تبیان، دستیار زندگی
د از چند روز شایعه و اخبار ضد و نقیض و بعد از اینكه خبر آمدن یك مربی ترك به جای مجید جلالی تمام شهر را پر كرد آنها جلسه شان را برگزار كردند و در اوج انتظار ورود یك مربی خارجی، مجید جلالی از در وارد شد تا به عنوان سرمربی فصل آ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پاس و بازگشت به جاده سبز

بعد از چند روز شایعه و اخبار ضد و نقیض و بعد از اینكه خبر آمدن یك مربی ترك به جای مجید جلالی تمام شهر را پر كرد آنها جلسه شان را برگزار كردند و در اوج انتظار ورود یك مربی خارجی، مجید جلالی از در وارد شد تا به عنوان سرمربی فصل آینده پاس معرفی شود. این نمایش شما را یاد چیزی می اندازد، اسكار؟

درست مثل همان تصویری كه روی جلد «پاس جوان» انداخته بودند مدیر پاس انگشت شست و اشاره را بسته و سه انگشت دیگر را بالا گرفته است، در حالی كه دو انگشتر عقیقش می درخشد: «اول جلالی، دوم جلالی، سوم جلالی ...»

اما ترجمان این تصویر در روزنامه باشگاه چیز دیگری بود. پاس جوان نوشته بود: «معمای سرمربی: فاتح تریم، علی پروین یا فرهاد كاظمی؟» با این حال مصطفی آجورلو در جلسه مطبوعاتی توضیح داد كه «هر كس در هر جایی خدمت بكند قابل احترام است، اما من با یك نفر هم اندیشه تر، همراه تر و هم فكرتر بودم كه این شخص طبیعتاً مجید جلالی است.»

دكتر جمالی رییس كمیسیون پزشكی ناجا كه با سؤال خود سردار درباره وضعیت سلامتی جلالی توضیح می داد، در همان ابتدا توضیح داد خودش علاقه داشت جلالی در پاس بماند ولی این «علاقه» به معنای دخالت احساس در اعلام نظر پزشكی اش نیست.

«سلامتی فرد از هر چیز مهم تر است. علایمی كه آقای جلالی از خود بروز دادند می تواند به خیلی از بیماری ها منجر شود، اما ایشان ناراحتی ارگانیك نداشتند. ما انواع آزمایشات را از آقای جلالی به عمل آوردیم و بحمدالله هیچ، تأكید می كنم هیچ ابنورمالیتی (چیز غیرعادی) در ایشان ندیدیم. موضوع این است كه فشار كار فراوانی روی ایشان بوده و خود ما هم پس از چند جدال سنگین ممكن است دچار این ناراحتی بشویم.»

سرفه كوتاه او به معنای این بود كه سردار باید حرف را ادامه بدهد: «دكتر جمالی مرا مجاب كرد كه خطری آقا مجید را تهدید نمی كند. بنابراین ما دو شب پیش جلسه كردیم كه منجر به ادامه كار شد. اگر آقای دكتر ادامه كار را مضر می دانستند، من خود قبل از جلالی با او قطع همكاری می كردم، چون او از دوستان خوب من است و سلامتی اش بیش از دو جام و عنوانی كه تصور كنیداهمیت دارد.»

نكته جالب این بود كه جلالی از مطب دكتر به كنفرانس آمده بود: «آنچه من در مصاحبه اولم با ایسنا گفتم احساس من در آن لحظه بود. آن روز من در خودم نمی دیدم یك فصل دیگر در خدمت پاس باشم. تا همین الان هم شاید تصمیم قطعی نداشتم اما با خانم دكتر اعلایی مشورت كردم و ایشان اوكی داد. من هم بعد از سه هفته تا یك ماه استراحت كارم را آغاز خواهم كرد.»

