تبیان، دستیار زندگی
با ابلاغ بخشنامه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، چاپ و پخش تصاویر هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای فرهنگی به.....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ممنوعیت تبلیغات چهره‌های فرهنگی ورزشی

ممنوعیت تبلیغات چهره‌های فرهنگی ورزشی

با ابلاغ بخشنامه دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی، چاپ و پخش تصاویر هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای فرهنگی به منظور تبلیغ و معرفی کالا و خدمات ممنوع است.

به نقل از مهر، علیرضا کریمی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب و با اشاره به جایگاه ویژه و ارزش و اعتبار ورزشکاران و هنرمندان گفت: الگوهای فرهنگی و ورزشی کشور از افتخارات ایران اسلامی هستند و باید مروج روحیه جوانمردی باشند و نه مشوق فرهنگ مصرف گرایی.

وی افزود: با استناد به موارد و ضوابط قانونی موجود استفاده از هر نوع تصویر شخصیت های ملی، ورزشی و فرهنگی در آگهی های بازرگانی ممنوع بوده که این موضوع شامل شبکه های ماهواره ای غیر مجاز فارسی هم می شود.

کریمی از تمام فدراسیون های ورزشی، چهره های فرهنگی، ورزشی و فعالان عرصه تبلیغات کشور خواست تا با رعایت قوانین و ضوابط نسبت به صیانت از حریم فرهنگی و ورزشی کشور کوشا و جدی باشند.

حجازی: خسارت شرکت را بدهند، قراردادم را فسخ کنم

ممنوعیت تبلیغات چهره‌های فرهنگی ورزشی

روز دوشنبه از سوی مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد بیانیه ای ابلاغ شد مبنی بر اینکه از این پس، هیچ چهره ورزشی، فرهنگی حق شرکت در آگهی تبلیغاتی چه در داخل و چه خارج از کشور را ندارد. ناصر حجازی یکی از این چهره هاست به همین دلیل از او خواستیم که پاسخگوی ما در مورد این مسئله باشد.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تهران در خصوص ابلاغیه وزارت ارشاد گفت: بله آنها را شنیده ام، اما برای آنها جواب دارم زیرا من که چهره ورزشی – فرهنگی نیستم.

وی در پاسخ به این سوال که شما مربی و بازیکن بودید؟، افزود: بله، اما الان 6 ماه است که خانه نشینم. پس نه مربی ام، نه بازیکن و هنرپیشه و چهره فرهنگی، با این حساب این ابلاغیه شامل حال من نمی شود.

حجازی ادامه داد: من نمی توانم جریمه پرداخت کنم و از جیبم به آنها پول بدهم، آنها باید متوجه باشند که من با آن شرکت قرارداد دارم و نمی توانم الکی آن را فسخ کنم، اگر آنها می خواهند من قرارداد را فسخ کنم و ادامه فعالیتم را مختل کنم باید خودشان وارد عمل شوند و جریمه را بپردازند چون در قرارداد من قید شده که اگر فسخ قرارداد کنم، باید جریمه بدهم.

ممنوعیت تبلیغات چهره‌های فرهنگی ورزشی

وی با اشاره به اینکه ناصر حجازی یک شهروند ساده ایرانی است، نه شخص خاصی که در این مورد جوابگو باشد، در مورد ادامه فعالیتش با آن شرکت، تصریح کرد: صددرصد آن را ادامه می دهم زیرا آدمی نیستم که مثل بعضی ها زیر قولم بزنم، وقتی قول دادم و تعهد بستم روی حرفم هستم و امکان ندارد که آن را فراموش کنم.

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال تهران در پاسخ به این سوال که حجازی این بار نیز کوتاه نمی آید؟، خاطر نشان کرد: برای چه باید کوتاه بیایم؟ من شهروند معمولی هستم و مختارم که کارم را انجام دهم همین. اگر آقایان نمی خواهند من بروم و تبلیغات کنم، خودشان بیایند و خسارت بپردازند آن زمان است که من هم طبق اصول پیش می روم.

وی در خصوص حضورش در مراسم مرد سال آسیا، اظهار داشت: درست است اینجا من را حساب نمی کنند، اما مردم می بینند که چه اتفاقاتی رخ می دهد و من خوشحالم.

حجازی در پایان در پایخ به این سوال که چه زمانی به ابوظبی می رود؟، گفت: 22 آگوست به مدت دو روز به این شهر می روم، دیروز فکس فرستادم تا بلیتم را بفرستند، شخصیت های بزرگی در این مراسم حاضر هستند و من خوشحالم که در کنار کولینا، ناکاتا، سامی جابر و عابدی پله حضور دارم و به این مراسم دعوت شدم.