تبیان، دستیار زندگی
ان ایران، نایب قهرمان جهان شد تیم كشتی فرنگی دانشجویان ایران با كسب 4 مدال طلا عنوان نایب قهرمانی مسابقه های جهانی دانشجویان را در این رشته به خود اختصاص داد. به گزارش خبرنگار " مهر" در این دوره از مسابقات كه در شه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با كسب 4 مدال طلا

كشتی فرنگی دانشجویان ایران، نایب قهرمان جهان شد

تیم كشتی فرنگی دانشجویان ایران با كسب 4 مدال طلا عنوان نایب قهرمانی مسابقه های جهانی دانشجویان را در این رشته به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار " مهر" در این دوره از مسابقات كه در شهر لودز لهستان برگزار شد تیم تركیه با كسب  یك طلا،  یك نقره و 3 برنز و كسب 54 امتیاز قهرمان شد. تیم ایران با 4 طلا و یك مقام هفتم ونهمی و كسب 46 امتیاز بر سكوی نایب قهرمانی جهان تكیه زد و تیم میزبان با  یك نقره و 3 مقام چهارمی و پنجمی در مكان سوم ایستاد. در روز اول پتی تمیم حریف قزاقستانی  را 0-7 برد و مدال طلا گرفت، كشتی گیر قزاقستان نقره و روسیه سفید برنز دریافت كرد. در وزن دوم اشكانی 0-5 كشتی گیر لهستان را مغلوب كرد و به مدال طلا دست یافت و تركیه برنز گرفت. در 66 كیلوگرم زیدوند در یك غفلت ناباورانه بازی را به حریفان فنلاند و لهستانی واگذار كرد و حذف شد. در این وزن تركیه اول، مجارستان و روسیه دوم و سوم شدند. در وزن چهارم علیزاده نیز با شكست مقابل سوییس و آلمان حذف شد و ورزشكاران مجارستان، آلمان و تركیه مدال طلا، نقره و برنز گرفتند. در وزن پنجم مرعشیان با پیروزی 0-4 مقابل حریف تركیه مدال طلا را از آن خود كرد، ورزشكار تركیه ای نقره و بلاروس برنز را به گردن آویخت. در وزن 96 كیلوگرم كریم فر بازیهای خود را به حریفان واگذار كرد و از جدول مسابقات حذف شد. كشتی گیران روسیه، مجارستان و تركیه عناوین اول تا سوم را بدست آوردند. در وزن 120 كیلوگرم غریبی با كسب پیروزی بر حریفان قزاستان، تركیه و مجارستان، در بازی فینال مقابل حریف روسیه سفید خود 1-5 برد و مدال طلا را بدست آورد، روسیه سفید نقره و مجارستان برنز گرفت. گفتنی است تیم كشتی آزاد ایران در رقابتهای كشتی آزاد دانشجویان مقام قهرمانی را بدست آورد.

در حاشیه:

*رافی مارتینتی رییس فدراسیون جهانی كشتی تمامی مسابقات دانشجویان را از نزدیك تماشا كرد و از تیم ایران به عنوان یكی از قدرتمندترین تیم های جهان نام برد.

*امروز ورزشكاران قهرمان تیم دانشجویان میهمان سفارت جمهوری اسلامی ایران هستند.

*تیم كشتی فرنگی و آزاد ساعت 2 بامداد چهارشنبه از طریق پرواز مسكو به تهران باز می گردند.