تبیان، دستیار زندگی
مدرس کلاس مربیگری حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه تعدادی از شاگردان این دوره برای بررسی عملکرد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روته مولر در تمرین پرسپولیس

روته مولر در تمرین پرسپولیس

مدرس کلاس مربیگری حرفه ای کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه تعدادی از شاگردان این دوره برای بررسی عملکرد افشین پیروانی عصر روز سه شنبه در محل تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس حضور یافتند.

به نقل از مهر، از چهره های شاخص حاضر در تمرین تیم فوتبال پرسپولیس می توان به محمد مایلی کهن، نعیم سعداوی، مجید نامجو مطلق، عبدالصمد مرفاوی، حسن خطیبی، محمد احمدزاده و ... اشاره کرد.

حمید استیلی، مربی پیشین تیم فوتبال پرسپولیس نیز در بین مربیان حاضر در کلاس روته مولر حضور داشت . او که تا همین یک ماه گذشته مربی پرسپولیس بود این بار از جایگاه ویژه ورزشگاه کارگران کار شاگردان سابق اش را به تماشا نشسته بود.

این مربیان در حین تماشای تمرین تیم فوتبال پرسپولیس به نکاتی که از سوی روته مولر به آنها گوشزد می شد، توجه کرده و نکته برداری می کردند.

براساس برنامه قرار است این گروه امروز (چهارشنبه) در محل تمرین تیم فوتبال استقلال حضور یافته و عملکرد امیر قلعه نویی را در محل تمرینات این تیم بررسی کنند.

جدا از این موارد آنچه که روزگذشته در محل تمرین تیم فوتبال پرسپولیس جلب توجه می کرد، غیب امیرقلعه نویی بود. ظاهرا امیر قلعه نویی به دلیل مشغله از حضور در تمرین سرخپوشان خودداری کرده بود. همچنین تاخیر هومن افاضلی آنالیزور تیم ملی برای ورود به محل این تمرین از نکات قابل توجه دیگر این تمرین بود.

سخت ترین روز پیروانی

روته مولر در تمرین پرسپولیس

تمرین عصر روز سه شنبه تیم فوتبال پرسپولیس در حال و هوای حضور اریش روته مولر و کادر مربیان کلاس اخیرش در تهران، حضور بادامکی و پترویچ برگزار شد.

اینکه مربیانی چون محمد مایلی کهن، حمید استیلی، نعیم سعداوی و چند مربی نام آشنای دیگر پرسپولیس روی سکوهای ورزشگاه بنشینند و تماشاگر تمرین باشند کار مربی را خیلی دشوار می کند که چطور و چگونه تمرین بدهند تا نظر این قدیمی های پرسپولیس را جلب کند. سه شنبه روز سختی برای پیروانی بود چرا که هم باید نظر استاد را جلب می کرد و هم مدعیان نشستن روی نیمکت پرسپولیس.

حاشیه های این تمرین پرسپولیس را در زیر می خوانید:

* ایوان پتروویچ یک روز پس از عقد قرارداد با باشگاه پرسپولیس در تمرینات این تیم حضور یافت و کنار دیگر سرخپوشان تمرین کرد. حضور این بازیکن کروات حال و هوای خاص به محل تمرینات سرخپوشان داده و توجه تماشاگران را به خود جلب کرده بود. او امروز بیش از همه بازیکنان و مربیان پرسپولیس تشویق شد.

* کریم باقری و مهدی واعظی همچون روز گذشته، سه شنبه هم با تیم تمرین کردند. این دو بازیکن آسیب دیده فعلا توانایی همراهی سرخپوشان را ندارند.

* محسن خلیلی هم در زمره بازیکنان آسیب دیده تیم فوتبال پرسپولیس است که با مشکل آسیب دیدگی از ناحیه زانو روبه رو است. او پس از انجام فیزیوتراپی با لباس ورزشی در محل تمرینات تیم حضور یافت اما بنا به دلایلی نامعلوم از همراهی دیگر بازیکنان خودداری کرد.

* بادامکی پس از تمدید قرارداد خود با تیم فوتبال پرسپولیس سه شنبه برای اولین بار کنار تیم تمرین کرد.

