وی تردید زیادی برای برگزاری نخستین جام جهانی فوتبال در قاره آفریقا دارد. ساخت ورزشگاه در «پورت الیزابت» براساس زمان‌بندی پیش نرفت و این ورزشگاه نمی‌تواند میزبان رقابت‌های سال آتی جام كنفدراسیون‌ها باشد.

پس از اعلام این خبر، رییس فیفا از وجود نامزدهای جایگزین احتمالی خبر داد. بلاتر در گفتگو با شبكه تلویزیونی "Sky News" انگلیس در این باره گفت: «با سه كشور صحبت كردم كه می‌توانند در مدت یك سال میزبانی جام جهانی را سازماندهی كنند.» بلاتر البته نام این كشورها را فاش نكرد.

رئیس سوئیسی فیفا همواره تاكید داشت كه جام كنفدراسیون‌ها در سال 2009 واقعیت‌ها را بر آفریقای جنوبی روشن خواهد كرد، ناكامی آفریقای جنوبی در برگزاری مناسب این رقابت‌ها به معنی خارج شدن فهرست سه تیم جایگزین از میز آقای رییس فیفا خواهد بود.

میزبان جدید برای جام جهانی

چند روز پیش اعلام شد تاخیر در برنامه‌های ساخت ورزشگاه در پورت الیزابت این ورزشگاه را از فهرست پنج میزبان رقابت‌های سال آتی بازخواهد داشت.

كمیته ملی سازماندهی رقابت‌ها نام ورزشگاه نلسون ماندلا را از فهرست یاد شده خط زد. به گفته "جروم واكله"، دبیركل فیفا میزبانی آفریقا به خطر نیفتاده است.

جام كنفدراسیون‌ها 14 تا 18 ژوئن 2009 برگزار خواهد شد و آزمونی هر چند غیر رسمی برای انجام نخستین جام جهانی در قاره آفریقاست كه 11 ژوئن 2010 آغاز خواهد شد. ژوهانسبورگ، پرتوریا، روستنبورگ و بلوم فون‌تاین میزبان‌های رقابت‌های سال آینده خواهند بود. قرعه‌كشی این رقابت‌ها هم 22 نوامبر در ژوهانسبورگ انجام خواهد شد.

برزیل، اسپانیا، عراق، آمریكا و مصر همراه با قهرمان اقیانوسیه (به عنوان قهرمان رقابت‌های قاره‌ای) در كنار آفریقای جنوبی میزبان و ایتالیا، قهرمان جام جهانی 2006، تیم‌های حاضر در رقابت‌های جام بین كنفدراسیون‌ها را تشكیل می‌دهند. بلاتر چندی پیش این رقابت‌ها را آزمون نهایی برای آفریقای جنوبی خوانده بود.