تبیان، دستیار زندگی
همایش بزرگداشت 3 علامه بزرگ و تأثیر گذار در حوزه دین و عرفان آبان ماه در دانشگاه تبریز برگزار مى شود. ناصر فرشبافیان، رئیس مؤسسه تحقیقاتى علوم انسانى و اسلامى 3 علامه تبریزى وابسته به دانشگاه تبریز با بیان این خبر گفت: در این همایش آثار منتشر شده درباره
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبریز در تدارك تجلیل از 3 علامه بزرگ

اخلاق از منظر علامه جعفری و راسل

همایش بزرگداشت 3 علامه بزرگ و تأثیر گذار در حوزه دین و عرفان آبان ماه در دانشگاه تبریز برگزار مى شود.

ناصر فرشبافیان، رئیس مؤسسه تحقیقاتى علوم انسانى و اسلامى 3 علامه تبریزى وابسته به دانشگاه تبریز با بیان این خبر گفت: در این همایش آثار منتشر شده درباره اندیشه هاى فكرى 3 علامه برجسته تبریز شامل علامه عبدالحسین امینى، علامه محمدحسین طباطبایى و علامه محمدتقى جعفرى طى 10 سال گذشته بررسى قرار گرفته و به نفرات برتر جوایز نفیسى اهدا خواهد شد.

وى افزود: این همایش نخستین برنامه كلان فرهنگى در زمینه معرفى 3 علامه بزرگ تبریزى است كه مؤسسه تحقیقاتى 3 علامه برگزارى آن را به صورت دوسالانه و در محورهاى مختلف علمى پژوهشى پیش بینى كرده است.

علامه طباطبایی

مشاور رئیس دانشگاه تبریز با بیان این كه فراخوان شركت در این جشنواره بزودى منتشر مى شود، افزود: با توجه به این كه آبان ماه سال 87 مصادف با دهمین سالگرد ارتحال علامه محمد تقى جعفرى است، در این جشنواره توجه ویژه اى به این شخصیت علمى و فرهنگى جهان اسلام خواهد شد.

دكتر فرشبافیان همچنین از آغاز فعالیت هاى بین المللى مؤسسه تحقیقاتى 3 علامه تبریزى خبر داد و گفت: آبان ماه امسال كه مصادف با سالگرد ارتحال علامه طباطبایى نیز هست، همایشى در ارتباط با معرفى این شخصیت بزرگ با همكارى این مؤسسه و مشاركت رایزن فرهنگى جمهورى اسلامى ایران در باكو برگزار خواهد شد.

وى به ضرورت معرفى بیشتر فعالیت هاى علمى و پژوهشى 3 علامه بزرگ تبریزى به جهان اسلام اشاره كرد و گفت: با توجه به ترجمه گسترده كتب و آثار علامه طباطبایى در جمهورى آذربایجان توجه خاصى به این شخصیت بزرگ وجود دارد و برگزارى این همایش با توجه به این موضوع در دستور كار قرار گرفته است.

سفارش‌های علامه امینی(ره)

مشاور رئیس دانشگاه تبریز همچنین از ارتباط موسسه تحقیقاتى 3 علامه تبریزى با مركز اسلامى استانبول براى تبادل فعالیت هاى پژوهشى و علمى در حوزه علوم اسلامى و انسانى به عنوان یكى دیگر از برنامه هاى این مؤسسه براى گسترش ارتباطات بین المللى یاد كرد و گفت: این مؤسسه ایجاد ارتباط و تبادل اندیشه ها و افكار در حوزه هاى علوم اسلامى و انسانى با دیگر مراكز جهانى را در اولویت كارى خود دارد.

وى به راه اندازى سایت مؤسسه تحقیقاتى 3 علامه تبریزى نیز اشاره كرد و گفت: در این سایت آخرین فعالیت هاى علمى، پژوهشى مؤسسه، محتواى نشریه علامه و چكیده و مقدمات كتب منتشره مؤسسه قرار مى گیرد.

وى همچنین به آغاز فعالیت واحد تحقیقات دانشجویى و طلاب در مؤسسه تحقیقاتى 3 علامه تبریزى اشاره كرد و گفت: این مؤسسه با تشكیل این واحد و برگزارى جلسات سخنرانى ویژه و انتشار مقالات آنان در قالب ویژه نامه گسترش فعالیت هاى علمى پژوهشى در میان دانشجویان و طلاب در زمینه علوم اسلامى و انسانى را در دستوركار خود دارد.

منبع:

روزنامه ایران