تبیان، دستیار زندگی
با گذشت 22 روز از زمان آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های حاضر در این رده سخت در تلاش.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین نقل و انتقالات تیم های تهرانی

با گذشت 22 روز از زمان آغاز فصل نقل و انتقالات لیگ برتر باشگاه های کشور تیم های حاضر در این رده سخت در تلاش هستند تا با جذب بهترین های فوتبال ایران توانمندی های خود را دو چندان کنند.

به نقل از مهر، در این بین تیم های تهرانی به ویژه استقلال و پرسپولیس حضوری پررنگ در فصل نقل و انتقالات داشته و ستاره های لیگ را به خدمت درآورده اند.

در زیر نگاهی گذرا به عملکرد تیم های تهرانی در فصل نقل و انتقالات خواهیم داشت:

استقلال

سیاوش به استقلال پیوست

آبی پوشان تهرانی از فعال ترین تیم های حاضر در فصل نقل و انتقالات بوده اند . مسئولان این تیم با نظر امیر قلعه نویی اقدام به جذب 9 بازیکن جدید کرده و قرارداد سه بازیکن فصل گذشته استقلال را هم تمدید کرده اند.

سیاوش اکبرپور(الظفره امارات - 2 فصل)، هاشم بیک زاده (مقاومت سپاسی شیراز - یک فصل)، میلاد نوری (استیل آذین تهران - 2 فصل)، خسرو حیدری (پاس همدان - 2 فصل)، هادی شکوری (ذوب آهن اصفهان - 2 فصل)، یدالله اکبری (دیهیم جنوب غرب تهران - قرضی یک فصل)، علیرضا عباسفرد (دیهیم جنوب غرب تهران - قرضی یک فصل)، ابراهیم تقی پور (پگاه گیلان - دو فصل) و حسین کاظمی (سپاهان اصفهان - دو فصل) بازیکنان جدید تیم استقلال هستند.

علیزاده مهاجم تیم فوتبال استقلال تهران

مسئولان باشگاه استقلال همچنین قرارداد سه بازیکن این تیم به نام های وحید طالب لو، آرش برهانی و علی علیزاده را نیز به مدت دو فصل تمدید کرده اند. باقی نفرات حاضر در تمرینات تیم فوتبال استقلال با این تیم قرارداد دارند یا در شرف عقد قرارداد تازه با آبی پوشان هستند. تیم فوتبال استقلال تهران در فصل نقل و انتقالات پنج بازیکن لیگ برتری را به خدمت در آورده است و تنها می تواند یک بازیکن دیگر از تیم های حاضر در این رده جذب کند.

پرسپولیس

علیرضا محمد (راست) و محمد منصوری (چپ)

سیاست باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات جذب ستاره های دیگر تیم ها بود که تا به امروز در این راه توفیقاتی نیز شامل حال آنها شده است. علیرضا محمد ( راه آهن - 2 فصل)، محمد منصوری (ابومسلم - 2 فصل)، مجتبی شیری ( استقلال اهواز - یک فصل)، ابراهیم توره ( پیکان تهران - یک فصل) و ایوان پتروویچ (ابومسلم - یک فصل) تاکنون به عضویت تیم پرسپولیس در آمده اند و میثاق معمارزاده، دروازه بان فصل گذشته تیم سایپا نیز در آستانه ثبت قرارداد دو ساله با این تیم قرار دارد. در صورتی که معمارزاده با انتقال موقت به تیمی در دسته اول یا زیر گروه لیگ به جمع سرخپوشان اضافه شود، این تیم می تواند تا سقف یک نفر از تیم های لیگ برتری بازیکن بگیرد.

ایوان پتروویچ هافبک جدید سرخپوشان

پرسپولیسی ها همچنین قرارداد سه بازیکن خود به نام های مسعود زارعی (2 فصل) و حسین بادامکی و مهدی واعظی ( یک فصل) را تمدید کرده اند. پژمان نوری با مسئولان باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده اما هنوز قراردادی جدید با این باشگاه ثبت نکرده است. علیرضا واحدی نیکبخت نیز با وجود عقد قرارداد داخلی تاکنون به همراهی خود با سرخپوشان در فصل هشتم لیگ برتر رسمیت نبخشیده است. حضور عباس آقایی، محمد نصرتی و حسن رودباریان در تیم فصل آینده پرسپولیس نیز در هاله ای از ابهام است.