روته مولر در تمرین پرسپولیس، عابدزاده

* ابراهیم توره و هموطن سنگالی اش امروز با 15 دقیقه تاخیر در محل تمرینات تیم حضور یافتند. توره پس دویدن با دیگر بازیکنان در زمان انجام تمرینات استقامتی به همراه مسعود زارعی و پتروویچ به تمرینات اختصاصی پرداخت.

* به علت حضور تیم مربیان کلاس اریش روته مولر در جایگاه ویژه ورزشگاه کارگران، خبرنگاران را به این محل راه ندادند. اما پس از 45 دقیقه خبرنگاران به این محل فرستاده شدند.

* تمرین تیم فوتبال پرسپولیس با دویدن دور زمین و انجام کارهای استقامتی زیر نظر پرویز کماسی آغاز شد. پس از آن انجام تمرینات تاکتیکی زیر نظر افشین پیروانی در دستور کار سرخپوشان قرار گرفت.

* با وجود اینکه هنوز حسین کعبی قرارداد خود را با باشگاه پرسپولیس تمدید نکرده اما از مورد توجه ترین بازیکنان در بین تماشاگران است که هنوز هم توسط آنها تشویق می شود.

* ظاهرا مسئولان باشگاه پرسپولیس هنوز با شرکت تولید کننده البسه ورزشی به توافق نرسیده اند و بازیکنان این تیم با لباس های مختلف در تمرینات حضور می یابند.

* در این تمرین تیم فوتبال پرسپولیس 15 بازیکن تستی و 13 بازیکن اصلی حضور داشتند.

* در پایان تمرین تیم فوتبال پرسپولیس تمامی مربیان حاضر در کلاس روته مولر در کنار زمین حاضر شدند و به گفتگو با مربیان و بازیکنان این تیم پرداختند. در این بین حمید استیلی مورد توجه ترین چهره بود. وی علاوه بر تشویق از جانب سکونشینان ورزشگاه کارگران در بین بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم مورد توجه ترین چهره بود. تماشاگران پرسپولیس را روزی به یادمانی برای استیلی ساختند.

* تمامی حاضرین در کلاس روته مولر در کنار مربیان و بازیکنان پرسپولیس عکس یادگاری گرفتند.

* حدود هزار تماشاگر برای تماشای تمرین پرسپولیس به ورزشگاه کارگران آمده بودند. آنها مایلی کهن را تشویق می کردند، برای استیلی شعر می خواندند، دایی را خطاب قرارداد می دادند که یادش باشد مایلی کهن از او بزرگتر است و ...

* از سوی باشگاه پرسپولیس به اریش روته مولر، مرتضی محصص و مترجم این مربی آلمانی هدایایی اهدا شد. هدایای این سه نفر توسط محمود خوردبین و محمد مایلی کهن به آنها اهدا شد.

* حکایت عابدزاده و دروازه بان پرسپولیس هم جالب و تماشایی شده است. او نیم ساعت قبل از آغاز تمرین کار را با این دروازه بان آغاز کرد و با گذشت نیم ساعت از پایان تمرین هنوز هم با آنها کار می کرد. او با چوبی در دست نکات لازم را به دروازه بانان پرسپولیس گوشزد می کرد.

هفت نکته روته مولر از تمرین پیروانی

روته مولر در تمرین پرسپولیس

اریش روته مولر با مشاهده تمرین عصر روز سه شنبه تیم فوتبال پرسپولیس، هفت نکته مهم را یادداشت کرده که قرار است در جلسه روز آینده آن را برای مربیان حاضر در کلاس حرفه ای فیفا آنالیز کند.

اریش روته مولر در پایان تمرین تیم فوتبال پرسپولیس از عملکرد افشین پیروانی ابراز رضایت کرد و گفت: پیروانی با برنامه ریزی مناسب تعادل خوبی را در نحوه تمرینات تیمش ایجاد کرده بود. او با نوع تمرینات به نوعی حس تعامل و همکاری را در بین بازیکنان به جود آورده بود. من کارش را پسنیدم و امیدوارم بیش از پیش موفق باشد.

وی همچنین تصریح کرد: سطح کلاس مربیگری ایران بسیار بالاست. مربیانی در این کلاس حضور دارند که پیش از این سابقه سال ها مربیگری در تیم های لیگ برتری ایران را داشته اند. حضور آنها سطح کار کلاس را ارتقا می بخشد.