تبیان، دستیار زندگی
از استقلال چقدر طلب داری؟ منزوی گفته: چون نیكبخت در چند باز آخر با استقلال نبود باید حدود 7 میلیون تومان از قرار داد 30 میلیونی اش كسر شود. ببینید من فقط 2 ماه آخر بازی های لیگ همراه استقلال نبودم و با این حساب، هیچ مبلغی نبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نیكبخت: درآمد ما از فوتبال است

بالاخره تو از استقلال چقدر طلب داری؟ منزوی گفته: چون نیكبخت در چند باز آخر با استقلال نبود باید حدود 7 میلیون تومان از قرار داد 30 میلیونی اش كسر شود.

ببینید من فقط 2 ماه آخر بازی های لیگ همراه استقلال نبودم و با این حساب، هیچ مبلغی نباید از قراردادم كسر شود، در ضمن در طول این چند سال خیلی بازیكنان، وسط فصل به خارج رفتند و كل مبلغ قراردادشان را هم گرفتند!

این بعضی ها چه كسانی هستند؟

اسم نمی برم ولی... اصلاً ببینید من برای استقلال خیلی زحمت كشیده ام و با وجود اینكه موثرترین بازیكن تیم بودم، مجموعاً در طول 5 فصلی كه در استقلال بازی كردم كمتر از همه پول گرفته ام!

بگذریم، شنیدیم احتمال دوباره استقلالی شدنت زیاد است؟

من فقط با توجه به درخواست آقای قلعه نوعی، قصد دارم در بازی های جام حذفی باشگاه های كشور با استقلال به میدان بروم! البته اگر قانون اجازه دهد.

و هدف بعدی ات؟

در وحله اول، دوست دارم دوباره در لیگ برتر ایران بازی كنم چون به جو فوتبال ایران و تماشاگران عادت كرده ام اما از چند تیم اماراتی هم پیشنهاد دارم كه به موقع آنها را بررسی می كنم.

علی كریمی جذب تو را به مسولان باشگاه الاهلی توصیه كرده، نظر خودت چیست؟


بله، من اگردر امارات بمانم اولویت با باشگاه الاهلی است! چرا كه این تیم امسال در جام باشگاه های آسیا هم حضور دارد و این به مطرح شدن من كمك خواهد كرد. البته این انتقال در صورتی ممكن می شود كه "الاهلی" یكی از بازیكنان خارجی اش را بفروشد.

برای بازی در ایران، اولویت با چه تیمی است؟

مسلماً استقلال ولی فراموش نكنید در فوتبال حرفه ای، بازیكن باید قبل از همه به مسائل مالی توجه كند! اصلاً همین الان اگر " نیكبخت" شدیداً مصدوم شود، كدام تیم برای جذب او اقدام می كند؟! پس قبول كنید ما فوتبالیست ها باید به جنبه های مادی هم فكركنیم.

اتفاقاً در اواسط لیگ، شنیدیم علی دایی گفته: "فصل بعد، با پول خودم هم كه شده نیكبخت و نوازی را به پرسپولیس می آورم!"

نمی دانم آقای دایی واقعاً این حرف را زده یا نه ؟

نیكبخت دوباره ادامه می دهد: گفتم كه در فوتبال حرفه ای نمی توان هیچ چیزی را رد كرد. پرسپولیس هم اگر پیشنهاد خیلی خوبی بدهد آن را بررسی می كنم!

خیلی ها از اینكه بازیكنانی مثل نیكبخت، مجیدی و كریمی استعداد خود را در امارات خرج می كنند انتقاد می كنند نظر خودت چیست؟

بله، من هم قبول دارم سطح لیگ برتر ایران خیلی بالاتر از لیگ امارات است اما من فعلاً از تیم های اروپایی پیشنهاد ندارم! در ضمن چند وقت پیش تیم "مونشن گلادباخ" خیلی سفت و سخت دنبال من بود ولی من بوندس لیگا را دوست ندارم!

آخر، تیم های "بوندس لیگا". خیلی خشك بازی می كنند!

وضعیت كنونی تیم استقلال را چطور می بینی؟ بعد از پایان لیگ بازار "دعوا" و "جنجال" در تمرینات تیم استقلال داغ داغ است!

بروز این درگیری ها خیلی طبیعی است! چرا كه حدود یك سال است استقلالی ها به مرخصی نرفته اند و با این برنامه ریزی عجیب فدراسیون بچه ها همگی عصبی شده اند انشاءا... این مشكل هم حل خواهد شد در مورد نتایج این فصل استقلال هم لازم است برای چندمین بار بگویم كه واقعاً اول فصل هیچ كس از ما توقع قهرمانی نداشت اما "امیرخان" تیم را به خوبی جمع كرد و تك تك بازیكنان هم بهترین بازیهای خود را ارائه دادند.

ولی فصل آتی، وضع استقلال شاید بدتر شود چون دكتر قریب اعلام كرده استقلال به دلیل مشكلات مالی در فصل نقل وانتقالات شركت نخواهد كرد؟

آخه الان كدوم تیم پولی دارد كه استقلال ندارد؟!

اكثرتیم ها فعلاً مشكل مالی دارند ولی یك نكته ای كه پرسپولیس و استقلال را از بقیه تیم ها جدا می كند، محبوبیت آنها است و بازیكنان باید قبول كنند برای پیوستن به یكی از این دو تیم اول باید به دل مردم فكركنند نه مبلغ قرار داد!

اصلاً من خودم را مثال  می زنم "علیرضا نیكبخت" برای حضور در استقلال فصل اول را "سفید" امضا كرد و چند سال تلاش كرد تا به اینجا برسد.

راستی، محمد نوازی برای تمدید قرار داد با باشگاه استقلال،150 میلیون تومان خواسته. به نظر تو این پیشنهاد معقول است؟

بله واقعاً او پیشنهاد معقولانه ای داده!

چرا كه حضور "نوازی" برای هر تیمی غنیمت است و من اگر جای مسئولان استقلال بودم به هر قیمتی تلاش می كردم تا او را حفظ كنم!

شاید نوازی پول زیادی نخواسته باشد ولی در فوتبال احساسی ایران، بازیكن بغل دستی نوازی حتماً از مبلغ بالای قرار داد او ناراحت خواهد شد؟

بله متاسفانه، این هم از مشكلات عجیب فوتبال ماست. آخه مگر در رئال مادرید كسی به مقدار پولی كه " زیدان" یا "بكام" می گیرند گیر می دهد؟! به هر حال باید استقلال برای حل این مشكل تلاش كند.