تبیان، دستیار زندگی
نتیجه لایپزیك برایم مهم نیست مجید خدایی، امیررضا خادم، فریدون قنبری یا پژمان درستكار، كدام یك بالاخره در المپیك برای ایران كشتی می گیرند، هنوز معلوم نیست. كمیته فنی فدراسیون هم مانده كه چه تصمیمی برای وزن 84 كیلو بگیرد. منص...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

خدایی، مدعی شماره یك 84 كیلوگرم تیم ملی كشتی

نتیجه لایپزیك برایم مهم نیست

مجید خدایی، امیررضا خادم، فریدون قنبری یا پژمان درستكار، كدام یك بالاخره در المپیك برای ایران كشتی می گیرند، هنوز معلوم نیست. كمیته فنی فدراسیون هم مانده كه چه تصمیمی برای وزن 84 كیلو بگیرد.

منصور برزگر نمی تواند از تمرینات منظم مجید خدایی بگذرد. او كه اعتقاد زیادی به نظم در اردو دارد و وقتی می بیند او دوباره انتخابی را برده، نمی تواند خودش را راضی كند كه كس دیگری به جز مجید به آتن برود اما از طرفی هم گوشش به حرف افرادی است كه می گویند تجربه خادم بیشتر است و توصیه هایی را می شنود كه تاكید می كنند بهتر است خادم ركورد المپیك پنجم را بزند. او مردد مانده اما گفته می شود تصمیم آخر را گرفته:" مجید با نفر اول اوماخانف كشتی می گیرد."

مسابقه حساسی در پیش دارید، آماده هستید؟

در شرایطی نسبی قرار دارم. وضعیت بدنی ام بد نیست. فقط می خواهم آمادگی ام را در این مسابقه ها بسنجم و نتیجه هم اصلاً برایم مهم نیست.

اما قرار است بعد از این مسابقه شما و جام اوماخانف، نفر اول 84 كیلو انتخاب شود؟

خب انتخاب نشود، این مسابقه ها كه انتخابی نیست. مگر من چندبار باید مسابقه بدهم؟! من همه را هم برده ام.

اما نظر كمیته فنی چیز دیگری است؟

من به نظر كمیته فنی احترام می گذارم و تسلیم نظر فدراسیون و شخص منصور برزگر هستم. هر دستوری بدهند، قبول می كنم. حتی اگر بگویند بیا دوباره داخل تهران مسابقه بده، این كار را می كنم اما هر كس دیگری جای من بود، الان رفتنش به المپیك قطعی شده بود. من چند دوره انتخابی گرفته ام، اول شده ام.

اما بقیه هم هنوز مدعی هستند؟

من كاری به آنها ندارم. اگر آنها خودشان جای من بودند و دوبار نفر اول انتخابی می شدند، حالا حاضر بودند مثل بقیه دوباره كشتی بگیرند؟ مثل من هر چه می گویند، قبول كنند؟ به هر حال من هدف دارم، می خواهم درالمپیك باشم. هر كاری هم بگویند، می كنم.

اما حتی كشتی گیران دیگر اعتراض می كنند كه شما چرا به لایپزیك كه سطح پایین تری دارد، می روید و بقیه به اوماخانف؟

هیچ مسابقه یی را نمی شود از قبل گفت راحت است یا نیست. باید بروی وسط تشك حریف ها را ببینی بعد حرف بزنی. سطح مسابقه هم نسبت به خود كشتی گیر سنجیده می شود.

كشتی گیری كه در یك تورنمنت همه را می برد و اول می شود، بعد می گوید سطح مسابقه ها بالا است، خودش ضعیف بوده، این آدم چطور می تواند ادعا كند كه می خواهد در المپیك همه قهرمانان را ببرد. جام لایپزیك اعتبارش كم از ساساری نیست كه بزرگش كردند. الان می دانم كه چند كشتی گیر خوب آسیایی و اروپایی در این مسابقه ها شركت می كنند.

فرض بگذاریم بر اینكه شما بروید در لایپزیك نتیجه خوبی نگیرید، فكر می كنید چه اتفاقی می افتد؟

چیزی تغییر نمی كند. گفتم اصلاً نتیجه برایم مهم نیست. من فقط می خواهم بدانم وضعیتم چطور است. قرار نیست از بین من و كشتی گیران خارجی، كسی را انتخاب كنند كه من آنجا بد نتیجه بگیرم.

به هر حال نتیجه یی كه شما آنجا می گیرید، برای كمیته فنی مهم است. آنها می خواهند با توجه به كشتی های شما تصمیم بگیرند. كسی از اعضای فنی همراه شما به آلمان می رود؟

نه، كسی با من نمی آید. مگر در جام ساساری كسی بود كه كشتی های خادم را ببیند. آنها گزارش ها را می بینند.