جلالی تأكید كرد هر كس در مواجهه با مسؤولیت ابتدا باید به آسیب هایی كه به سلامتش – ممكن است وارد بیاید – فكر كند و او وقتی پزشكان مطمئنش كردند تصمیم همكاری مجددش را گرفته است.

چند نقل قول:

آجورلو:اولین قدم قهرمانی آسیا را با تعیین سرمربی مورد نظرم آقای جلالی برداشتم.

جلالی: این وسط من بازنده شدم. به خاطر اینكه گفتم دیگر نمی توانم، اما شما هم تمامش كنید.

دكتر جلالی: ما بر اساس یافته های فعلی تصمیم می گیریم. به قول خیلی از پزشكان آقای جلالی تضمین چند ساله هستند.

اعتراض تلویزیونی ها به آجورلو

چرا شلوغش كردید؟

«امروز، پس از قهرمانی تیم فوتبال پاس در لیگ برتر، باید از تلاش رسانه های مختلف در شكل گیری و موفقیت جریان نوگرای فوتبال تعریف كرد.» دعوتنامه باشگاه پاس با این عبارت آغاز و به این جمله ختم می شد: « در این جلسه مدیرعامل پاس، سرمربی آینده تیم فوتبال این باشگاه را معرفی می كند.»

و این كلمه «آینده» بود كه اكثر حاضران را به اكباتان كشانده بود، به خصوص پس از واكنش 50-50 نزدیكان پاس به اخبار منتشره درباره جذب مربی خارجی. آنها این اخبار را تكذیب نكردند. گرچه هیچ جمله ای كه نشان از تأیید خبر فاتح تریم یا دنیزلی باشد نیز از زبان آنها شنیده نشد. اواسط مصاحبه بود كه یكی از خبرنگاران گفت: «تلویزیونی ها واكنش تندی به این كار نشان می دهند» و چند دقیقه بعد داود عابدی گزارشگر شناخته شده شبكه خبر با اعتراض به سیاست باشگاه پاس گفت تیم قهرمان نیاز به اینگونه خبرسازی ها ندارد.

«ما یك شبكه ملی و بین المللی هستیم و وقتی این خبر چند بار در بخش های مختلف پخش می شود و بعد اتفاق دیگری می افتد، جالب نیست.» به جز او سه روزنامه نگار دیگر نیز با انتقاد از آنچه جذابیت كاذب برای حضور پر تعداد خبرنگاران تفسیرش می كردند، ناراحتی خود را ابراز كردند: «مضمون فكس شما این است كه امروز مربی جدید معرفی می شود. تمدید قرارداد با آقای جلالی كه احتیاج به این همه سر و صدا نداشت!»

و اما پاسخ ها كه هوای جلسه را اندكی توفانی كرد:« من در زمان جنگ هم سمت بمب نمی رفتم. بلكه از عناصر متخصص استفاده می كردم و معبر می زدم. من، سردار آجورلو كه پاسدار سپاه هستم و در حال حاضر لباس مبارك پلیس را به تن كرده ام، آرمانی جز حفظ نظام ندارم و اینجا سنگری است برای این كار. بحث ما ورزش است گرچه به دیگر دوستانم كه اهل بمب و انفجار هستند، احترام می گذارم... من به آقای معدن دار ( مدیر شبكه خبر) گفتم انگار خبرنگاران شما از قهرمانی پاس ناراحتند چرا  كه روز آخر این شبكه شده بود پایگاه استقلال اهواز. مدام خبر می آمد كه استقلالی ها آمدند، فدراسیون می خواهد بازی پاس را لغو كند و ... اگر رسانه ملی است، نباید معطوف به یك تیم باشد. ضمن اینكه من با مربیان خارجی مذاكره كرده بودم و اخبار منتشره حقیقت داشت.»

این بحث وقت زیادی را از جلسه گرفت و در لحظاتی كه خبرنگاران شرق و ایسنا پشت تریبون رفتند و سؤال كردند، جواب تقریباً تندی شنیدند.