تبیان، دستیار زندگی
بعد ازظهر روزچهارشنبه در محل سالن همایش های آکادمی کمیته ملی المپیک برنامه های هفتمین ......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش تبیان از جشنواره فیلمهای ورزشی

هفتمین جشنواره فیلمهای ورزشی در تهران

بعد ازظهر روزچهارشنبه در محل سالن همایش های آکادمی کمیته ملی المپیک برنامه های هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی و برنامه های تلویزیونی تهران در نشست خبری با حضور مسئولین این همایش و خبرنگاران تشریح شد.

به گزارش تبیان ؛ هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی و برنامه‌های تلویزیونی تهران 23 لغایت 29 تیر با داوری رسول صدرعاملی، محمود اربابی، محمود كلاری، مجید حسینی‌زاد و نیكی كریمی، در تهران برگزار می‌شود.

دراین خصوص" محمدرضا ملا محمد" دبیر این جشنواره با ارائه گزارشی از تاریخچه این همایش بزرگ گفت: ما برای اولین بار در نوزدهمین دوره جشنواره بین المللی در سال81 به عضویت فدراسیون جهانی فیلم های ورزشی درآمده و درهمان سال با کمک سازمان تربیت بدنی و همزمان با افتتاح آکادمی کمیته ملی المپیک اولین دوره جشنوراه را به عنوان اولین رویداد فرهنگی ورزشی در کشورمان ثبت شده است به اجرا درآوردیم.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره بعد از جمهوری چک با سابقه ترین همایش در دنیاست تصریح کرد: مراسم افتتاح هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی و برنامه های تلویزیونی تهران از 23 لغایت 29 تیر در فضای باز آکادمی المپیک واقع در مجموعه انقلاب تهران با پیام" ژاگ روگ" برگزار خواهد شد و در پایان نیز برگزیدگان  10 لغایت 15 آبان  به جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی در میلان معرفی می شوند.

هفتمین جشنواره فیلمهای ورزشی در تهران

ملامحمد در ادامه  به جزئیات برپایی جشنواره اشاره كرد و گفت : كمیته‌ ملی المپیك و معاونت فرهنگی سازمان تربیت‌بدنی با همكاری صداوسیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی این جشنواره را برگزار می‌كند كه قرار است علاوه بر اهدافی كه دنبال می‌شود، امر گزینش و معرفی آثار برتر برای شركت در بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی میلان هم انجام شود.

وی با بیان اینکه جشنواره میزبان 8 میهمان خارجی از جمله رئیس فدراسیون بین المللی فیلم های ورزشی است ، افزود : 35 اثر این جشنواره از آن کشورهای خارجی چون کشورهای  آمریکا، تاجیکستان، سنگاپور، بوتان، رومانی، امارات، پاکستان، لبنان، هندوستان، افغانستان ، عراق ، قطر ، عربستان و سریلانکا است.

همچنین در این جلسه" احمدی" مدیر اجرایی جشنواره هم از برپایی كارگاه آموزشی در حاشیه این رویداد خبر داد و گفت: احمد ضابطی جهرمی طی 2 روز سكانس‌های منتخب فیلم‌های ورزشی را به همراه ویژگی‌های فیلم‌های مستند ورزشی تحلیل خواهند كرد. وی سینما فلسطین و سینما آزادی را محل نمایش فیلم‌های این جشنواره اعلام كرد.

"عبدالرضا ساور"رئیس این جشنواره نیز در پایان این نشست به جمع خبرنگاران پیوست و گفت: امیدواریم در پایان این جشنواره ، با تعاملی كه با كشورهای دیگر می‌شود به تولید فیلم مشتركی منجر گردد تا وحدت یكپارچگی بیشتری را در كشورهای اسلامی شاهد باشیم.

دبیراین جشنواره بین المللی ادامه داد: درمجموع 1200 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این بین 228 اثر که 60 درصد آن آثار سال گذشته است برای نمایش انتخاب شده است . ازبین آثار انتخاب شده 56 اثر مستند، 45 اثر تلویزیونی، 26 اثر داستانی، 24 اثر نگاه ویژه ورزش و معنویت، 18 اثر ورزش با نگاه ویژه، 18 اثر انیمیشن، 19 نماهنگ از 42 شرکت کننده زن و 172 مرد پخش خواهد شد.