تبیان، دستیار زندگی
آبمیوه یكی از بهترین نوشیدنی‌هاست كه با در اختیار داشتن املاح و ویتامین‌ها، ضمن رفع عطش، بخش قابل توجهی از نیاز بدن به ویتامین‌ها را تأمین می ‌كند...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رفع عطش با آبمیوه‌

آبمیوه

آبمیوه یكی از بهترین نوشیدنی‌هاست كه با در اختیار داشتن املاح و ویتامین‌ها، ضمن رفع عطش، بخش قابل توجهی از نیاز بدن به ویتامین‌ها را تأمین می ‌كند و پزشكان نیز مصرف روزانه آن را توصیه می ‌كنند.

هر چند مصرف آبمیوه طبیعی، تازه و خانگی در اولویت قرار دارد، اما سرعت زندگی ماشینی گاهی فرصت گرفتن آبمیوه در خانه را از مردم سلب می كند و در این ‌صورت مصرف آبمیوه‌های پاكتی كه توسط كارخانه‌ها تولید می‌ شوند هم خالی از لطف نخواهد بود.

البته آبمیوه‌های صنعتی دارای افزودنی ها و شکر اضافی هستند، اما در هر صورت مصرف آنها بهتر از نوشابه‌های گاز‌دار است .

در دهه‌های اخیر به موازات افزایش آگاهی ‌مردم نسبت به بهداشت عمومی‌ و اهمیت یافتن مسئله حفظ سلامت، مصرف سرانه انواع آبمیوه طبیعی نیز به طور مرتب افزایش یافته است.

صنعت آبمیوه‌گیری در هر كشوری از صنایع اساسی در حوزه صنایع غذایی به شمار می ‌رود. در حال حاضر سالانه بیش از 2 میلیارد آبمیوه در بسته‌بندی آلومینیومی، بیش از نیم میلیارد آبمیوه در بسته بندی كاغذی و تعداد اندكی نیز در قوطی های فلزی تولید می ‌شود.

البته در كشورهای پیشرفته، بیشترین تولید آبمیوه در ظروف شیشه ای است كه در واقع مطمئن ترین نوع آن به حساب می ‌آید، اما در كشور ما هنوز آبمیوه در بطری ‌های شیشه‌ای به طور گسترده تولید نمی ‌شود. این در حالی است كه بازار رقابت محصولات خارجی در ایران هم بسیار داغ است و برخی از انواع مشهور این محصولات از میانگین فروش بسیار خوبی برخوردار هستند.

در  ایران مصرف سرانه آبمیوه در حدود 6 لیتر است که نسبت به كشورهای صنعتی ، عدد قابل توجهی نیست.

در هنگام نوشیدن آبمیوه‌های صنعتی باید توجه داشت كه رنگ، طعم و بوی فرآورده باید مطابق با طعم و بوی طبیعی میوه‌های مورد نظر باشد. همچنین نباید ترشیدگی و كپك‌زدگی در آبمیوه مشاهده شود. علاوه بر این، افزودن رنگ به آبمیوه‌ها هم غیر مجاز است.

روزنامه همشهری

*مطالب مرتبط:

رفع خستگی با آب میوه طبیعی

نوشیدنی‌های مصنوعی

چه نوشیدنی هایی مناسب و قابل توصیه هستند؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.