پیکان

با اینکه مدیریت باشگاه پیکان تهران پیش از آغاز فصل هشتم لیگ برتر دستخوش تحولاتی شد اما مربیان و کادر مدیریتی تیم فوتبال این باشگاه با تلاشی گسترده فصلی نسبتا خوب را در طول مدت نقل و انتقالات داشته اند. پیکانی ها طی 22 روز اخیر نسبت به عقد و یا تمدید قرارداد 11 بازیکن اقدام کرده اند.

تعطیلی 40 روزه فوتبال ایران

جهانگیر عسگری (نیروی زمینی - سه فصل)، حمید هدایتی ( پیام مشهد - یک فصل)، محمود پور اسدالله (صنعت نفت آبادان - 2 فصل)، میثم امیری ( مقاومت سپاسی شیراز- یک فصل)، امیر میربزرگی (امید پیکان - سه فصل)، فرج الله لطفی (صنعت مهرکام پارس - سه فصل) بازیکنان جدید پیکان هستند. در عین حال قرارداد پنج بازیکن پیکان به نام های مرتضی عزیزمحمدی، محمدرضا طهماسبی، میثم رضاپور، حسین معمار (یک فصل) و مهدی تاجیک (2 فصل) نیز تمدید شده است.

علاوه بر این قرارداد مالی بازیکنان دیگر پیکان به نام های علی قربانی، مجتبی سرآسیابی، حسین مرادی، علی باقری، ایمان حیدری، میثم خسروی و فرهادخانگلی نیز تمدید و در هیئت فوتبال استان تهران به ثبت رسیده است.

پیکانی ها در فصل نقل و انتقالات فقط یک بازیکن لیگ برتری جذب کرده اند و این فرصت را دارند که باقی نیاز خود را تا سقف پنج نفر با جذب بازیکنانی دیگر از این رده مرتفع سازند.

راه آهن

نتایج لیگ برتر فوتبال

مسئولان باشگاه راه آهن تهران با جذب 11 جدید ظاهرا قصد خانه تکانی عمده در این تیم دارند. علیرضا افضلی و رضا معقولی (نیروی زمینی - 2 فصل)، بهنام بیرانوند (تربیت یزد - 2 فصل)، نادر غبیشاوی (ابومسلم - یک فصل)، علیرضا جوادی پور(مقاومت تهران - 3 فصل)، علی محمد دهقان و مجتبی زارعی (مقاومت سپاسی شیراز - یک فصل)، حسین آشنا (پیکان تهران - یک فصل)، داود حقی (استقلال اهواز - یک فصل)، مرتضی مولائیان (هما تهران - 2 فصل)، محسین میرابی (پاس همدان - یک فصل) نفرات جدید تیم راه آهن هستند.

طی این مدت 9 بازیکن راه آهن به نام های سهراب انتظاری، تیاگو، ابوذر رحیمی، علیرضا نورمحمدی، امین ترکاشوند، حسین پاشایی، مهدی تارتار و هاملت میختاریان (یک فصل) و مجید نورمحمدی (2 فصل) قرارداد خود را با این تیم تمدید کرده اند.

سایپا

ابهام در قرارداد کعبی با پرسپولیس

حرکت سایپا در فصل نقل و انتقالات را می توان آهسته و پیوسته خواند. نماینده ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با گذشت 22 روز از زمان آغاز فصل نقل و انتقالات فقط پنج بازیکن جذب کرده است. صابر میرقربانی (صنعت نفت آبادان - یک فصل)، ایمان رزاقی راد (استیل آذین - یک فصل)، سعید بیگی (صباباتری - یک فصل)، حسین کعبی (پرسپولیس - یک فصل)، ابراهیم میرزاپور (استیل آذین - یک فصل) نفرات جدید تیم سایپا هستند و قرارداد دو بازیکن این تیم به نام های امید شریف نسب و جلال حسینی نیز به مدت یک سال تمدید شده است.