تبیان، دستیار زندگی
تیم فوتبال نوجوانان ایران عصر جمعه با برتری برابر تایلند عنوان قهرمانی مسابقات هشت جانبه روسیه را از آن خود کرد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قهرمان مقتدرانه نوجوانان در روسیه

قهرمان مقتدرانه نوجوانان در روسیه

تیم فوتبال نوجوانان ایران عصر جمعه با برتری برابر تایلند عنوان قهرمانی مسابقات هشت جانبه روسیه را از آن خود کرد.

به نقل از مهر، تیم فوتبال نوجوانان کشورمان در دیدار نهایی تورنمنت  هشت جانبه روسیه موفق شد در وقت های اضافی با نتیجه 3 بر صفر برابر تیم نوجوانان تایلند به برتری دست یافته و عنوان قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

برپایه این گزارش، در پایان 80 دقیقه قانونی این دیدار، شاگردان علی دوستی برابر حریف خود به نتیجه مساوی صفر بر صفر رضایت دادند اما در دو وقت اضافه 10 دقیقه ای نوجوانان ایران با گل های صادق پورمحمد دوست، علی حیدری، صادق مرادی به پیروزی دست یافتند تا به مقام قهرمانی این رقابت ها دست یابند.

نوجوانان ایران در مرحله گروهی این مسابقات ابتدا با نتیجه 3 بر صفر اردن را شکست دادند و در دیدار دوم با 7 گل از سد چین گذشتند. این تیم در دیدار سوم گروهی با 3 گل از سد نوجوانان منطقه " آمور " روسیه گذشت تا با اقتدار راهی مرحله نیمه نهایی شود.

شاگردان علی دوستی در دیدار نیمه نهایی هم ابتدا در جریان بازی برابر نوجوانان جمهوری ساخای روسیه به نتیجه 2 بر 2 رضایت دادند اما در ضربات پنالتی تیم ایران با نتیجه 4 بر 3 مقابل حریف روسی خود به پیروزی دست یافت تا در مجموع با نتیجه 6 بر 5 این تیم را شکست دهد.

تیم فوتبال نوجوانان ایران خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا آماده می کند. این تیم در گروه A این رقابت ها با تیم های ازبکستان (میزبان مسابقات)، بحرین و سنگاپور همگروه است.

دوستی: قدرت ایران عامل قهرمانی بود

قهرمان مقتدرانه نوجوانان در روسیه

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان حضور در تورنمنت روسیه را برای این تیم بسیار مناسب ارزیابی کرد و قدرت بازیکنان کشورمان را عامل اصلی قهرمانی در این رقابت ها برشمرد.

علی دوستی در گفتگو با مهر، در مورد قهرمانی تیمش در تورنمنت روسیه گفت: ما به حضور در چنین مسابقاتی احتیاج داشتیم زیرا تیم های حاضر در این رقابت ها شرایطی همانند تیم های هم گروه مان در مرحله گروهی رقابت های قهرمانی آسیا داشتند.

وی با اشاره به سطح بالای تورنمنت روسیه تاکید کرد: بازی تیم اردن شباهت زیادی به بحرین داشت، همچنین سبک بازی تیم های چین و تایلند نیز همانند شیوه بازی سنگاپوری ها بود. البته بازی با دو تیم مقتدر روسیه ای هم که عملکردشان شباهت زیادی به بازی ازبکستان ها داشت، توانست به ما کمک کند به خواسته های خود در این مسابقات دست یابیم.

سرمربی تیم فوتبال نوجوانان شباهت های آب و هوایی و نوع تغذیه کشور روسیه با ازبکستان که میزبان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیاست را برای آشنایی نوجوانان ایران با بازی در چنین شرایطی مطلوب بر شمرد و اضافه کرد: با توجه به اینکه در این مسابقات بازیکنان اصلی خود نظیر صادقیانی، یگانه، دباغ و خلجی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشتیم اما در عین حال نتایج بسیار خوبی را کسب کردیم.

دوستی در پاسخ به این سوال که آیا ضعف حریفان دلیل پیروزی های قابل توجه نوجوانان در این مسابقات بوده است؟ افزود: وقتی تیمی از ایران چند پیروزی قابل قبول کسب می کند، می گویند حریفان ضعیف بوده اند! اما باید گفت تیم ایران بسیار خوب بازی کرد و قدرت بازیکنان باعث قهرمانی مقتدرانه ایران در این مسابقات شد.

وی خاطر نشان کرد: تیمی مانند چین که خود را برای حضور در مرحله نهایی مسابقات قهرمانی آسیا آماده می کند و یا تیم های تایلند و اردن که از فاصله های دور به روسیه آمده بودند، مگر می شود ضعیف بوده و برای تفریح در مسابقات شرکت کرده باشند. ضمن اینکه تیم های روسیه ای هم نمی خواستند قهرمانی این رقابت ها را از دست دهند، به همین دلیل با تمام قدرت در مسابقات شرکت کرده بودند.

دوستی در پایان گفت: بازیکنان تیم نوجوانان ایران پس از جشن قهرمانی در تورنمنت روسیه اعلام کردند جشن اصلی را زمانی می گیرند که در مرحله حذفی رقابت های قهرمانی آسیا به پیروزی رسیده و سهمیه حضور در جام جهانی نوجوانان را بدست آورند.