تبیان، دستیار زندگی
ناظر كمیته ملی المپیك در كشتی گفت: حمید سوریان اولین كشتی گیر و مدال آور كاروان كشتی در بازی های المپیك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوریان اولین مدال آور كشتی در پكن

سوریان اولین مدال آور كشتی در پكن

ناظر كمیته ملی المپیك در كشتی گفت: حمید سوریان اولین كشتی گیر و مدال آور كاروان كشتی در بازی های المپیك 2008 خواهد بود.

رحیم جدی در گفتگو با فارس،‌ اظهار داشت: با توجه به این كه ابتدا مسابقات كشتی فرنگی المپیك برگزار خواهد شد، حمید سوریان كه پر امیدترین كشتی گیر ایران نیز محسوب می شود، اولین نماینده ما روی تشك خواهد بود.

وی ادامه داد: مطمئنم سوریان با مدال خود، طلسم 36 ساله كشتی فرنگی را خواهد شكست. در كشتی فرنگی به كسب سه مدال امیدوار هستم. قاسم رضایی نیز در آمادگی خوبی به سر می برد.

ناظر كمیته ملی المپیك در مورد كشتی آزاد تاكید كرد: با تمریناتی كه از این تیم دیده ام به مهدی تقوی خیلی امیدوار هستم، چراكه انگیزه زیادی برای كسب مدال دارد. سعید ابراهیمی خیلی آماده شده است و رضا یزدانی نیز در شرایط بسیار خوبی به سر می برد. در این تیم نیز كسب چهار مدال را پیش بینی می كنم.

وی در رابطه با اعزام مربیان تیم های ملی كشتی آزاد و فرنگی به المپیك و صدور آی دی كارت برای آنها، تصریح كرد: با توجه به این كه تیم آزاد هفت نماینده در پكن دارد، فدراسیون درخواست كرد كه معزی پور، فرح وشی،‌ طلایی و دنگسركی به همراه صنعتكاران در دهكده المپیك حضور داشته باشند. یزدانی خرم نیز شدیدا پیگیر این مسئله است.

جدی در پایان گفت: در مورد كشتی فرنگی نیز اینكه چه كسانی اعزام شوند، كادر فنی باید تصمیم گیری كند. به عنوان ناظر حق دخالت در تیم ها را ندارم و فقط می توانم نظرات خود را به كمیته المپیك انعكاس دهم.