تبیان، دستیار زندگی
ایران صفر............ اردن یك گل: احمد شوبول(83) داور: كامی كاوا( ژاپن) اخطار: حسون قاسم، مؤید منصور و احمد شوبول( اردن) تماشاگر: بیش از 50 هزار نفر بهترین بازیكن میدان: عامر شاخی( اردن) بازیكنان تیم ملی ایران: ابراهیم میرزا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برای این تیم ملی دعا كنید!

ایران صفر............ اردن یك

گل: احمد شوبول(83)

داور: كامی كاوا( ژاپن)

اخطار: حسون قاسم، مؤید منصور و احمد شوبول( اردن)

تماشاگر: بیش از 50 هزار نفر

بهترین بازیكن میدان: عامر شاخی( اردن)

بازیكنان تیم ملی ایران: ابراهیم میرزاپور(5/0) یحیی گل محمدی(5/0) محمد نصرتی(1) رحمان رضایی(1)60- آرش برهانی(5/0) حسین كعبی(5/0) علی بداوی(1) علیرضا نیكبخت واحدی(5/0) 58- ایمان مبعلی(1) علی كریمی(5/0) مهدی مهدوی كیا(1) جواد نكونام(5/0) و علی دایی(5/0)

سرمربی: برانكو ایوانكوویچ(صفر)

روز غم انگیز دیگری برای فوتبال ایران رقم خورد و دوستداران این رشته ورزش جذاب و مهیج را در كشور مغموم كرد. دیروز اردنی ها با ارائه بازی منطقی تیم ملی فوتبال كشورمان را تحت تاثیر قرار دادند و در نهایت روی ضدحملات تیر خلاص را شلیك كردند تا از شانس بیشتری نسبت به ایران برای صعود به مرحله بعدی انتخابی جام جهانی 2006 در آسیا برخورد شوند. اردن با شناخت كامل از تیم ملی و حتی بیشتر از برانكو گام به میدان گذاشت و بسیار خونسرد بازی كرد. اردنی ها با دفاع چند لایه راه های نفوذ را به سوی ایرانی ها بستند. ناگفته نماند تیم ملی در حمله فاقد برنامه مشخص بود و بیشتر می خواست روی سانتر از جناحین به گل برسد كه مدافعان بلند قامت اردن تمامی توپ ها را زدند.

با این نتیجه باید گفت خداحافظ جام جهانی 2006، مگر اینكه شگفتی رخ دهد. به هر حال با دسته گلی كه آقایان به آب دادند باید برای این تیم ملی دعا كرد.

دیدنی های بازی

دقیقه2:اولین خطرجدی ایران روی سانتر مهدوی كیا و ضربه سر دایی ایجاد شد كه اردنی ها با دستپاچگی توپ را دفع كردند.

دقیقه19: اگر محمودعمر بیشتر دقت می كرد می توانست از ضد حمله به دست آمده بهتر استفاده كند و گل اول اردن را به ثمر برساند.

دقیقه 26: نیكبخت موقعیت ایده آلی به دست آورد اما ضربه اش را بد زد و شافی در دو ضرب توپ را مهار كرد هر چند كه پرچم كمك داور هم به علامت آفساید بالا بود.

دقیقه32: اشتباه میرزاپور چیزی نمانده بود كار دست ایران بدهد. ضربه كاشته بازیكن اردن از روی خط طولی با فاصله كمی از بالای دروازه ایران به اوت رفت. در این صحنه اشتباه جایگیری میرزاپور محرز بود.

دقیقه 38: ضربه سر نیكبخت روی ارسال بداوی با اختلاف كمی از بالای دروازه اردن به خارج رفت.

دقیقه 42: ضربه سركش مهدوی كیا پس از برخورد به مدافع اردن با كمترین اختلاف از كنار تیر دروازه به كرنر رفت.

دقیقه 54:ضربه ایستگاهی مهدوی كیا پس از برخورد به دیوار دفاعی با مشت دروازه بان به كرنر هدایت شد.

دقیقه 58: ضربه دینی مهدوی كیا با عكس العمل تماشایی شافی راهی به درون دروازه نیافت.

دقیقه 64: مدافعان اردن در آستانه ورود توپ به دروازه با از خودگذشتگی آن را برگشت دادند.

دقیقه 83: ضد حمله تند و تیز اردنی ها موقعیت خوبی برای احمد شوبول به وجود آورد و وی با ضربه ای دقیق گل تیم اردن را به ثمر رساند.

دقیقه 86: شوت پای چپ ایمان مبعلی از كنار دروازه به اوت رفت.